onsdag 28. mai 2008

Uterommet :)


Nå er pelargoniaen vel plassert på terassen ...men hvor er en stilig, slitt benk som jeg kan ha til deilige sommerkvelder???
Noen som har en til overs??
Fant steiner og skjell i kjøkkenskapet i dag..

Her ser dere bilen til Krinkelkroken,. Hun var innom på bursdagsfeiring til minstegutten.
Da hun kom for å hente, hang denne fuksiaen og dinglet i framsetet på bilen...
he..he..stilig syn !!
Noen glimt fra terassen i ettermiddag. fant masse skjell og steiner fra i fjor. Størstejenta hadde rydda fire kjøkkenskap da hun var alene på mandag, så da var det lett å finne fram.... :)

19 kommentarer:

Anne sa...

Lekkert og trivelig utenfor hos deg seg jeg :-) Sommerstemningen begynner virkleig å komme på plass. Venter nå litt på den store varmen jeg da, for selv om det er flott her om dagne, er det ikke særlig varmt du. Var kun 3 grader når jeg syklet til jobb i morges.

Morsomt å lese utfordringen din nedenunder her også, en føler at en blir litt bedre kjent når en svarer på slike spørsmål.

Men nå skal jeg jammen ta lage et fotosafari innlegg jeg også. Petunia utfordret meg noe så til de grader her forleden .-)))
Fine dager til deg min venn.

Som mine dager er sa...

Så deilige stemningsbilder fra uterommet. Blir helt henført. Lykta di var veldig fin. Og benken du etterlyser dukker plutselig opp skal du se. Åh, jeg håper vi får mange gode utekvelder denne sommeren. Det er liksom balsam til sjelen det.

Artig med fotosafari syntes jeg. Håper vi får mange gode innlegg på denne fronten framover, og at flere ønsker å delta.

Ha en fin kveld, Marit.

Torunn sa...

Det blir liksom ikke skikkelig sommer uten pelargonia...

Nydelige bilder du viser :-)
Og jeg tror også den benken dukker opp!

Kos deg i sommerkvelden.

Klem Torunn

Anne sa...

Trøndelagen igjen ??? Glad i å kjøre bil dere da ???

Og tysk firma ??? og med hva ??? blir jo så nyskjerrig jo.

Min beste venninnde flyttet også fra trøndelag til Sotra. Hva er den med den øya... hun hadde jo til og med mann på slep herfra jo...

Fjordheim sa...

Det var flott og sommerlig ved døra di nå. Fint med steiner og skjell.
Du har jo tatt mange flotte bilder på gine turer. Flink til det.
Koselig å lese svarene dine på utfordringen.
Ha en flott dag i morgen og god natt :)

Bergheim sa...

Vakre pelargoner. Jeg drømmer om en " Mårbacka" Kanskje jeg finner en før sommeren er over.

Tone sa...

Jøss, det var ikkje noko dårleg tips gitt.Eg saknar slik då eg hadde hage, og har aldri tenkt på at eg faktisk kan dyrke litt i bilen.

Karna sa...

Du finner nok en fin benk som passer inn, ellers får du male en og lage den litt shabby....

Nydelige bilder fra terassen!

Made by KKann sa...

ÅÅÅåååååååååååå...sååååååå deilige bilder...har ikke tid til å lese, men måtte bare inn å titte hos deg...sååå sommer!! Smil!

Kommer innom deg igjen - når det roer seg ned litt - mai og begynnelsen på juni er alltid så travel..masse masse!

Ha en fin fin torsdag! I morra har jeg fri fra jobben - jippi - skal hjelpe til å forberede konfirmasjon til tantebarnet.. Smil!

Klem fra KKann

Magdalena sa...

kosleig her hos deg....
deilig vær er det også,-
og da er uterommet et must...
klemmss

GundaM sa...

Fine, stemningsfulle bilder Marit men slit deg nå ikke ut med all reisinga ;)

Klem fra lille meg
(Og jeg lover å ikke mase noe mere...)

Torunn sa...

Hallo!

Du skal knipe de nye skuddene på pelargoniaen :-). Best er det om du kniper av der det er en mnute med flere skudd. Blomsten blir ikke så fin sånn med en gang, men den vokser jo fort til igjen.

Putt så de nye skuddene i et glass med vann. La de stå til du ser de begynner å få røtter. Da kan du plante de i en potte med jord :-)
Håper jeg....:-)

Lykke til!

Torunn sa...

Knute...med nye skudd :-)

Min Verden sa...

Hei Miamor. Så at du lurte på foremering av pelargoniar. Og det er helt riktig som Torunn sier. I tillegg (hvis du orker) kan du ta av alle blomstene og klippe ned. Da kommer den gamle på nytt fra bunnen og du får store stiklinger. Jeg orker sjeldent det siste, men tar også stiklinger i "kryssene". Det kan du gjøre hele sommeren. Blomsten tar ikke skade av det. Lykke til. Den hvite er vakker. Er det prins Nicolay? Ligner på den, men du vet, jeg har tatt feil før... Har sådd frøene jeg fikk av deg. Det blir spennende :)

Min Verden sa...

Ja :) Svigermor har overvintret sine i mange, mange år. De krever litt vann, litt gjødsel, masse lys (hvis ikke blir bladene gule). Fuksiaen din kan du også overvintre. Samme regel som pelargonia. Kjellerstue f.eks.? Lykke til. hanne

Min Verden sa...

Ja, nå så jeg det ;) Vanskelig å legge seg - men nå skal jeg gjøre alvor. Det er til og med rent soverom. Ikke verst. Er du i Sverige? Ja, ja - nå må vi vel slutte :) Sov godt. Du kan godt ha pelargoniaen din på stuen, går fint. Det blir verre hvis du har 20-30 stykker :)

Magdalena sa...

høres jo kjekt ut å reise som deg...
men får du tid å vasket klærne mellom hver gang... travel dame,-god helg ;O)
klem magny:)

Anna Lisa sa...

Det er så fint å pynte med slike sjønne steina frå fjøra. Har plukka masse eg som eg brukar att med blomster og slikt.
Og pelargonia er så fint. Eit godt tips er å ha opp i litt salmiakk i vannet...då blomstra dei veldig flott gjennom heile sesongen..og kansje lenger. Var ei gammel dame eg traff ein gon som lærte meg det. Ho hatte verdens flottaste pelargonier på trappa si.

Ønska deg ei flott helg!!
KLem

FO - 2 sa...

Ett mobilt gartneri. Hehe.
Herlige bilder og detaljer fra terrassen din Miamor! :)
Kos deg der og god søndag.
Sommerlig klem fra meg.