søndag 11. mai 2008

These are a few of my favourite things...

I ettermiddag har hel gjengen her hos oss sett "Sound of music" :) Vi koste oss hele gjengen! Går rundt og synger på "Do a deer, a female deer, re.....", "So long, farewell, auf wiedersehen, good bye", og for ikke å glemme "Edelweiss" som er en klassiker fra musicalen som faktisk ble laget det året jeg ble født!
La merke til litt interiørdetaljer også denne gangen! Nydlige mørke, massive møbler og hvit og grå barokktapet i klosteret der Maria bodde i starten av filmen.
Nydlig lysekrone( eller lysekrune, Emmeline)i gangen i huset til familien von Trapp.
Eldstejenta forelska seg i kjolen som Liesl har på da hun danser med Rolf i scenen ved lysthuset.
Og så det fine hvite skapet på rommet til Maria( se bildet under)

Deilig å drømme seg bort i slike nostalgiske filmer på en lang og deilig frihelg! Nå venter trimkveldstur på meg!
Ha en flott kveld til dere som stikker innom :) og filmen anbefales for nostalgikere!!!








11 kommentarer:

GundaM sa...

Jeg er vel typen som kikker mere på interiøret enn hva filmen inneholder ;) Derfor var filmen om Arn en deilig befrielse, ikke et møbel å legge merke til !

Selv er jeg ferdig med trimmen for idag og resten av mai etter turen idag;) Deilig med dusj og varme på ovnen, her blåser det veggimellom og kaldt er det.

Ha fortsatt en fin pinse;)

Anna Lisa sa...

Herlighet ja...Interiøret i denne filmen er heilt sjønnt!! Har ikkje tenkt over det før, men det er også lenge siden eg så filmen. Håpar allers du har en fin pinse!! Kos deg! Klem

Made by KKann sa...

God kveld i stua!

En skjønn film det er helt sikkert!

Lenge siden jeg har sett den, men til gjenngjeld har jeg sett den mange ganger så jeg husker det meste! Husker jeg syns han Christopher Plummer(det er det han heter..?)var så kjekk, første gang jeg så den!! Hihi - var ikke så gammel jeg da!

Ha en fin fin søndagskveld - jippi fri i morra også!!

Smil fra KKann

Hulda sa...

The Sound of Music er en nydelig film, både musikk og stil er akkurat etter mitt hjerte. :)

Flott blogg jenta di har starta!

Unknown sa...

I cannot read a word of your post, but I love this movie and this part with the song especially. I'm sure what you had to share was very touching.

Min Verden sa...

Så herlig å se slike gamle filmer. Det blir deilige minner også samtidig som det er ny opplevelse. Herlig. Har sett på datteren din sin blogg også. Kjempefin. Kos deg videre i pinsen. Hanne

Tone sa...

Ja, dei har litt ettersmak melodiane i Sound of music.
'Farvel Lenin' er den siste eg såg. Her har heller ikkje interiøret ei uvesentleg rolle :) har du sett den?

Fjordheim sa...

Det er en film vel verdt å se flere ganger. Må nok se den igjen snart å ta en litt bedre titt på interiøret. Det skapet og den senga var jo flotte.
Ha en god dag.

Ann Helen sa...

Å, nå fikk jeg lyst å se denne med datteren min jeg også. Er år og dag siden jeg så den, men hun er kanskje litt liten. En annen fim jeg er på leting etter er den orginale Heidi, hun jenta på fjellet med de mørke krøllene som bor hos bestefaren sin i fjellet. Ikke så mye interiør å legge merke til da, men herlig nostalgi:)

Karna sa...

Herlig med noen fridager, denne gangen er det ikke blitt sett så mye film, men jeg tror jeg må gå og hente filmen "Someting gotta give" som min mor har lånt av meg...og bare nyte interiøret.

Fikser gode leiepriser jeg vet du, bare å komme...he,he...

Anne sa...

Nydelig film for folk i alle aldere. Her gikk det nok på james Bond på dvd i går kveld..., slik er det når en bor under tak med to mannfolk :-)

Linker hit jeg om det er greit ??