torsdag 6. august 2009

..saftig bekjentskap...

DSC_2869

..nei..ikke bare blåbær som er saftige..nye bekjentskap kan også ha en slik egenskap..saftig altså…ikke blå..jo...han er vel “blue” også av og til i sin lek med ord om livet..la meg presentere  jacob arveola..

dialog ved et veikryss.

- Sommeren er sen i år, sier han og setter seg ved siden av henne i grøftekanten. Hun snur seg knapt, ser utover tåken som har kommet de siste timene og trekker pusten.
- Ja, litt senere enn vanlig, svarer hun. Han kjenner at den stormasket strikkede hvite genseren hennes avgir varme der på steinen.
- Vi kunne trekke innendørs nå, sier han.
- Ikke riktig ennå. Jeg skal bare kose litt med mørket. Men vi har det til gode. Snart. Jeg ser du har tent lys.
- Ja.
- Du, den veien opp der. Hvor fører den? sier hun og peker opp i sørvest.
- Strengt tatt ingen steder.
- Helt sikkert?
- Helt sikkert.
- Men da tror jeg vi går inn. Jeg ser du har tent lys

jad

3 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjekt med nye bekjentskap...
Det gir ein ny rikdom..

Men det er viktig ta vare på dei gamle også.. ;-)

miss marple sa...

Oj,det får'n si...saftig bekjentskap,ja...får titte litt mer på dette her...
og idag skal jeg nyte et gammelt bekjentskap..sommeren...;)

Unknown sa...

Åssåså herlig, a gitt!
Vakkert skrevet helt ned til det jordnære, godt.
The NAnniman and myself drar til Gålå i dag, et par barn og en glad hund er med, deilig med fjelluft! Og blåbær!
Tudeluuu og klem!