søndag 23. november 2008

Omfavne.....

Stjerner Magnar Børnes

..denne mannen  har fanget stemningen ute nå om dagen...nydlig vintervær som vi skjelden opplever her vest....noen fanger stemninger med kamera...andre har gaven til å formulere seg godt..nei her snakker jeg ikke om meg sjøl...men om en klok mann fra Sunndalsøra som jeg hørte i dag.....Andreas Nordli heter han..

...når det gjelder ulikheter..være seg tro, kultur,politikk osv.er det ikke å integrere eller å tolerere det er snakk om , men å OMFAVNE....sa han

..noe å tygge på i uka som ligger foran..

14 kommentarer:

Anne sa...

Nydelige ord som jeg skal ta med meg i hjertet denne uka :-)

Takk til deg skjønne venn.

Som mine dager er sa...

Du er så djup Marit. Men jeg liker å omfavne. Jeg tåler å tolerere. Å integrere er kjempeviktig.

Klok den mannen som sa disse ord.
Og nyyydelig bilde!

Vi hadde en flott dag i går. Neste gang MÅ du bli med.

Klem fra Marit

moa sa...

så vakkert..
for en klok mann.....(hm!!)
og dette var gode ord på veien inn i en ny uke..
ha det aller,aller best..
hjerteklem fra moa

Tove sa...

Så sant, så sant... Er ikkje det engelske ordet for omfavne vakkert: embrace! Trur det må vere eit av det vakraste orda eg veit om! Ynskjer deg ei strålande veke, køyr forsiktig!!!!

Guttemamma sa...

Utrolig bra sagt!! Tar det med meg og håper ordene smitter!! Klem

GundaM sa...

Javisst, kloke ord men du er no ikke så borte vekke selv heller da Marit ;0) Javisst er det best å trimme i den tida, men ja da er jeg på mitt beste på et annet vis...

og du, for et nydelig bilde;0)

GundaKlem i natten

Tone sa...

Ah, ord kan vere så gode når dei er tydelige!!

Astrid sa...

Så mykje som kan ligge bak eitt enkelt ord!
Og SÅ mykje sanning i desse kloke orda...
Takk for ord til ettertanke Miamor!

Nydeleg bilete også forresten:)
Ha ei fin veke!

Ramme Alvor sa...

;)Nydelge bilete, og kloke ord. Eg skulle gjerne ha høyrt meir..

Å omfavne ligg vel litt i same gate som det å vera raus. Det å ikkje halde i mot nokon, i staden gje stort rom og mykje plass...

Takk for eit fint perpektiv på veka som kjem :)

måtte ho verte velsigna for deg!
Britt

Ann Helen sa...

Så gode ord og tanker! De tar jeg med meg.
Og bildet var vanvittig fint - tenk å få til noe sånt!

Made by KKann sa...

Nydelige bilder - og sanne ord!

Ha en knall tirsdag!

Smil fra KKann

hvorfor ikke... sa...

De orda skal jeg ta med meg også...prøve å aldri glemme...tygge på stadig vekk...
Tusen takk Miamor, for at du deler sånne kloke ord med oss!

hvorfor ikke... sa...

De orda skal jeg ta med meg også...prøve å aldri glemme...tygge på stadig vekk...
Tusen takk Miamor, for at du deler sånne kloke ord med oss!

Hemmafruns hörna sa...

Omfamna - det var bra sagt! Alltid tankeväckande att vara på besök hos dig i bloggen!