tirsdag 6. mai 2008

JENTEGANGEN.....

Vårens vakreste eventyr gikk av stabelen ved Mulebanen i Bergen i kveld: Jentegangen :)
Turmarsj i Fjellveien på 6 km. Var dere der Bergensdamer??? Hvis nei, kan vi satse på å treffes neste år til ny dyst :) Kjempegøy , men skikkelig sild i tønne opplegg med ca.2000 damer , noen med hund , og noen uten. Damer i alle farger, fasonger , men med skikkelig SPIRIT i kveld i NYYYdlig vårvær. her ser dere MON PLAISIR ved Mulebanen som er et vakkert byggverk, dog noe tagget på innsida...

Utsikt fra Fjellvegen! Vakkert. Malene- datter har kjøpt speilreflekskamera i dag Nikon D40, og kunne ikke holde tritt med Tone-venn og meg fordi det var så mange flotte motiv...
Her ser dere premien som vi fikk ved ankomst mål. Grei liten sak til turbruk! Skal sies at vi gikk nesten sist ut fra start, men var blandt de 60 første i mål... Det er ekstremsport å skulle bevege seg forbi køen i en sånn damegjeng...men vi klarte det!
På veg ned til byen igjen fikk mor prøve kamera. Her ved Festplassen i Bergen...

Godt å komme hjem til badekaret etterpå : )

11 kommentarer:

Tone sa...

Ååå så bra at sola låg der oppe og sende lys og varme over jente-turen!!
Og så kjekt at jenta di har fått seg kamera.
Sjølv traska eg i sentrum. Kikka etter dress og graffiti :) he,he litt kontrast.
Eg sit her med så mange foto at eg grur meg til å begynne å leggje dei ut.
Fytte katta så mange timar eg har brukt på å dokumentere byens gatekunst, graffiti og tagging.

He, he når det gjeld flyet mitt, så har eg ikkje fått det til å letta enda, det er av typen Toyota Corolla :)

Tone sa...

he,he...det er nesten flaut å innrømme, men eg har ikkje eingong skribla på doveggen :)

Og joda,eg har berre gode erfaringar med kombinasjonen Corolla og Sotrabrua :)
Det skal nok bli ein Sotratur, men først eit par Stordturar. Det er mai og konfirmantane står i kø :)

Aninekanine sa...

Vi tenkte på å ta turen, men siden det var min bursdag så insisterte barna på ekte bursdagsfeiring :)
Vi endte opp på Egon med hele min familie og kake og kaffe hos oss etterpå... Ikke akkurat noe sportslig men det tar vi igjen en annen dag :)
Ha en strålende ny dag i solen :)
Smil fra Anine

liven sa...

Så du var der du altså:O)
Så det i avisen og sikkert artige greier det!!
Har ikke helt sansen for det å gå i kø da.........
Ha en fin kveld:O)

Anna Lisa sa...

Ja gjett da...føler meg fryktelig tung...og er i tillegg plaga med ødem. Fikk det nå siste tida...Det gjør så vont. Beina mine ser ikkje ut!!! Skal til jormor på kontroll imorgå, håpa det er bra. Legen fann litt eggekvite i urinen sist så det er best å ta det mest med ro...Huff...blir godt når det er overstått:) Ha ei god natt.klem

Solveig sa...

hihi! nei der var jeg ikke, jeg kommer nesten ikke opp trappa om dagen, latskapen lenge leve!

jeg bodde nede i sandviken før, da var det stadige turer opp stoltzen, det er herlig og fælt på en gang:)

heia deg! du må jo være i god form!!

vi får satse på en kaffe en dag alle bergensdamene:) det hadde vært artig.

Grip dagen sa...

Jeg har et rart bilde i hodet etter å ha lest innlegget ditt:

2000 damer. Raske skritt og svingende armer - og 2000 munner som skravler i kor!
Det der burde slå ut på Richters skala!?

Kos deg videre i vårsola!
Mange hilsner Marit

Bente sa...

Tusen takk for koselige ord på siden min:)

Skal si at du er sporty!!!
Jeg hadde vel ikke overlevd en slik tur:):)

Så nydelige hvitveis!
Skulle bare ønske denne blomstrings tiden varte myyye lenget:)

Ha en skjønn dag:0)

Klem fra Bente:)

FO - 2 sa...

Kanskje noe å tenke på neste år! :)
Flott bilde fra Blomsterpviljongen.
Bergen er en fiiiin by! :)
Ha en strålende dag i solskinnet Miamor. Det er så herlig om dagene. Nyter det i laaange drag! :)

Bo med Lena sa...

Rema-slagordet er genialt :) Kos deg med jordbær...så mange ganger du vil!!

Og jeg kommer gjerne på en kaffekopp...(innelegget under). Det så så deilig ut!

Så til boka Simpel Li..., er enig. Husker det var mye meditasjon, men jeg bare hoppet over det og synes likevel kjernen i boka var bra.

Lena :)

Fjordheim sa...

Takk for hilsen på min blogg. Ja jeg syns Helgepengjøring var et veldig bra ord.
Beklager at jeg ikke skrev hvor det var fra. Husket desverre ikke det. Og tok meg ikke tid til å lete etter det. Må nok bli litt flinkere til det.
Så fin tur dere har vært på. Har du slettet siste innlegg, el husker jeg feil? Mener liksom at jeg kommenterte et innlegg du hadde hatt i dag.