søndag 18. oktober 2009

..på tvers av tid og rom…

4020499634_8a519cc0a5_b

..”små svarte bokstaver gir oss filmer i hodet og mange liv”..sitat inge eidsvåg ved nansenskolen… filmer i hodet gav disse  utrolig vakre bildene  meg da jeg så dem i dag...tatt av sverre skilbreid..du finner dem her på flickr…

4019743637_2f8fa021f8_b

...gamle bøker  blir som ei bru mellom tid og rom…fanget med et øye som har evnen til å se det vakre….

4019745435_5f7c0b03cb_b

..blir bøkene speilbilder av de som har gått før oss…de som har lest og grunnet på disse svarte bokstavene…

4020501450_e8eb0b5eee_b

..og svarte små bokstaver kan bli liv….og har blitt liv...mat som kunne dra dem videre på reisen…

4020512150_9277fb4396_b

..takk sverre…for ei bro på tvers av tid og rom…

12 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Takk også til deg som deler dine tanker ;-)
Ha ein flott søndag i ditt liv!

Vibeke sa...

takk kjære miamor, dette var nydelige ord og bilder!

kos og klem

Magdalena sa...

så utroooolig vakkert....
go`klem, magny

Anne sa...

Dype og og dyp mening fra din kant igjen :-) du savnes når du ikke er tilgjengelig her ja, men vet jo bare at du drar rundt etter veien da...

Fint over hemnekjølen ja, er det rart en går svanger med en tanke om bloggtur dit?? hadde ikke det vært kjekt du. Skulle hatt litt bedre tid vet du når du kjører forbi, stoppa for en kaffe om ikke annet.

Det supre været vi har hatt her denne helga, jeg har vært ute hver dag, og kjenner at det er måte hva en kan makte av frisk luft også, for du en blir bra sliten og trett...

Klem til deg med ønske om en kjekk uke.

Som mine dager er sa...

Elsker innlegg om bøker. Elsker bilder av bøker. Elsker gammeldags snirkelskrift. Vakkert innlegg Marit.

Klemmer deg.

Monica sa...

nydelige ord og bilder, vakkert:) ønsker deg en nydelig søndagskveld:) klem monica

Hemmafruns hörna sa...

Wow! Vackert! Och plötsligt fick jag träffa Sverre igen...

Dans på roser... sa...

Jeg fikk gåsehud og tårer i kroken....

Klem.

ElinSire sa...

Vakkert :)

Jeg måtte jo inn og takke for veldig hyggelig kommentar hos meg. Det er vel egentlig ikke noen yrkeshemmelighet, men jeg liker å ha litt min "egen stil" om du skjønner. I grove trekk har jeg lagt på et filter som gir den litt varme gløden, justert saturation, levels og curves inntil jeg får det som jeg vil ha det. Det er litt jobb bak det, og da er det veldig hyggelig å høre at noen syns jeg har lykkes :) Tusen takk!

Ha en fin kveld :)

GundaM sa...

Nydelige bilder!!!

Håper det står bra til hvorenn du er og farter;) klem til deg>

Ramme Alvor sa...

Hei, Marit. So du er ute og flyg att. Håpar tinga går seg tè, dei gjer som oftast det. Er spent på maleria dine, skulle dei ikkje stillast ut snart?

Glad eg fann deg her i cyberspace :)

Klem!

Marina sa...

Du tager simpelthen de smukkeste billeder. Skyggen af det fine klip mod den smukke bog er min faurit.