mandag 6. september 2010

…virkelige mennesker…

uutsprungen

..”perfekte mennesker finnes ikke….i den virkelige verden finnes bare virkelige mennesker..

..som har virkelige hjem som vanligvis har flere gamle aviser og hybelkaniner..enn nybakte brød og friske blomster….virkelige mennesker har ofte virkelige barn ..som er fulle av energi..og rett som det er..snur huset opp-ned…..virkelige mennesker er selvfølgelig glad i barna sine..men har også stunder hvor de er sinte og sure og lei av alt…

vissen

..virkelige mennesker ser heller ikke perfekte ut..de kommer i alle slags former og fasonger…de har dårlige sider, og dager med fett hår og ustrøkne klær….virkelige mennesker kan ikke settes i bås..og er i lengden mye mer spennende og tiltrekkende enn alternativet”…

…fra boka “blås i bagatellene”..

..glad for å være den virkelige miamor…

11 kommentarer:

Eirin Bjørnstad sa...

Så nydelig! ;-)
Og så utrolig flotte bilder.
God klem.

quies sa...

Dette synes jeg var godt sagt, og ikke minst beroliggende å høre. :)
Her er som oftest litt rot. Sko slengt i gangen, tøy ligger og slenger, hundehår fra to hunder...
Det er vel tegn på at det bor mennesker her.
Det lettet litt på samvittigheten dette, så nå drar jeg og trener i stedet for å rydde.

Tone sa...

Her pusta jeg letta ut....du skulle se rommet til minsten, det er så fullt av lego at det ikke er mulig å se fargen på gulvet.
Og jeg - som er "bare hjemme" - har vurdert å vaske vinduer nå i tre uker.
Tror jeg skal gjøre det i morra.
Muligens.
tone

Dans på roser... sa...

takk......etter en rykende fersk krangel med en av sønnene mine, var dette veldig deilig å lese.....virkelige mennesker....

Beate sa...

Veldig bra sakt! Vi er bare virkelige mennesker, og jeg tror vi hadde hatt godt av å vise fram det virkelige menneske litt ofter.

Elisabeth sa...

;) Åh.. sååååå flott! Eg fekk lyst å kjøpe boka! :)

Helsing ei verklegen frue i Lønnetunet:)

Refleksjon på livsvegen sa...

takk for at du virkeleg er virkeleg ;-)

Anne sa...

Du min kjære hverdagsfilosof, blitt glad i deg jeg skal du vite :-)

Den virkelige Miamor ja, og alle hennes virkelige bilder som ikke er fiklet så mye med!

FO - 2 sa...

Slik er det i den virkelige verden, ja... Vi må senke skuldrene og godta tingenes tilstand. Leve MED det!
Slutte å jage etter det uoppnåelige og å beundre tilgjorte "glansbilder"...
Det vil gjøre oss helere, tror jeg.

Runa sa...

;-)TAKK !
Dette er veldig bra!
Titter regelmessig innom deg med like stor glede hver gang!
God høst!

Hemmafruns hörna sa...

Härligt! Ja, verkligheten - sanningen - är bättre än vi ofta vågar tro. Det är härligt med djupdykningar hos dig!