søndag 25. januar 2009

..god bok?...

...merkelig hvordan jeg prøver å lete etter bøker å lese
som kan bekrefte sinnstilstanden jeg er i..
.noen andre som har det sånn??? ..
.vanskelig i utgangspunktet å skjønne hva som er ei god bok
før du har kommet et godt stykke inn i boka..
..bortkasta tid.
..vil gjerne vite før jeg begynner å lese
at boka gir meg en ny åpenbaring.
.gjør meg til et bedre menneske.
.eller andre slike skyhøye forventninger jeg så lett har
til disse stakkars ordene.....kanskje ikke synd på ordene.
.men feil med forventningene mine til hvordan
disse st..(holdt på å si det igjen) ordene
skal kunne trylle seg under huden på meg ..og bli en del av et bedre JEG...
...er det bare meg???...
..

....gleder meg til ei god bok..og blåbær...
..speaking of food...
..
....ingen som tror at jeg spiste kamel??? vet jeg trykker på tøyseknappen rett som det er, men ULTRA...dagligvarebutikk i Trondheim..den vakre byen....serverte smaksprøver av kamel til sine kunder på fredag....så miljøet er reddet folkens..glem sparedusj og kildesortering....
..
..bildene er lånt herfra

15 kommentarer:

Vibeke sa...

Å JADA dette kjenner jeg meg alt for godt igjen i vennen min :o)

Nattaklem

Min Verden sa...

Oh yes. Sånn er det med bøker og jeg har en på lur til deg - hvis du vil: Drømmehjerter og den tror jeg passer til stemningen du har om dagen :) Jeg holder på med den nå... lykke til og god natt. Må hoppe i loppekassa nå. Klem

Linda sa...

Wow...kamel..kanskje en skal ta seg en tur for en smaksprøve...eller ikke, høres kanskje ikke så fristende ut!
Kjedelig å komme halvveis ut i boka før en oppdager at det er ei gørr dårlig bok...

Nei nå må jeg se å finne køya!

mali-mo sa...

Hehehe, kan bare si meg enig jeg, i bok- og leseopplevelsene dine ;9 For tiden er jeg i et slags bok-vakum, har ikke fått leselysten tilbake etter eksamenslesingen nå opp mot jul, så det eneste jeg har leselyst til er å skumme gamle A Christie-pocket'er. hehe. Lettlest, koselig med fem-seks sider før jeg ramler inn i søvnen.

Har litt for mye for tiden, og da snurper både tid og energi seg sammen. Utrolig krevende tid på jobb, og masse å gjøre ellers også ;) Men det går seg til etterhvert, og da blir det endelig mer tid til energiboostere som bloggen igjen ;)

Ser på klokken at jeg burde sovet ja...hehe, ikke noe nytt altså...natta ;)

Kamel??????? Du altså, hihi ;)

Mitt hvite hus sa...

Helt enig. Hos meg går det i Gunnar Stålesen bøker.
Det er godt å lese, for da slapper jeg av.

Nyt uken Klem Kerstin

Henriette sa...

Kjent fenomen det der med bøkene....Kan lese bakpå, og tenke - neeeei, ikkje i dag, for trist, glad, skummel, djup osv.osv.
Men det hender jo at eg vert overraska når eg tek ei bok i rein desperasjon;)

Kamel - hmmmm - kvifor ikkje. Har høyrt det skal vera ganske godt, men har ikkje smakt det sjølv om dei ruslar rundt på heimtraktene til husbonden:)

Ha ei flott veke:0)

Ramme Alvor sa...

Nei, der kjenner eg meg ikkje heilt att. Eg leitar etter både bøk og filmar som kan endre sinnstilstanden eg er i, som kan tilføre nye kjensler, rive ned gamle stengsel, snu verda mi opp ned og gje meg ein på tr.....:)

..når det gjeld posei derimot..då leitar eg etter bekrefting..

..men sånn heilt til vanleg les eg for det meste krim...og slik sinnstemning går eg i allefall ikkje rundt med til vanleg :)

(eller feiltolka eg deg heilt?...uff for lite kaffi så tidleg på morgonen :)

Kos deg i Trøndelaget...(kan ein sei det? Trøndelaget?)

Britt

Malla sa...

Helt enig i at det er vanskelig å velge seg bøker. Noen ganger kan det være nok å slå opp på en valgfri side i boka og lese et par setninger så vet jeg at den har jeg lyst til å lese. Andre ganger leser jeg både to og tre hundre sider før boka "tar meg". Gjelder å være tolmodig hvis man skal få med seg alle valørene i bøkenes verden tror jeg.

Ligger en liten utfordring inne hos meg å venter på deg.

moa sa...

hei vennen -
det er nok ikke bare deg,nei...
det hørtes veldig kjent ut,ja..

ha en strålende dag!
moaklem

Tone sa...

Eg veit ikkje om eg kjenner meg heilt igjen, men eg har lese irriterande dårlege bøker.

Hvis du ikkje har lese "Ut og stjæle hester" anbefaler eg den på det varmaste. Den er så velskreven utan å brife med det.

~♥~ Monica S sa...

Så du har altså ikke svelget en kamel?? hehe.. bare tøyser..
Skulle gjerne smakt kamel.. det er sikkert mørt og godt!?

GOD BOK?? Då kan eg anbefale ei god SERIE... Sønnavind av Frid Ingulstad.. her lærer ein litt av kvart.. ho flettar inn mykje historie i bøkene sine, og er ei dame heilt utenom det vanlege spør du meg! LØP OG KJØP.. eller bestill serien på cappelen damm.

http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=10259

Monica

Dans på roser... sa...

Sånn er det bare....

Anne sa...

Å jaaa, jeg kjenner meg igjen ja.
les noe som gjør at tankene kan få jobbe igjen, gjøre en til et bedre menneske. lese noe som en kan diskutere med andre, hva som er viktig i livet, og hva som er av mindre betydning.

Jeg er jo nesten altetende når det gjelder litteratur, og leser så mye forskejellig, noen ganger går det på krim, andre ganger på reiseskildringer og nen ganger litt familiehistorie og romantikk. Det hender til og med jeg leser gamle prekner av Gunnar Stålseth :-)) en stor beundrer av den mannen jeg.

Men den boka som har gjort størst inntrykk på meg var nok Karin Fossums "Natt ti 4. november" den satt så tankene i svng i mitt hode at jeg presset mine venner til å lese den, hadde så stort behov for å diskutere innholdet vet du :-))

Literatur er så nødvendig i min hverdag, bare må lese før søvnen fester seg, god avkobling fa hverdagens stress og mas. Og har du noen gode leseopplevelser å dele, sier du ifra!!!

Varm klem til deg denne kvelden.

ESMERALDAS HJERTE sa...

Hei kjære venn...

Takk for at DU er her i blogglandia.....Jeg lar meg inspirere og fylle med dansende tanker, syns den formuleringen var helt fantastisk.....Danse i øyeblikket....Danse fordi jeg er TIL.....

GOO\klem

CosiFanTutta sa...

Hei du, JA jeg kjenner meg igjen, hehe. Fullt og helt. Veldig godt skrevet - helt på "kornet"
Det er akkurat det samme med musikk for meg. Jeg spiller musikk etter humøret - fullt og helt. Samboeren min vet hvilket humør jeg er straks han hører første strofe i cd'en jeg setter på, hehe

Når det er sagt s er jeg manisk opptatt av å fullføre bøker! Det er VELDIG få jeg ikke har kommet igjennom - selv om det innimellom ligger 3 og 4 på nattbordet

Gratulerer med 1 år!!! Hurra, hurra :o)
Jeg har et lite jubileum selv, jeg. har innlegg nr 150 og i den forbindelse så gir jeg vekk noe jeg ikke har brukt for. Kanskje du har brukt for det?? Velkommen skal du være

Kamel tror jeg du kan ha for meg.....hehe

Vi snakkes underveis, vi
Ha en fin kveld