lørdag 22. mars 2008

Frokostdessert ; )




Deilig å være mamma når 14 åringen vekker meg med at frokosten er ferdig!! Hun har laget eggerøre, kokt kaffe, tatt frem runstykker og dekket et nydelig bord med lys og servietter !! Carpe øyeblikket folkens!! Ikke nok med det, men inni kjøleskapet ventet verdens deiligste frokostdessert, BLÅBÆR !! Ikke hørt om frokostdessert før?
Ikke jeg heller, men nå innføres det som en god skikk på laange frokoster ! Ikke det at dette er noen hvilken som helst dag der men bare later seg. Neida. Kjøttdeigen (hele 5 kg ) står klar til å bli verdens deiligste greske kjøttboller til konfirmasjonen senere i vår , og paideig skal lages og stekes. Kanskje får vi tid til å male gangen også.... ikke noe å si på pågangsmotet i dag !

5 kommentarer:

MeyBiMe sa...

Å dette så da deilig ut...Håper min sønn gjør slik om 3 år også...
Litt av en plan du hadde i dag da..ikke lite på den planen din...
Kunne du sendt litt av ditt pågangsmot til meg????
Har mye jeg skulle ha gjort i dag jeg ogsååå...
Nå har jeg kastet ut mann og barn og så skal mor få gjort alt hun skulle ha gjort i DAG!!!!.....
Dette blir spennende...

Hulda sa...

Så herlig det så ut da. :) Nydelig kopp også. Tror ikke jeg har sett din blogg før, blir kos å følge med. :)

Bo med Lena sa...

Så deilig morgen du har hatt da! Sånn er det når barna begynner å bli store og kan varte opp mammaen og pappaen sin litt:)

Og du verden for planer for dagen da! Jeg har måkt mer snø(!) så det ser bra ut når resten av gjengen kommer hjem imorgen. Hvis jeg orker (har sååå vondt i armene) skal jeg male et strøk på vaskerommet. Vi får se.

Ha ei fortsatt velsigna påske:)

Du spurte meg forresten om utdanningen min. Det er veldig spennende. Jeg gikk som deg og drømte i mange år om å drive med noe mer kreativt (egentlig har jeg drømt om dette siden jeg var ei lita jente..). Så ble mannen min alvorlig syk for 3 år siden, og da fikk vi ting litt i perspektiv. Man må gjøre det som er viktig i livet nå, og ikke utsette ting. Så det kom faktisk endel godt ut av det også:) (og mannen min ble frisk:)

Derfor begynte jeg på en 2-årig utdannelse på Norges Kreative Fagskole (fulltid) og det har vært supert. Endelig er jeg på rett hylle! Husk det er aldri for sent:)

Lena :)

Anonym sa...

Hei, så herlig å kunne stå opp til dekket bord:)Her i huset er det jeg som står først opp, både mannen og jenten liker å sove lenge.Ser at vi nesten er "naboer",jeg bor ca.5-10 min fra Sotra broen.Ha en fortsatt fin påske. Anita

♥bagatellar♥ sa...

Oi så herlig, tror mine barn skal få gå i skole hos dine;-) Vi hadde også greske kjøttboller til konfirmasjonen i fjor, skal love deg de fikk bein å gå på. De falt virkelig i smak sammen med oppblåste poteter, tsatsiki og gresk salat. NAM.