lørdag 6. februar 2010

…kom sommarvind…

prest

...jada...jeg vet jeg har sagt at man må være tilstede i hver årstid...men prestekragen blir brukt som illustrasjonsbilde fordi det er det eneste jeg har tilgjengelig for tiden..de andre ligger på en minnepinne og skal overføres ny pc, når jeg får den om noen uker…..så derfor litt sommerlig her inne…

..ikke at lengselen mot våren er fraværende…så absolutt ikke…men er det ikke sånn at årstidene i livet også må gå sin gang…vi kan bare lengte..ikke fremskynde…

..og sommervinden ligger på harddisken i hodet etter sangkveld og intimkonsert med en finfin vennegjeng i går kveld….kom sommarvind av Tove Knutsen sto på reportoaret…..

“..det bæres i bleike daga
ei bønn mot dein kalde sno
la leve det frøe som snart ska gro..

..kom sommarvind
å kom sommarvind
kom sommarvind..

..det sættes med valne heinner
en båt mot dein mørke kveill
la vækse mi von over hav og fjell

..kom sommarvind
åkom sommarvind
kom sommarvind..

..det lyes bak nattstengte døre
og vinteren går og går
la høres ei vise der frosten rår ..

..kom sommarvind
å kom sommarvind
kom sommarvind …”

…og snøeffekten på sida mi er fjerna til fordel for sommavinden...godt bytte..kjenner du brisen??..

4 kommentarer:

Hege sa...

Nydelig prestekrage! Selv om det er en anelse for tidlig! :)

Jeg elsker årstidene - og synes vinteren er på sitt aller beste nå. Noen minus, nysnø og sol = knall skiføre!

Anne sa...

Minner jære venn, dette er minner vi bærer i vårt hjerte, og :-) slke blir man ikke lei av sjø...

Hulderklem

Tone sa...

Det er jo slik ein vakker låt!!
Og det er jo lov å sjå fram til ein vår sjølv om ein står godt planta i snøen :)

JULIEK sa...

Åååååå nå gleder jeg meg.......Skal bygge opp en hel hage til sommeren ( tar nok noen år det da)....gleder meg sånn til å begynne : )