fredag 2. januar 2009

..honning....

honningklump

..eller søtere....

..følgende ordveksling mellom denne lille damen og meg...

..marit..koffår tar du vitaminer ?..

..fordi jeg vil bli enda klokere..

..da kan du bli FOR klok..

..går det an da??..

..ja..da kan du huske FOR mye...

så da spørs det da...hva jeg vil huske..og hva jeg vil glemme??

..å gjemme på det onde skal man ikke..men alt det gode...lagres kanskje i hjertet..og der er det lurt å være klok...

.. men finner vitaminene rette vei..til det jeg VIL huske??..

..og FOR klok..tja???

..søt går det iallefall an å være.....når man er FEM år....

..flere blinkskudd her

11 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

sweeter than honey <3

Vakkert bilde! :-)
MAN KAN bli for klok Miamor...
men da bikker man over.. har møtt mange slike..så vær forsiktig ;-)
hehe

Klem
Monica

Ramme Alvor sa...

E du galen? kankje vert for klok...da trur eg ikkje. For ettepåklok kanskje...men for klok..som Salomo?

Til mitt ordspel..

Overskrifta er sjølvsagt henta frå eit dikt av Olav Nygard som heiter "Etter ein andlåt" som omhandlar mykje meir tragiske hendingar enn ein badnabursdag med 10-15 ville ungar på lausgang i huset :)

Dei som kjenner Olav Nygard si dikting veit kanskje at han var fælsen med å lage nye ord. So ei enkel oversetjing fins nok ikkje. Men den øygjes hesten riden, omhandlar nok noko tungt som no er åvgjort. og slik kjendes det i dag. Eg er inga skjønn, småkvitrande husmor som elskar badnafesta. Eg er meir ei slik som kvir seg nesten eit heilt år i førevegen. For to små tima. Og som er like utsleten når dei er over som etter ei heil julestri....

..og ditt var so vakkert...følte at mitt innlegg vart litt rusje...hm..skal ta meg opp i måro ;)

GundaM sa...

Du, det bildet traff meg rett i hjertet men det skajønner du vel...

Så vakkert og EKTE;0)

Takk for flott innlegg.

Wow, er klokken snart ett allerede...?
Go`natt no Marit ;0) Klem fra hegra

GundaM sa...

Ved...Toilstjor, det er jo kunst!

Go natt

Anne sa...

Å så vakkert både i ord og bilder.

Men mennneskesinnet er godt slik, det hjelper oss å pusse på inner og tanker, får oss til å huske de hyggelige tingene best, kanskje???

Mitt hvite hus sa...

Herlig og vakkert bilde Miamor=)
Jeg skal pleie influensaen i helgen
Nyt helgen
Klem Kerstin

FO - 2 sa...

Du er klok du, kjære deg. For du lar hjertet vise veg.
Og den lille jenta. Veldig søt. :)
Takk for link til flotte bilder. Som snop for øynene! Vakkert!

Magdalena sa...

hei! så nydelig header du har fått deg....

takk fro hilsen,- hva mente du med minder interiør??
Det er da stort sett interiørbilder i min blog...
saker og ting man finner i et interiørblad...

eller???

Dans på roser... sa...

=) Så nydelig innlegg!

Ser at det må være en stund siden jeg var innom deg sist, flere nye innlegg jeg ikke hadde lest.
Eller kanskje du har vært ekstra aktiv....?

Jeg har ikke vært så aktiv i jula. Har pleid egen kropp så godt det har latt seg gjøre. Fikk influensa og litt attåt, så nå er jeg veldig klar for å bli frisk.

Du har blitt rikere, skriver du.
Det har vi som har truffet på deg her inne i bloggland også. Du er så skjønn! Takk for at du er du og at du deler raust av tanker og bilder med oss.

Stor klem fra meg. =)

Magdalena sa...

beklager,,- var bare innom i farten og leste feil...
går litt fort i svinegen for meg, eller bare kanskje ikke helt våknet etter julens dvale...
Du har så mye inspirasjon og kunst i din blogg,- fortsatt mye som handler om interiør,med overvekt på reflektering over livet...
så har du som nevnt en himla vakker header,- rust går rett i sjela på meg....
fin helg, skal lese mer nøye fra nå av....

Whoopsi Daisy sa...

Nydelig bilde....*sukk*
De tærene ser ut som små markjordbær....har du sett noe søtere.
Flott blogg
Mvh
Whoopsi Daisy