mandag 16. mars 2009

..fake….

DSC_0014

…inspirert av Marie med denne flotte bloggen..fant jeg på en ny lek i kveld….trikse og mikse med bildene mine…woops..så ser de helt annerledes ut….bruker som henne dette programmet…arti..med tusen muligheter jeg ikke har oppdaga ennå….som livet ellers…se nyansene kanskje….male dagene …og se nye muligheter.…her må jeg visst balansere igjen…men lettere og mer ufarlig i dette fotoprogrammet enn i “the real life”…litt dobbelt dette…vi kan både male dagene….men enda tørre å være oss selv…det kan denne dama bekrefte…..

DSC_00strandbilde med kant

…hva med å se bildene i ditt eget liv i et annet lys….tar du utfordringen???… 

DSC_00strandbilde photo-scape

..spennede iallefall her på tastaturet….. 

..det øverste bildet er orginalen..så har jeg pusla litt…

15 kommentarer:

hvorfor ikke... sa...

Morsomt!
...og dypt...digger filosoferingen og "dobbelheten" din! Mye visdom og hente her...lekenhet og visdom! DIGG!!!
klem Torunn

home 4us sa...

Wow, for noen herlige bilder. De var jo rene kunstverkene:)

Ramme Alvor sa...

Det du driv med her Miamor, er teknisk sett å leggje på ulike filter... Og slikt driv me vel også på med i røynda også frå tid til tid. Å legge på filter.

UV-filer er veldig inn i tida. Til påske er fileteret gult, te jul raudt. Me har og ulike åndelege filter me kan bruke, det fins mange sosiale filter, etiske, estetiske...

Kanskje det å sjå livet litt meir utan filter, i RAW format så og seie, er ei utfordring for mange også. Veit eg vrei litt på det her..men eg vekt veit du...må få da te å balansera :)

Klem
Britt

Ramme Alvor sa...

Men ja, du er inne på det ser eg no når eg les for trdje gong. Det kan vere lurt å sjå livet..sitt..gjennom andre sitt filter...få litt nye perspektiv, ny forståing...

ja..herleg!

~♥~ Monica S sa...

Stilig vart det!! Utrulig kva ein kan få til med eit godt fotoprogram!! OG litt tolmodigheit!

Ha ei flott veke!!!!!

Monica

Hemmafruns hörna sa...

Jag håller med "hvorfor ikke" - det är kul att följa dina dubbeltydiga tankar. Jag tränar mina små grå hjärnceller med miamor! ha, ha - den kan du ju ha som slogan! Jag vill också lära mig lite mer foto-pyssel på datorn... en annan gång i livet när nätter och dagar blir lugnare.

Ellen Marie Albertsen sa...

Fine bilder... Fikk lyst å kjenne og ta på marka.. :) Kunst:)

Petunia sa...

Gøy å leke seg litt med bildene og dine bilder ble flotte:)

Anna Lisa sa...

fint bilde. Artig kor du får det til :) Flinke deg!!!Skikkelig kunstnar :)
Ha en fin kveld min venn
Klem

Gamlå sa...

Dette her likte jeg, og dette må prøves!!

Dine bilder ble skikkelig stillige.

klem fra Gamlå

Bo med Lena sa...

Kjenner meg veldig godt igjen i det å fikse huset før man tar sin kost og drar..:) Det er kvinnegenene som tar overhånd. Reiste mye i min forrige jobb, og da hjalp det alltid litt på samvittigheten at huset var rent og kjøleskapet fullt før jeg dro.

God uke til deg også. Og kos deg i Oslo!

Klem fra meg

Malla sa...

Malla har vært ute å luftet seg og fikk se seg selv med andres filter og andres øyne i helga.

Ble spor til ettertanke... for både meg og andre som var med på turen. Så fort gjort å ta alt det nære for gitt. Sitter her igjen med setningen "Nærast er du når du er borte, noko blir borte når du er nær... "

Men som du sier, hadde vært lettere å prøvd ut ulike vinklinger i livet hvis vi hadde hatt ett redigeringsprogram i ettertid. Noen ganger kan det være nok å sette på lyset ... eller slippe til nok lys. Alt ettersom...

MeyBiMe sa...

Artig!!!!
Dette må jeg prøve også :-)

Ramme Alvor sa...

Kjem du att snart...her.?

FO - 2 sa...

VAKKERT! :)
Alle utgavene.
Jeg lastet ned dette programmet i går og skal leke litt med det etterhvert også. ;)
Drømmen er selvfølgelig PHOTOSHOP... ;)