lørdag 13. desember 2008

Små skatter og Petronella....

DSC_0408

...var på skattejakt i København....og se hva jeg fant jeg i en bortgjemt antikvitetsbutikk....liker disse gamle korsene...

DSC_0430

...og skattejakten fortsatte i dag.....og jammen fant jeg verdens kosligste Petronella som lot seg lokke av Nordavinden og fanget drømmen sin....og vips så ble noen små hemmelige julegaver heklet i kveld ( HYSJ!)...

kanskje Nordavinden hvisker deg noe i øret også....stjerna blir di om du vil...eller noe i den dur...

DSC_0435

...skumlere blir det ikke her inne..så hvis du tåler litt mafia-pynt...så holder du nok ut resten  av dette innlegget også...

DSC_0440

....hæ?

DSC_0444

...sjarmerende knapper og mer sjarmerende knappelager skal du lete lenge etter...

15 kommentarer:

moa sa...

halloen..
der var de flotte skattene jo...så vakre,så vakre..
og ja, petronella har dusinvis av herlige knapper..du har jo funnet noen utrolig kule..
klemmer fra moa

Mitt hvite hus sa...

Så mange fine skatter du har funnet i Danmark=)
Ønsker deg en fin lørdagskveld0)
Klem Kerstin

Petunia sa...

Å, så flotte skatter. Det er spennede å gå på skattejakt. Jeg har det litt på den måten når jeg pakker ut julepynten hvert år. Jeg har ikke slike kjempegamle ting, men ting jeg har samlet selv gjennom de årene jeg har vært "voksen" og stort sett alle har sin historie eller er kommet i hus av en eller annen grunn. Alt fra det ungene har laget eller som jeg har hamstret selv.
Klem fra meg:)

Ramme Alvor sa...

:) Spanande skattar. Og knappane var utruleg sjarmerande og kan fort verte prikken over i-en på eikvart antrekk :)

Kjekt at du er heime att :)
Sender deg ein epost så snart eg er ferdig her :)

Klem
Britt

Guttemamma sa...

For noen skjønne kanpper, de vil jo virkelig "gjøre" et plagg!!

Vibeke sa...

Herlig!:o)

Var innom "Petronella"butikken i Oslo for ikke så lenge siden og kjøpte meg noen knapper.Kunne hamstret, var så mye herlig der :o)

GLAD DU SA JAAAA!

Nattaklem

mali-mo sa...

Ja, Petronella sine er fine ;)
ER det julemarked i skostredet sa du???? Og jeg som har sjekket og sjekket og fikk tilslutt beskjed forrige helg om at det ikke ble i år. Hadde ikke tenkt å stille ut der selv i år altså. Har jo vært med på messer og utsalg før, men er blitt altfor lat hahahaha.

Nå er vi akkurat ferdige med første oljing av det nye kjøkkengulvet ;) Hurra. Da er det bare to omganger som skal til imorgen ;) Fikk lutet to ganger i går, så alt er bare fryds og glede. Har faktisk nesten funnet tilbake til troen om å få kjøkken til jul ;)

God søndag- og kanskje vi sees imorgen da!!!? Vet du åpningstiden? Skal i barnebursdag kl 14.

Anne sa...

Å hælledussan de øredobbene var bra fine :-) helt unike i sitt slag Marit, og rett og slett supre, likte korsenen, jesusfiguren og den grønne fargen.
Er jo litt grønn jeg vet du, bare elsker den fargen :-)
Knappene bar flotte de også, men jeg da likte nå den ørepynten best.

Kommet deg hjem ja heldigvis. Trivelig med en danmarkstur også sikkert, men det er jo ikke akkurat fritid heller da. Godt nå du er i hjemmets lune rede.

Her i trøndelagen har vi hatt en voldsom til kuldeperiode, men nå du i løpet av natten ble det plutselig 0 grader, og det er noe varmt i stua for å si det slik. værforandring, ja!!!

Litt småpusling blir det nok i heimen i dag også, men klart skal en kose seg ja, og nyte de 3 lysene.

Ha en fortreffelig søndag, og mange klemmer kommer over fjellene fra meg til deg.

Fjordheim sa...

Nydelig krystallpynt med kors.
Kjøpte noe prismepynt på julemessa i går. Legger nok ut bilder av det etterhvert.
Så fine hekleblomster du har laget. Utrolig hva slags knapper en kan få tak i nå.
Ha en flott 3. søndag i advent :)

Tante Mimmi sa...

jaaa! dei knappane er sååå søte! Har nkre liggande, men har ikkje "råd" til å bruke dei! To skal på fretex-finskoa mine! Men...diva? Engel- men det er vel sjølvskryt!
Hvor har de hjemstedsadr i desse dager??? Oslo- Trondheim eller har bergen også fått designernes julemarked? Var i Oslo i fjor og kom heim sprekk full av prosjekter eg hadde lyst å ta til på! Men... kom aldri så langt!
Ja, ja! Kanskje snart?! God sundag!

moa sa...

hej gumman..
du er inte tokig - det snøar inne hos Moamor...
Men du...jeg har hørt..at du skal...noe som jeg skal...HERLIG, sant????
ha en fortryllende søndag videre, min venn..
kramis från moa

GundaM sa...

Vakre skatter ja ;0) Og du strikekr/hekler selv regner ejg med..?

Back on track på et vis, fikk bare så lyst til å blogge litt igjen. takk for gode ord Marit!

Klem

Lill sa...

Hei
Du for nokre nydelege knappar, slike har eg aldri sett. Heldig som har slike butikkar innan rekkevidde. Nyt førjulstida.
Smil frå Lill

Tante Mimmi sa...

Når eg tenkjer meg om er et jo litt dumt å berre legge at EIN kommentar!
Akkurat no ser eg sola komme over fjella og farge dei rosa-orange! Mmmm- mykje å glede seg over!
Betre å kikke på den og blogge litt, enn å begynne på "lista"...
Ha ein fin dag!

Haust sa...

Så festlege knappar! Særleg "hæ?"-knappen! :D