mandag 20. april 2009

..kor dumt..

Os-Mannskor--3003

…ja syns du??...æ veit itj æ….syns faktisk itj det e så gæli dumt , men nesten mere stiilig enn dustete med mannskor…sjå berre på guttan fra Os  mannskor….finns vel itj stautar kara?....hør her..og her…kor bra si no æ…

..om æ har bloggtørke ?..neida..måtte bærre slå et slag for mannskoret “vi menn” ..siste sjans til å sjå forestillinga i Trondheim i mårra….trur æ tar mæ en trøndelagstur…bli du med?

.. google-translateren min klarer å oversette trøndersk til engelsk på linje med forfatterne av “the julekalender”…arti lesing….kanskje ikke så arti for de som ikke leser trøndersk….

..sorry to you englishspeaking readers…it may be hard to translate this for my google-translater bescause it´s written in a norwegian dialect, “trøndersk”…sorry about that….

4 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Her var det mange staute karar, og heime sat nok mang ei utolmodig kone..og venta..;)Eg trur det er verre å vere fotballenke, enn å vere mansskorenke...fotballenka har jo mannen sin heime...han har berre lagt at hjernen sin ein eller plass....snakk om hjelpalaust..

Om eg er irritert? På mannen min? Hmfr....;)

God tur til Trøndelaget :)
Britt

mali-mo sa...

Stilige karer du hadde linet opp der ja ;)

Her er det stille og rolige hjemmekvelder, eg er gressenke mens mannen er på b issniss i Irland... SItter og koser meg med program fra Masai Mara i Kenya og LENGTER tilbake til Afrika ;) Får bli når lillemalien er stor nok til å ta nødvendige medisiner hehe ;)

Endelig frisk igjen etter vårens siste (?) forkjølelse...men har hatt en herlig påske da. OG harferie om halvannen uke...hurra, da er vi avgårde til Hellas for en stund....

Kor det er med deg da, maler du og er kreativ for tiden eller er du på farten på jobb? Her er det inspirasjonstørke, mer sånn komme-gjennom-alt-eg-må ;) Har krevende tider på jobb ;)

God uke!!!!

Som mine dager er sa...

Staute karer e bare fornavnet. Du finner de beste mannfolkan du ;-)

Håpe favoritt-bærgænser'n min har det bra og nyte gode daga. Sjøl har æ vært litt slapp når det jell blogging, men æ hæng no med. Artig å "hør" dæ på trøndersk snuppa. Det klær dæ, for å si det sånn :-)

Klæmma fra Marit

Glashúsið sa...

Sjovt, trøndersk er skrevet som færøsk lyder æ, itj o.a.