søndag 15. juni 2008

Gamle gode Bergen...

Dette ble visst innlegg nr.100, så jeg tar meg den frihet å gratulere meg selv.... :) Dette yndige huset lurte yngstejenta på om hun skulle flytte på hybel til.... :) Koslig i Gamle Bergen på en nydlig sommerdag!!
Kunne ikke gå forbi disse utrolig sjarmerende dørene!! Nydlig blåfarge, og vakre utskjærte hjerter!
Flere blå dører fant jeg på min vandring! Tenk det arbeidet de hadde med å skjære ut disse flotte snirklene. Ikke made in China disse nei!!
Falt for denne herlige klokka også , men lurer på om en av vekkerklokkene nedenunder hadde gjort seg på mitt nye soverom....må vente til jeg får nattbord, men vet at jeg finner de hos TING på Bryggen i Bergen..

Vil med dette gå Storeflittig i næringa med å vise fram byen vår...selvom jeg er trønder og i tillegg sotrastril, våger jeg meg til å kalle denne vakre byen MIN....

23 kommentarer:

Solveig sa...

Ja, det er ein vakker by - det synes eg også :)
Håpar å få meg ein tur i sommar. Ha ein fin søndagskveld.

Brocante sa...

Bergen er en utrolig sjarmerende by. Har begge sønnene mine der men har så få sjanser til å få reist på besøk. En skulle ikke jobbe så mye - heller gå å nyte!!!!

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder. Gamle Bergen er et nydelig sted, man får virkelig en smakebit fra det gamle liv.

Ha en strålende søndag kveld.

Fjordheim sa...

Gratulerer med 100 innlegg. Ja det blir mange ord og mange bilder av det.
Flotte ting du viser fra Bergen. Likte godt den klokka på veggen. Ei slik vekkeklokke kunne jeg også tenkt meg.
Gleder meg til å se soverommet ferdig.
Ha ei velsignet flott uke:)

Ann Helen sa...

Flotte bilder! Jeg har faktisk aldri vært i Bergen.. Har bestilt flybilletter to ganger for å besøke Storeflittig og begge ganger skar det seg med henholdsvis sykdom og flystreik. Og nå er hun jo snart ferdig med masteren sin der borte og vender nesa hjemover snart! Men vakre bilder fra Bergen kan jeg jo nyte:) Og gratulerer med innlegg nr 100!!

A home far away sa...

Gratis till 100 inläg, det är många det:-)

Så fina bilder du visar!

Kram Gunilla

Fjordheim sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
FO - 2 sa...

Gratulerer med 100 innlegg! :)
Sjarmerende og fine bilder fra verdens fineste by!
Vi er nok flere som må dele på den.... ;)
Og det er flere av oss som er innflyttere, sånn litt utenfor byen.... ;)
Men, byen er uansett like FIN!
God sommeruke ønskes deg! :)

Anne sa...

Takk så mye for rundtur i Bergen by, og den klokka der tror jeg jammen Petunia har fotografert også gitt. De blå dørene var jo bare til å dø av da..., tenk å kunne hatt noen slike til pynt, det hadde vært drømmen det.

TIL sengegavler f.eks., de dørene med hjerter... For klart kan det ikke være noen steriliserings sentral... :-))) Litt farger, og litt stæsj må til. ikke så mye, bare litt sånn at det føles litt bebodd. Det er nå min mening da.
Sengegavl lager du lett selv vet du, men en sponplate, litt mye vatt og stoff. Eller så får du ta vindus lemmene slik jeg gjorde..., egnetlig ble det også veldig flott. Malt hvite, og skrubbet shabby..., du kommer sikkert på noe tøft og spennede tenker jeg.

Ha n flott ukestart, jeg for min dal har akkurat kviknet til etter en fest med kolleger på fredag !!! Ikke til å tro, en lærer aldri :-)

Klem herfra til deg min venn

Fjordheim sa...

Hei
Slettet kommentaren min.
Ønsker vel å bare være ei kristen jente her på bloggen og ikke ei som alltid blir identifisert med den menigheten jeg tilhører.
Vi bor på et lite sted der omtrent alle vet hvem vi er, så her ønsker jeg å være litt mer annonym.
Men det gjør ikke noe at du og for den del andre vet det. Men for de aller fleste vil jeg bare være meg.
Ha en god natt. Vi snakkes

irina sa...

Nydelige bilder og nydelig by....klart du må få si at det er din by !!
Synd å si men Bergen er penere !!!

Klem

Anna Lisa sa...

Gratulerer med innlegg nr 100!!
Det er kjekt du dukket opp her du også i denne bloggverden:)

Nå skal gamlemor gå å legge seg etter ein lang men kjekk dag. Bursdagfeiring tar på for ei kjerring som går 13 dagen på overtid:)
Anika blir 15 imorgå, så noken fødsel har eg ikkje planlagt før enn på tirsdag:) Får bare håpe det holder til då...hehehe... Flk tror vel eg er gal..men litt kjekt at alle barna her i hus får sin eigen bursdag da:)
Spennande ja:)
God natta!!
Klem

Nunne sa...

Jeg syns Bergen er en kjempefin by! Eldstejenta vår gikk Danielsen der og hadde to gode år i Bergen. Da var jeg der noen ganger...

Ønsker deg god natt og takk for bildene, det var artig!
Nunne.

Tiril sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Whoopsi Daisy sa...

Nydelig bilder. Bergen er vakker i sol :o) ...... ok litt sjarmerende i regn også da...

Huset på toppen sa...

Så koselige og fine bilder du viser oss fra Gamle Bergen:-) Jeg er og veldig stolt over byen vår Bergen, gratulerer med 100 innlegg!!


Ha en fin dag i Bergen by!!

Min Verden sa...

Gratulerer med innlegg nr. 100. Jeg elsker også disse gamle dørene som er godt holdt. Blåfargen er fantastisk! Ha en herlig uke. Hanne

Anna Lisa sa...

Blir nok fødsel i Volda.

Takk for helsing:)
Virkelig spennande nå:)
Kjenner at ting er litt annerledes og noe er på gang....
Blie enten i natt eller morgå:)
Klem til deg!!

h.espe sa...

... og det vil jeg også gjøre - gratulerer så mye med 100 herlige innlegg!!!!

Bergen er en nydelig by. Er blitt en studn siden jeg sist besøkte byen, men planlegger en tur til høsten...

Ønsker deg en strålende uke!

Klem:o)

Magdalena sa...

gratulerer, ...og jeg kommer like etter~
ja gamle Bergen ER bare et vakkert sted!
har vært der i bryllup også, men det er jo ganske vanlig. Har god sans ho som vil flytte til dette lille huset! ~~
Selv begynte jeg med såper for ca 10 årsiden,ble bare bitt av basillen... men de siste bildene i bloggen er fra frankrike.
klem til deg~~

A home far away sa...

Hej igen:-)
När jag kommer hem från Singapore till Sverige på semester bor vi alltid hos mina föräldrar (mor o far) i Stockholms området.
Ska försöka ta mig ut i landet om jag får med mig barnen:-)

Kram Gunilla

Brit. (lille meg) sa...

Gratulerer med innlegg nr.100!
Artig å markere det, jeg kom ikke på det....
Jeg var i Bergen i vår, besøkte ei venninne. Koselig by. Trondheim er min by.
Ha en fin dag!!

tinemor sa...

Vakker by og vakkre bilder!
Gratulere med innlegg nr 100!!!