fredag 18. september 2009

..hvissåskjønt…

 lin2

”hvissåskjønt” …smaker på ordet…. nylånt hamsun bok...benoni og rosa leses…hvissåskjønt brukes ofte…arti ord…ole paus sa så klokt da jeg hørt han i forrige uke… at mange gamle ord forsvinner for oss..og med dem forsvinner mange følelser…klok mann...

DSC_3448

.. ble nysgjerrig på hamsun igjen etter å ha hørt inge eidsvåg fra nansenskolen lese høyt fra hamsun….eidsvåg sa så bra- “ gjennom lesing kan vi leve noen av de livene vi ikke fikk levd sjøl..for vi er født inn i livet med utallige muligheter til ulike liv..men vi får bare levd ett…men små svarte bokstaver på hvitt ark gir oss filmer i hodet og mange liv”….

stranda

…takk for inspirasjonen..nå begynner jeg vel snart å snakke nordlending ….hvissåskjønt..

lin

..god helg..og god bok…god film inni hodet..

5 kommentarer:

Villa Luftslottet sa...

Så sant som det er sagt!! Artig å lese innlegget ditt:) og fine bilder forresten:)
Kloke hoder med kloke ord, som man bør ta med seg:)

Dans på roser... sa...

Å, er du på Hamsun-giret??
Vi så filmen som er en filmatisering av Sværmere, Telegrafisten. Ståle og jeg. Onsdag kveld. Nydelig film....artig film....filma på "min" Kjerringøy!
Har du sett den?
Vil du evt. låne den?

Har ikke begynt på prikken enda.
Formen er litt så der... Men snart skal jeg til "mirakelmannen"....så da blir det vel ny dreis på fruen. =)

Vi snakkes.... klemmer....
....Leste på kortet jeg fikk da du var her. Om igjen og om igjen. Du er bare helt skjønn, Marit!

Unknown sa...

Suss i panna!

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er du og du duger..

Flott innlegg og tankevekkande no igjen. Har akkurat kjøpt Edvard Hoem si bok: "Mors og fars historie". Gler meg til å lese, berre eg får tid.

Ha ei nydeleg helg og måtte sola skine på deg ;-)

janne sa...

det Eidvåg sa var oppmuntrene,sterkt
og trist på en gang. Du har så masse flott på blogen din. Har nettopp fått tak i Hamsuns markens grøde. Leser nok ikke alt, har bare et liv å leve.