søndag 24. januar 2010

..over skyene…

tulip

..har fått en utfordring fra ramme alvor om å lage et innlegg med utgangspunkt i et sitat…og jeg som er så dårlig på utfordringer her inne…men hiver meg på det allikevel….

..over skyene er himlen alltid blå…

..et sitat med håp i alle situasjoner…når det ser mørkest ut…

tulip1

..husker så godt høsten 2007..det regnet i mer enn 40 dager i strekk her på vestlandet..og vi hadde ikke sett snurten til sola på umenneskelig lang tid..var på flytur over fjellet en dag mot slutten av regnperioden..og DER…et stoort gult legeme på himmelen….jeg kjenner det nesten ennå i kroppen..den ufattelige gleden..hadde jo nesten glemt at dette livgivende legemet eksisterte…..

…over skyene er himlen alltid blå…

..det er håp om en ny vår når de lyslys rosa tulipanene er kommet i hus….

11 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt sitat!
Ha ein flott søndagskveld :-)

Hege sa...

Veldig bra sitat - og jeg kjenner igjen følelsen du hadde høsten 2007.
September regnet det 27 av 30 dager her - og jeg ble nesten rar i hodet.

Nydelige bilder av tulipanene! :)

Dans på roser... sa...

mmmmmm...
Vakkert, som alltid, hos deg.
Min kjære, kjære venn....


alt vel og rosa skyer i rosa undertøy....

Klem, klem...

Amalie sa...

Hei! Fin blogg, med masse nydelige bilder :) Skulle hilse fra mamma også, og tipse deg om en sang jeg hørte på nå isted. Det er Beloved, med bandet Tenth Avenu North. Se videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=6CUGTIWCFyo

-Amalie

Unknown sa...

Gleder meg til du kommer i morgen :)

-Anita

Eirin Bjørnstad sa...

Så fint, vennen min! ;-)
Slik som du følte det dengang, slik har jeg det hver 21. januar når sola kommer tilbake. Deilig innlegg.

Klem

Tone sa...

Så vakkert bildet av tulipaner i snøen :-) Og vakre ord til !

Eirin Bjørnstad sa...

Hvor er du, her i bloggeland, min venn?
Helt stille på bloggen din...

God klem fra Eirin

JULIEK sa...

....men så utrolig vakre bilder : )

Anne (Moseplassen) sa...

nydelig bilde av tandere tulipaner :D
Jeg venter også på våren, og ordtaket "etter vinter følger vår" er jo i samme bane som det du bruker her.

Hemmafruns hörna sa...

Hallo!!!! Även om jag har blivit trög med bloggandet så behöver ju inte DU ta så långa pauser! Saknar dig! Varma hälsningar från vestlandet!