mandag 22. mars 2010

..se min kjole..

sammensatte 3 

..”se min kjole, den er rød som rosen,
alt hva jeg eier, det er rødt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det røde,
og fordi et postbud er min venn..

..se min kjole, den er grønn som gresset,
alt hva jeg eier, det er grønt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det grønne,
og fordi en jeger er min venn..

..se min kjole, den er blå som havet,
alt hva jeg eier, det er blått som den.
Det er fordi jeg elsker alt det blåe,
og fordi en sjømann er min venn..’

..se min kjole, den er svart som kullet,
alt hva jeg eier, det er svart som den.
Det er fordi jeg elsker alt det svarte,
og fordi en feier er min venn..

..se min kjole, den er hvit som snøen,
alt hva jeg eier, det er hvitt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det hvite,
og fordi en snømann er min venn.”.

…se min kjole den er grå…

6 kommentarer:

Hege sa...

Stemningsfulle bilder - og fin kjole! En sang jeg liker godt, og som vi sang mye på barneskolen! :)

miss marple sa...

...tenkte jeg skulle fortsette sangen,men fant ikke noe som rimet...ha...men den kjolen var NYDELIG!!Sydd selv???Bøyer meg i støvet!!!(hey-støvet er grått...)nei,gu'bevare..nå ble det svada her...søren,nå har jeg fått den sangen på hjernen...se min kjole,den er....roser er røde,fioler er blå,jeg må slutte å skrive,før alt går helt i stå....
sukk....

Anne sa...

Tja, hva skal en si, kjøpte meg nok en grå jeg også :-) ikke flink til å sy du vet!! he he

Unknown sa...

..det er fordi eg elskar alt det gråe og fordi ein skygge er min venn? :)

Klem! du flinke Marit!

Hege sa...

sv. det er ullgarn i lua. 100% ekte vare sjø. :)

Ja, det hadde vært superkoselig med en kaffekopp (eller te som jeg drikker da) når du er på Trondhjæmsbesøk!! :))

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott kjole :-)