søndag 22. august 2010

…send mæ et brev…

DSC_1356

Send mæ et brev fra et hemmelig sted
med trange og snirklate gate.

Send mæ nån linje om solsvidde hus
villvin som fingre med teggel og grus.

Skriv og fortell at du fann en kafé
Kor vi kunne sitte og prate.

DSC_1751

Send mæ ei melding som si du e tel
og trives når dagan får flyte.

Send mæ nån bilda med klassisk kultur:
Engla i springvann og katte på mur.

Skriv om en mjuk og marineblå kveld
Og natta vi så skulle nyte.

DSC_1759

Send mæ et livstegn, et ørlite kny
– æ treng det når høstregnet flomme.

Skriv om et rike i rødt og turkis,
Svarte oliven og sommervarm bris.

Send mæ et brev fra en middelhavsby
Og si æ må endelig komme!….

DSC_1584

Send mæ et livstegn, et ørlite kny
– æ treng det når høstregnet flomme.

Skriv om et rike i rødt og turkis,
Svarte oliven og sommervarm bris.

Send mæ et brev fra en middelhavsby
Og si æ må endelig komme…

DSC_1590

..miamorhilsen i “høstregn”..

10 kommentarer:

Vibeke sa...

lovely!

Eirin Bjørnstad sa...

Du er herved invitert! ;-)
Når vil du komme?

God klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Så nydeleg !!
Klem

June J. Larsson sa...

Så vakkert! Både tekst og bilder!
Jeg kan ikke love at jeg skal sende deg et brev, men jeg lover at du skal få se bilder fra en middelhavsby på bloggen min ettehvert. Jeg drar nemlig til Nice om to dager - og gleder meg veldig!

Ha en fin, ny uke!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Anne sa...

FOR en idyllisk liten plass :-) jeg kjenner lukten og fornemmer atmosfæren, å Marit!!! ta meg dit og lev litt med meg i sakte tempo :-)

Anne sa...

Å du, husker du hvilken liten by???

quies sa...

Eia var vi der. :) Jeg kunne godt ha tenkt meg å rusle litt rundt i gatene der. Stemningsfulle bilder og sammen med teksten ble det helt nydelig.

quies sa...

Denne kommentaren ble postet i innlegget under, så jeg prøver igjen.

God tur til Hedmark og ha ei riktig fin uke.

Mors værelse sa...

Vakkert...!!
Ja, høststemningsbrev fra Middelhavsby skal du få...du må bare vente noen uker til...:))

Ha gode norske høstdager..!
Hilsen Mariann

Tone sa...

Så vakre bilder, og så vakre ord du har lagt ved! Har vært litt nedover i de traktene selv noen ganger. Antibes er bare som en drøm.