tirsdag 1. juli 2008

Bruncheriet og andre rier.....

Vestlandets perle av en shabby-chic kafè fins på Leirvik, eller Vikjo på Stord!

Brunscheriet heter den og har deilige blingser med kjøttboller, feta, kyling og bacon.....



Sjekk stemninga ved dette herlige hvitmalte interiøret...
Skikkelig gjennomført stil også...


Kor i all Bergen har jeg vært i kveld!!
Mellomstejenta drar ei urgammal mor med på joggetur i Fjellveien, og der henger dette nostalgiske skiltet...syndig å tenke vaffeltanker når man er på joggetur, og hører..kom igjen da, mamma,,,du klarer liiiitt til...

10 kommentarer:

☆Therese sa...

Wao - ute og jogget!! Da er du jammen sprek :o) Skjønner jo at du måtte stoppe ved det skiltet, ikke bare stod det noe fristende på det, men der er jo skikkelig fint også.

Den cafèen ser herlig ut - ekstra kos å spise lunsj på slike steder.
Ha en super duper dag.

h.espe sa...

Åh, herlighet for en koselig kafé!! Der er det nok ekstra kos å sette seg ned og ta en kopp kaffe.

Strålende sommerdag til deg!

Klemmer :o)

Fjordheim sa...

Ja du klarte nok litt til kan jeg tenke meg. Da kan en i tillegg nye litt vaffel med god samvitighet. Veldig fint skilt. Og den kaffeen såg skikkelig koselig ut. Det får en prøve å huske visst en er på de kanter en gang.
Ha en riktig god dag :)

Anne sa...

FOR en trivelig plass da gitt!!

Helt unik, og slike kafeer er nå bra trivelig å besøke ja. Gode hjemmbakte kaker har dem som regel også, ikke "sånn gusjen smakløs kafeteriamat" om du skjønner hva jeg mener.

Nå skal vi visst få en slik plas her hos oss også, jippi, kombinert kafe, kunstgalleri og butikk der de skal selge varer fra House Doctor. Blir spennende..., så om du er på disse trakter... "skjeier" vi ut meg gode kaker og litt eksklusiv kaffe.

Ha en flott dag på vestlandet :-)
Klem herfra.

liven sa...

For en koselig kafe.....
Der vil jeg ta fergen over til i sommer:O)
Har ikke hørt om den før jeg....
Ute og jogger ja....hmm. Spreking:O)
Trimmer ikke så mye for tiden men begynner igjen i neste uke:O)

Berit T sa...

ÅÅÅ så koselig det var der, så innbydene, og kanskje neste gang jeg er oppover går turen innom der.

De putene med bokstatrykk var helt nydelig. Så heldig du har vært som kunne få låne denne skatten. Du jobber vel under høytykk du nå???

Kos deg i sommervarmen!

GundaM sa...

Å for et herlig sted, syns jeg kjenner den herlige duften av...sukker der inne;)

Hadde besøk av venninna di idag, hu kjøpte seg julepynt! Og jeg er vel på ferie neste gang du er innom;)

Nunne sa...

HEI MIAMOR! Titt titt, her er jeg! Bare litt sløv på data'n for tida, mht besøk rundt om!
Har vært travelt, har vært i Vikveien )det er datra vår, om du ikke har besøkt den bloggen). Var der fire dager og hadde med et barnebarn herfra. Du kan tro vi storkoste oss med fjellturer og besøk på gårdsbarnehage og litt av hvert. Guttene i Vikveien er å gode, kjempekoselig å besøke dem!

Ellers holder vi på med hytta. Det går tregt, stillstand mens vi venter på fengselsfuglene skal arbeide kjøkkeninnredning. Men i helga blir det maling av hytta innvendig. Panelte vegger der, og eieren (les eldstejenta vår)vil ha det LYST..pssst, moten, vet du! ;)
Og så komme rnok snekkern tilbake for å sette inn innredning og legge golv. Da er det kjøleskap og komfyr som mangler... Blir koselig. Vi håper på ferie der ute om tre uker.. da han mannen min ferie.
Ellers er det brødbakst og klesvask på programmet i kveld, mens REFLEX synger av full hals på stua... Herlig!
Håper alt er vel og at du har fått deg VAFLER!! ?
Det var et artig skilt, GODT du tok bilde av det og viste oss!
God og fredfull kveld til deg, Miamor.

Magdalena sa...

å guri, har du komt deg på Vikjå???
trødde mine barndomsføtter der...
men har ikkje komt meg på denne kafeèn sjølv, må visst...
klemmer og takk for koselig blogg å titte innom ;O)

Berit sa...

Hei:)

Sååå koselig at du liker kafeen. Jeg blir veldig gla når eg leser om kunder som trives:) Har lyst å ønske deg hjertelig velkommen tilbake. Jeg syns du har en fantastisk blogg her:)
Du er en dyktig fotograf, jeg følger med, og koooser meg med det du skriver...

Klem fra Berit :)