tirsdag 29. desember 2009

…skal vi danse?..

foldnes5 

…den mørke, enøyde sjarmøren blunker til meg…skrur på sjarmen…og inviterer meg med ut på dansegulvet..nei..ikke noe røykfylt, discolarmende lugubert danselokale denne gangen…men med sol og blå himmel som kulisser…og isdans..da er ikke denne dama vanskelig å be…

foldnes

..den mørke sjarmøren henger seg trofast på meg.. lener seg inntil hjertet mitt ..intim dans dette.. så danser vi avgårde han og jeg ..vi er begge litt usikre på hverandre..”kan hun denne dansen”..undrer han..”nei”..hvisker hun han i øret..men jeg er åpen for å lære nye leker...og  han hvisker tilbake…at jeg tar meg godt med røde roser på kinnene….og med barnlig iver suser vi avgårde vi to…og han har lovet at han gjerne byr meg opp igjen…slike kavalerer kan jeg like…

o1

..vakker denne dansen…og sola klappet i hendene da dansen var ferdig….men musikken fortsatte å spille vakkert…hør bare..

foldnes2

…og minnet meg på en annen dans i går kveld…denne dama sliter snart ut danseskoene….annen kavaler da..litt mer hår…og høy og slank….

maler

..nei det er ikke Karsten Skjelbred denne gangen heller….men en rufsete sjarmør….hadde det moro vi to også….skulle bare mangle…vi hadde alle regnbuens farger til rådighet…

..andre sjarmører kan stille seg i kø…er litt opptatt for tiden…

7 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakre stemningsfulle bilete ;-)
Fortsatt god dans når nokon ber deg opp...

Randi sa...

ååååååå...nå blir jeg stum....ubeskrivelig,eventyrlig V A K K E R T!! nesten så jeg får lyst til å grine....og den sangen...etter at Marit (som mine dager er) blogget den...så er jeg helfrelst..har den på walkman min....så vakkert å godt å høre på.

Har du laget det siste bildet? det likte jeg VELDIG godt...det også:-)

Ha en god kveld og fortsatt fiin romjul

klem

Ramme Alvor sa...

Ja eg kan sjå at du dansar med både kamera og pensel...det er utruleg kor vakkert det vert!
Poetisk og balsam for sjela!

Eirin Bjørnstad sa...

Så stemningsfullt og nydelig, Marit. ;-)
Du er god til å se det vakre.
God klem fra Eirin.

MeyBiMe sa...

Herlighet så mye vakre bilder du tar!!!!!! Har du kameraet med deg hele tiden eller :-)
Utrolig klare og gode utsnitt!
Du er så flink!!!!
Håper du har det fint i denne kulden!
God romjul videre til deg :-)

Som mine dager er sa...

Nydelige bilder og vakkert skrevet. Håper de fikk danset sammen til laaangt inn i stråleglansen.

Og takk for snille ord fra deg. Du er og blir en sann venn du også. Kramar dej.

Godt nytt og deilig og spennende år 2010 til deg.

Klem fra Marit

Tante Mimmi sa...

Og du dansar og dansar...deg inn i det nye året! Lett på foten du Miamor! Du har ikkje problem med julekake-vedhenget!
Ynkjer dykk eit godt nytt år, store og små! Jenter og gutter frå familien her.
Så må me klare å møtest snart!
om ikkje anna enn på kurset som er rett rundt hjørne!!!? ;)
klem