søndag 10. januar 2010

… å la seg begeistre…

nystikk1

..å leke med nye ord og tanker er gøy, å snakke om glede og glød…men hva betyr “geist"?  som i ordet begeistring undrer HC Medlien…”å bli fylt med geist” viseer til en godfølelse som følge av ro, harmoni , kvalitet og positiv iver etter å suge til seg det som omgir deg ”….kom til å tenke på dette i dag da jeg var publikum på norske talenter i Bergen…der alex rosén var dommer..mye kan sies om denne fyren..men når han blir begeistret for noe..er det sååå utrolig smittsomt..han ler mens han snakker…..og det gir meg denne godfølelsen…tror vi kan bestemme oss for dette..å bli begeistra og å være den som begeistrer andre..her har jeg jammen et nyttårsønske gitt….blir du med på et forsøk??….tenk så arti vi kan få det….

..bilde fra min venn anne k…

8 kommentarer:

Dans på roser... sa...

be-geist-re.... hadde aldri tenkt over det på den måten....
Vakkert bilde.
Og du, du er såååå lur og morsom i dine tankebaner. Jeg blir begeistret, fordi du begeistrer meg. Nemlig.=)

Unknown sa...

In-spire-rende post!
Og begejstre er en ret let nytårsopgave for dig, det gør du jo hele tiden her inde! :)
Nu har du i hvertfald sat tankerne i gang hos mig, vi bruger slet ikke "geist" i vores sprog, tror jeg, men det gør det ikke mindre interessant at undersøge hvad vi så bruger og tænker..
Godt nytår!

Anne sa...

YES!! Alex Rosen... kan man bli mer enig, han også han derre stjernekikkeren du vet, han med den overivrige stemmen.... husker ikke navnet helt men, ja helt samme type. OGJA!!! i dag skal jeg være begeistret, takkert være deg det skal etr helt lite lokalsykehus smile!!

Knut Jørgen Rød Ødegård???? noe i den dur???

Eirin Bjørnstad sa...

Jeg er med! Vil være en som begeistrer, jeg også. Slk som du. ;-) Nydelig innlegg dette her. Koser meg.
Jeg har startet nedtellinge...
Alt god, min venn, fra Eirin

Refleksjon på livsvegen sa...

flott at du begeistrar oss ;-)

Thusnelda sa...

Eg blei virkelig BEGEISTRA for bloggen din og for rosa di og alle fine innlegg. Her har eg lyst å komme tilbake. Eg synest det var eit flott nyttårsforsett :)
Nyttårsklem !

Tante Mimmi sa...

du altso! Kan da du! Leika med orda!
Og så er det denne søte venen din då- Anne- ho og kan begeistre- der eg kikkar på brødposen kvar dag! ..og du...du veit det er noko me skal gjer før me dør!

FO - 2 sa...

Jeg hyller deg! :)
Du beveger og inspirerer,
og jeg lar meg rive med! :))