mandag 12. mai 2008

3 fjellsturen i nydelig vær :)

Ankerhytten


DEILIG tur i dag sammen med KA venninne! Akkurat passe vær med sol og litt bris.
Gikk ut fra Mulebanen ved Sandviken i Bergen, opp Skredderdalen, som ifølge en medfotturgåer ikke hadde noe med en skredder å gjøre.
Navnet kommer fra Skred og Ur, så her har det nok vært steinras en gang i tida!
Videre gikk vi til Sandvikspilen , deretter gikk vi litt feil på vei til Rundemanen, så vi havnet ved Ankerhytta. Bare godt av en ekstra runde....! Havnet ganske laangt nord så vi så ned til Eidsvåg før stien ledet oss mot Rundemanen. Deretter via Brushytten og ned til Fløyen. Så ned til byen derfra! Følte vi fikk trimma godt!

Godt å lagre litt før jeg i morgen reiser til Oslo for å være på Holmenkollen Park Hotell på konferanse hele uka! Ungene har heldigvis en far som styrer skuta her hjemme.....

Ha ei god uke! Vet ikke om det blir tid for blogging mens jeg er borte! Kommer hjem fredag , og da er det lillebror sin dag :) 7 år på selveste 17 mai....

16 kommentarer:

Tone sa...

Er sikker på det må ha vore ein kjempetur. Det er jo såå nydeleg vær og akkurat passe tur-temperatur.

liven sa...

Åh...dette var sikkert deilig!! Har ikke hatt noen skikkelige turer i det siste....bare sånne kjappe halvtimes turer på kveldene!!
I full fart. Løpt og gått:O)
Da må du ha en fin tur til Oslo og mannen klarer vel å stelle hjemme??

Min Verden sa...

Den fjellstua var utrolig fin! Håper du får en fin uke i Oslo og koser deg masse. Akkurat nå er det fint vær iallefall. Hvis ikke - ha en veldig fin 17. mai og bursdag attåt! Hanne

Nilla sa...

Du verden for ei flott hytte:)
Høres ut som dere fikk trimmet litt ja.
God tur til Tigerstaden!!!!

Fjordheim sa...

Så flott tur dere har vært på. Høres veldig godt ut.
Riktig god tur til Oslo, kos deg på Holmenkollen park hotell, det er jo flott der. Men det kan noen ganger bli litt lange dager når en sitter på kurs hele dagen. Godt at en har noen å dele ansvaret med, så kan er reise bort noen dager å vite at ungene har det bra. Kos deg :)

FO - 2 sa...

God tur til Oslo og kos deg! :)

FO - 2 sa...

Flotte bilder forresten!
Den hytta er fin! :)

Anna Lisa sa...

Herlig med sånn tur tenker eg. Gleda meg til eg kan begynne å gå tura igjen, i det siste har det vore for tungt...plagast med falske rier og lavt blodtrykk...så klarer ingenting..huffa...men det skal bli orden på ja!! Skal jammen bli sprek igjen. Ha en fin tur og flott 17mai feiring med bursdag til lile gutt!! Klem

Torunn sa...

God tur til Oslo!! :-)
De hjemme har sikkert godt av å klare seg litt uten mor :-)

Ha en flott 17 mai og også bursdag for minsten, om vi nå ikke blogges før den tid :-)

Klem Torunn

mali-mo sa...

å, din spreking! Eg som syns eg ee' sprek når eg går fra Fløyen og ned til Eidsvåg....jaja, vi kan ikke alle være like. Skulle gjerne vært en spreking, men er det ikke, hehe.

Håper hotelloppholdet i Oslo også kan være en lite frue-ferie, det hadde iallfall jeg gjort det om til! Skal over i slutten av mnd, da har jeg planlagt å kose meg i byen og nyte hotelllivet.

Kos deg masse i hovedstaden og takk for koselig kommentar inne hos meg!

FO - 2 sa...

Det høres ut som om du koser deg realt mellom "slagene" i hovedstaden ja! Bra! Slik skal det være. Jeg bor på Syltøy. ;)

FO - 2 sa...

Det er nok grått her også... Derfor har jeg prøvd å skape en grønn flekk her. Om vinteren er det regn, grå berg og brun lyng..... Slik er det ikke i mine barndomstrakter....
Men, det skal vi ikke tenke på nå. Nå skal vi glede oss over at det snart er sommer! ;)
Vi var forresten på Askøy i dag. Der er det mer frodig og så vakkert!

Karna sa...

Du får sende meg en e-post så skal jeg friste deg med gode tilbud på leie.... ;0)

Kos deg i Oslo!

Min Verden sa...

Kort innpå. Er på jobb. Kos deg masse. Det er deilig å ha det litt deilig innimellom :)

Aninekanine sa...

Nyt dagene i Oslo, det høres så deilig ut :)
Etter eksamen i morgen begynner livet her i huset igjen :)
Klems fra Anine som gleder seg til deilige turer om bare lidt....

Tone sa...

Tvilar ikkje på at du kosar deg på Frogner. Høyrest herlig ut