tirsdag 30. november 2010

…frostnetter…

gave

..” det å leve er å gjøre seg selv sårbar”...sier jan vincents johannessen i boka “kunsten å leve”..

..”derfor velger så mange å holde seg i live , fremfor å leve..

..de synes det er tryggere å ligge inni frøkapselen istedet for å spire og blomstre…

..for den som spirer kan gå til grunne en frostnatt”…

..klok mann..god bok...

..har derfor kjøpt ny ovn i dag…vil ikke la være å spire av angst for å gå til grunne en frostnatt…og frostnetter mangler det ikke på….

5 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Åh, så kloke ord. Du finner dem du og gjengir dem på bloggen din. Jeg bare fascineres jeg. Takk for at du deler Marit, visdommen kleber seg til hjernen og gir rom for enda dypere tanker.

Klem Marit

Tante Mimmi sa...

Nydeleg bilde og djupe ord!

og ikkje minst eit klokt val med ny varmekjelde!

Men...eg veit at du også har andre typea ord, som får meg til å fnise og le!
Og dei må du dele med meg..på bloggen min!

Travle desember er på plass! Men akk så kos!
klem! Ta på ulltrusa på torsdag!

quies sa...

Jeg har også sansen for Jan Vincents Johannessen. Han er en klok og forstandig mann. Jeg har vel også hatt han som foreleser en gang i min studietid.
Takk for at du deler visdom med oss, så blir vi alle klokere.

Har du fått prøvd den nye bilen?

Det må være god investering i å bruke pengene på en ny ovn i disse dager.

Ha en fin kveld!

Dans på roser... sa...

åååå,,,Marit.....du får sagt det så veldig, veldig fint!


Jeg måtte fnise av det bildet, tenkte ikke på kalde tanker.....
Jaaaaaada.....jeg veeeet.....men kom ikke her og si at ikke du også tenkte tanken;)

Må nok ha den boka der....virker som det står mye klokt der...

Klemmer

ide-puffen sa...

Nydelige ord som vanlig.
Er man levende og sårbar går man skjelden helt til grunne. Man kan falle dypt, men vi klatrer alltid opp mot lyset igjen. Spiren blir da bare enda sterkere. Been there, done that:)
Ha en nydelig og poetisk dag.
klem
Randi