søndag 24. november 2013

slik som hester står i regnet..

når mitt sinn er fylt av drømmer
mere dunkle.. mere fjerne
mere ville..mere hete
enn mitt hjerte kan forstå

vil jeg bare stå i regnet
slik som hester står i regnet
på en bred og saftig slette
mellom tunge fjell, som her

regn

stå og kjenne kroppen suge
dette svale..sterke..våte
som i strie strømmer siler
over ansikt..hår og hender

likne skogen der den suger
som et barn..av himlens bryster
likne sletten, full av sødme
sitrende av fromt begjær

slik som hester står i regnet
lutende..med våte flanker
og lar duft av muld og væte
drive sterkt og søtt i sinnet

regn1

vil jeg stå og bare være
og la himmel-yret falle
inntil tanken fri for feber
følger drømmene til klarhet
i en steil og stille ro

astrid hjertenæs andersen..her med vamp

beklager fraværet av hester..men jeg var der..og regnet..

3 kommentarer:

Anne sa...

Vakkert både i ord og bilder Marit, og med ett enkelt ord er det vel dette som kan kalles `mindfullness` sånn tilstede i øyeblikket :-)

Lis sa...

Ser nesten ut som teksturer der regnet faller ned på vannoverflaten. Får en følelse av ro.
Ha en strålende uke.
Alt godt til deg :-)

Isa sa...

J'aime beaucoup cette photo, les couleurs, la douceur, bravo ! c'est très joli ...