søndag 2. november 2008

Svidd gris....

søndagsmiddagen hang i en meeeget tynn tråd lørdag kveld da jeg hadde syparty her i heimen sammen med de andre to flotte damene i MIKA....sånn kan det gå når man skal gjøre mange ting på en gang....iveren var stooor og når man ikke har sydd så mange jakker i sitt tidligere liv...blir fokuset meeget stoort på knappenåler, spoling av tråd, litt sjokoladespising innimellom og løsing av verdensproblemer..

DSC_0576

heldigvis var dette de tre SISTE kotelettene, og de 7 andre var berga tidligere av Miamormannen...

DSC_0580

..her et lite utsnitt fra trykk på jakkeermet..og trykkeklossen er selvlaget..vi er litt stolte.....

DSC_0587

knapper til den brune jakka...

DSC_0583

...bakside av jakke med krage med trykk...

DSC_0584

merket inni jakka som er kjennemerket vårt...ser dere MIKA  opp-ned ved siden av en sprek dame.....

DSC_0585 

..utsnitt fra trykk som skal være på den grå jakka mi....

..og de nesten ferdige produktene..ja..noen "strammer litt over bringen", og egner seg best uten noe særlig under, da det rett og slett ikke er PLASS til så mye under....he..he..dette kan bli spennende.....

28 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Åååå...syklubb? Eg vil vere med! Flotte trykk de har laga. Å sy ei jakke er ikkje gjort i ei håndavending heller. Har sydd eit par i mi tid, dei er veeeeeldig orginale og det mange vil kalle "artige" og heilt klårt i 80-talsstil :)
Gler meg voldsomt til å sjå det ferdige produktet.

Vart ikkje julestoff på meg. Har i alle år hatt aversjon mot julestoffting..og juleservise osv. Er på glid så plutseleg har eg vel begge deler :O

Nyt sundagsmiddagen! :)
Britt

Vår lille hage sa...

Det får heller være med kotelettene, dette ble jo kjempelekkert! Forstår godt at det er lett å glemmes seg ut!

Klem Simmas Hus

Anne sa...

Utrolig hva dere produserer der på Sotra :-) ikke sett på maken jeg.
Syr, maler og jeg vet ikke hva :-))

Fint det, at du kose dæ!!

Mitt hvite hus sa...

Jammen er du kreativ Miamor=) Sy klubb det hørtes utrolig hyggelig ut:O=) Kjekt å motivere hverandre og kose seg=)

Nyt kvelden klem Kerstin

Solveig sa...

Dette ser spennande ut. Gler meg til å sjå dei ferdige. Syns den russer-skåla såg kjent ut, ja :)

Dagny- Heim sa...

Når resultatet blir så bra må ein rekne med eit svidd svin eller tre!! Flotte greier, jakkene altså :-)

Tone sa...

Ha ha...dei kotelettane hadde passa betre der eg var på lørdagkvelden :))
Eg var "stand in" for ein som skulle fotografere Halloween feiringa på Hulen.
Eg kledde meg ut som ei middelaldrande kvinner som fotograferer gatekunst, men vart ikkje premiert:))

Så du driv med tekstiltrykk!!? Er det ikkje artig?
Orntlig fint arbeid du har gjort, Miamor!!!!!

Guttemamma sa...

........med de syevnene, gjør det ikke noe at kokkeegenskapene svikter innimellom..!

Klaffen sa...

Kul, også jakke da gitt! jammen er du tøff! Og de kotelettene.. sånne er rimelig greie å lage, når man har gode venner på besøk ( ler godt ) Så ut som om dere har koset dere uannsett! klem

Vibeke sa...

Lo godt jeg nå.....for noen koteletter :o)
FY FILLERN dere er jo bare helt RÅE til å sy!!!!!!Bestiller en med en gang jeg hvis dere tar på dere jakkeoppdrag (seriøst ment)..:o)Hvordan gjør du det når du skal ha trykk over på stoff?Strikker et sjerf som jeg kunne tenke meg å sy et bilde på men ANER ikke hvordan du gjør det greiene der, så du hadde gjort det på maleriet ditt også-KJEMPEKULT!
Onsdag passer ikke :o( Skal på åpning av strikke-cafe her hvor jeg bor den kvelden, litt spennende når det skjer noe nytt her i bygda.Moro når noen drar i gang noe kreativt :o)
Husk å si igang neste gang det måtte passe å treffes, det ga STERK MERSMAK forrige gang :o)

Nattaklem

Vibeke sa...

Kjære vene!!!Jeg mente jo selvfølgelig å skrive: si ifra! istedenfor den litt merkelige varianten: si igang!.....
Er tid for å hoppe i loppekassa tror jeg når stavingen blir sånn men jeg er så spent på hvem som vinner inne hos Tante Mimmi så jeg skal sitte til jeg blir smal i øya om jeg må :o)

hvorfor ikke... sa...

ohoy! så spennende syprosjekter du driver med...da får heller søndagsmiddagen gå litt sjeis! Men godt vi har sånne menner som kan gripe inn når kreativiteten tar oss...jeg har også det;)
Hyggelig at du linker til meg under her...nå ble jeg GLAD...og litt flau...for jeg burde egentelig ha linket til Vibeke...men det gikk litt fort....hm!
Ha en god uke! Jeg digger bloggen din, også!!!!!!
smil Torunn

Som mine dager er sa...

"Miamor Design"

Du her en ny løpebane på gang, med slike kreative innslag på sy- og mønsterfronten. - Herre va stilig ja, sier jeg bare.

Da sier vi pyttsann til svidde grisekotelletter så lenge det viktigste blir bra: sy-prosjektet!

Lykke til min venn. Ha en fin uke.

moa sa...

ojoj for noen KÅTTLETTA...
godt miamormannen berget de andre da....
ja du vet,noe må lide for kreativiteten, hihi...
onsdag jobber jeg helt til 1700, så da blir det nok forsent, siden du skal dra avgårde fra oslo ved 20-tiden...vi får vel kanskje ta det next time..okidoki!!?
sov søtt - klemklem fra moa

moa sa...

så glemte jeg å kommentere jakken...den ser jo bare helt heeeeerlig ut..flink du er, vennen!

Tante Mimmi sa...

Fantastisk! flinke damer!!!!!

Takk for koseleg melding her ein kveld!:)
Tiden flyr...og eg rekk..sånn passe! Rekk ein tur til LOndon trur eg...
kan eg komma på middag ein dag til deg- freistande retta du byr på!

Solveig sa...

hihihi! kotelettene matcher den brune jakka! herlige ting du, det er så FINT!

Therese sa...

Brent mat gir fin sangstemme og pene barn sies det :) Spent på jakken, for dette så virkelig lovende ut.

Henriette sa...

Ååååhhhh. Eg er så imponert. For ei som nytta symaskinen sist i forminga på ungdomsskulen(og det er leeeeeeenge sida) er dette kjempeimponeerande, og så fint!!! Dåke e flinke:)

Litt meir usikker på kotelettene...men det er jo fort gjort å glemme, fort gjort det;)

Ha ein strålande mandag:)

hvorfor ikke... sa...

Ligger en utfordring hos meg til deg...du får tenke mens du syr;)
hehe!

GundaM sa...

Jøsses, så flink dere er til å trykke og sy da ;0)

Tenker ejg får sse den grå jakka snart...eller?

mandagsklem

Gamlå sa...

leeeeer da jeg så de svidde kotelettene leeeer. Det var godt at miamannen reddet noen av dem.

Så flinke dere er i syklubben. Stille med trykk på jakken og knappene likte jeg også veldig godt!! Dette kan dere!!!

Ha en fin kveld

Lill sa...

Hei:)
Ligg noko til deg på bloggen min:)) Nyt dagen
Klem Lill

Made by KKann sa...

Gosh så spennende - ikke kotelettene altså..hihi - men det du syr!!Så morro!

Ønsker deg en knall tirsdag!

Smil fra KKann

Vibeke sa...

Galleri Havstad i Drøbak har bildene til Bjørg T.:o)Hvis du skulle ende opp med litt ekstra tid når du først var i Drøbak tenkte jeg....

Ja den granatepleteen er kjempegod, jenta også :o)

Ønsker deg en superduper uke!
Klem fra Vibeke.

innendørs sa...

Så koselig med syklubb:) De kotelettene så ikke så veldig imponerende ut, men det gjorde JAMMEN de jakkebildene dine! Flinkflinkflink!!!

Har bodd et halvt år på Sotra ja, på Straumsfjellet:) Hvor der ute bor du da!?

Ha en deilig tirsdagskveld!!

Unknown sa...

Det får no so vere med den svidde grisen når resultatet vert so bra på jakkefronten;0)
Dersom du skulle finne ut at du vil skifte yrke har du sanneleg ei karriere som designar/syerske å felle tilbake på...
He he, eg er sjukemeld pga nakke/skuldrar. Går til behandling x 3 pr veke, og no når muskulaturen begynner å løyse seg opp så trer Herr senebetnnelse sjølvsagt fram:9(
Trasige greier, og ting tek tid, men får tru det vert bra til slutt...
Men det vert jo produsert nokre blogginnlegg då, må jo ha noko å fylle tida med;0)
Reknar med at eg skal klare å kome meg bort, blir spennande og eg gledar meg!!
Klem, Line

~♥~ Monica S sa...

Hei Miamor

takk for (amerika)besøk ;-)

Så spennende å ha brev fra en oldemor i USA.. dette må du nesten fortelle mer om!!!! :-)
Har du bilder og postkort også??

Linker deg så jeg får komme inn her og se på andre spennende prosjekter som du har!!! Nydelig jakke, og et superkult kjennemerke!!!!!! Imponert!!

Monica