mandag 2. juni 2008

Morgengave


Denne nydlige buketten roser fikk jeg på morgenen i dag av miamormannen min :)
Har 18 års bryllupsdag i dag, og disse rosene ligner litt på de champagnefargede rosene jeg hadde i brudebuketten!!

Skal også svare på disse spørsmålene , ble tagget av Magny ,og skal prøve å svare etter beste evne.

1. Hva gjorde du for 10 år siden?

Jobbet på Haukeland sykehus , og var litt sliten trebarnsmor som ikke hadde tid til å tenke så mye på annet enn hus og heim...

2. Nevn 5 ting du har på "gjørelisten" i dag?

Kjøpe vaskepulver og få hengt ut klær.

Besøk hos en hjemmesykepleiegruppe her i byen med undervisning.

Annet jobbarbeid, kontorarbeid.

Kjøre minstejenta til studio der hun skal spille inn stemme til en tegnefilm som kommer på Barne-TV til høsten!! Spennende saker for en tolvåring!!

Ut og spise med miamormannen i byen i kveld.....koselig!!

3. Snack jeg liker?

Peanøtter

4. Ting jeg vil gjøre som miliardær?

Være mer hjemme , starte et hjelp til selvhjelpsprosjekt et sted i verden.Og selvfølgelig bort med gjeld for meg og de rundt meg....

5.Steder jeg har bodd?

Stjørdal, Hamar, Trondheim, Bergen, Sotra

Utfordrer Krinkelkroken, Liven og dere andre som faller for fristelsen....


23 kommentarer:

Fjordheim sa...

Gratulerer med bryllupsdagen.
Koselig å markere det med en bedre middag.
Vi har vår bryllupsdag 29 des. Da er det ofte julefest i menigheten.
Så da må vi ta vår markering en annen gang.
Men det er nå greit nok.
Ha flotte dager i sommerværet :)

Nunne sa...

Så god mann du har!!
MIN mann ville aldri komme hjem med blomster, det er liksom ikke hans stil. Men men. Jeg gifta meg med han sånn helt frivillig.. ;) og at han ikke har sånne egenskaper gjør ingen forskjell. Han må dessverre ta meg også med alle mine "feil".
Men at det er KOSELIG å få blomster!? JEPPPP, det vet han supemannen min at jeg syns. Likvel, dere må kose dere i kveld.

Vet du, i dag har vi bare "loffa" som vi sier. Mannen min jobba hele helga, kjører buss, han. Og idag var jeg på to møter først pådagen, så gikk vi til hytta og så på "anleggsområdet" der, og så ba jeg han ut på middag. Helt UTEN grunn-- mest fordi han har jobba og slitt i helga, mens jeg hadde fri og hadde anledning til å dra på frikirka og jeg hadde tid for meg sjøl... Det er koselig. Vi var i bursdag etterpå, og har i grunnen ikke vært mye inne her heime før nåååå....hjelp?!!
God kveld til dere to! Klem.

tinemor sa...

Gratulere med 18 års bryllupsdag!!
Giftet dere året før oss dere da.. :-)

Tone sa...

Gratulere med dagen!! Og med roser!!

Anne sa...

Spennede lesning den utfordrings-greia, for nå vet en litt mer om deg også.

og bryllupsdag !!! GRATULERER SÅ MYE til dere begge så klart. Utrolig romantisk med blomster da.

Magdalena sa...

Håper dere hadde en fin kveld igår, hvor var dere og spiste?
vakre roser, Jeg fikk også roser av min mann hvert år, inntil vi hadde 20 års dag, da syntes visst han det ble for dyrt??!! han kjøper andre blomster nå... ;O) Vi reiser alltid til Frankrike på den tiden, og det er vakre buketter på de lokale makredene!
klem til deg! Skjønnt med han som ropte på deg...

Som mine dager er sa...

Hallais. Så snill og god mann du har da. Hold fast på ham, for dette var skikkelig romantisk gjort.

Angående spørsmålet ditt:

Anbefale et spisested i Trondheim? Hvor skal jeg begynne, det er jo så mange å velge i. Men jeg ser av værmeldingen at været kommer til å bli strålende torsdag også, og da vet jeg at det vil være mye liv på Solsiden - Trondheims svar på Aker brygge. Her vil det være kjempestemning, men også veldig fullt. Så det er hva dere ønsker. På solsiden er det mange slags restauranter og hvis dere velger å dra hit, kan jeg anbefale deg noen.

Utover Solsiden, kan jeg anbefale en nyåpnet restaurant som heter Ai Suma. Les mer her http://www.adressa.no/kultur/smakspoliti/article1087879.ece
Har fått mye skryt og mange anbefaler stedet. Har ikke vært der selv enda, men det kommer ;-)

Ellers er jeg usikker på hvilken restaurant du mener ved Ravnkloa. Mulig jeg det er Credo du tenker på, og det er også et veldig bra sted.

Emilies kan også anbefales. Har en litt høyere prisklasse, har ingen meny kun sesongbetont mat. Du kan velge mellom 4, 5, 6, 7, 8 retter og alle er ifølge med nydelig vin. Liten og koselig restaurant med få bord. Er absolutt verd ett besøk for du vil få den optimale smaksopplevelse mellom mat og vin. Har vært der to ganger og begge var helt halleluja.

Bare spør hvis det er noe du lurer på.

Klem fra Marit

Magdalena sa...

åja.... lett å ta feil i denne jungelen! men det står tydelig hos meg at mannen dind roper på deg for at du skal komme og legge deg...

Anna Lisa sa...

Å så nydelige roser!!
Så heldig du er.
Ønska deg fin dag vidare...
Eg går her og venter og kjeder meg...
Klem

Som mine dager er sa...

Synd det ble avlyst, men dere får komme sterkere tilbake. Og skulle du finne på å ramle innom trondheim en gang i nærmeste framtid kan du jo prøve ut de forslagene du fikk ;-)

Kos deg videre.

Solveig sa...

Gratulerer med bryllupsdag!!

Karna sa...

Jeg sender deg Madam Mim, kommer flygende på kosten sin....he,he...

Nydelige roser du fikk, fantastisk farge, grattis med bryllupsdag!

Som mine dager er sa...

Stikk innom og hils på når du først er i Trondheim da. Hadde vært megahyggelig.

Uansett hva du gjør og hjertet behager - nyt Trondheim på sitt beste.

Klem Marit

FO - 2 sa...

Heldig du!
Som fikk kortversjonen av utfordringen og roser. Jeg fikk den laaaaange nemlig! ;) Puh.
Gratulerer med overstått bryllupsdag.
Håper at det gikk bra med datteren under innspillingen. Så spennende da!
Ønsker deg en fin fin sommerdag Miamor! :)

Gamlå sa...

Så flott bukett med roser du har fått fra mannen din. Den var nydelig.

Ha en fin helg.
klem fra Gamlå

Som mine dager er sa...

Jeg jobber i byen så det hadde jo selvfølgelig vært stas å hilse på. Men hvis du er travel, så får vi heller ha det til gode neste gang du er tilbake i fødebyen. Fint å bruke litt tid på å bli kjent, syntes jeg.

Håper du får maksimalt ut av dagen i morgen. Og kos deg.

e-mail adressen min ligger på bloggen min, om du skulle ønske å ta ytterligere kontakt ;-)

GundaM sa...

Tiden flyr og her sitter ejg... Toget imorgen;)

Innom og ønsker deg ei riktig fin helg hvorenn du er i verden, nyt den;)

Klemz

Brit. (lille meg) sa...

Nydelige roser! Så omtenksomt av mannen din! Gratulerer med overstått bryllupsdag!
Vi skulle hatt sølvbryllup i fjor, men fikk ikke oppleve det. I stedet satte jeg blomster på graven til mannen min den dagen...
Men vi fikk mange gode år, og jeg er takknemlig for det. Er også takknemlig for at jeg hadde en snill mann.
Ønsker deg ei god helg!

Anna Lisa sa...

God morgen min venn!!
Du er sikkert ikkje våken ennå...eg har vore oppe sidan 05...
Ikkje mykje soving her nei...

Eg skal gi Nunne beskjeden om at du vil inn på bloggen henna:)
Ha en kjempe flott dag!!
Her skal barna sta å bade i vannet og kose seg.
Klem

Nunne sa...

Send meg mailadressen din, så låser jeg opp! Jeg savner deg!
gunnlaug.gjersvik@dcpost.no

Hils, om du treffer noen av våre felles venner i helga! Vi skal ut på kirka i ettermiddag, først på et fiskeparty, så skal vi ha kaffe og kaker i fjæra... været her nord er så deilig for øyeblikket!
Godt Anna Lisa huska å minne meg på å skrive til deg!

Anna Lisa sa...

God lørdagskveld til deg!!
Skulle bare si eg er her ennå..
Klemz

MeyBiMe sa...

Hallo Miamor!!!!
Nå har jeg endelig satt meg ned og brukt litt tid på bloggen min igjen :-/
Jeg har nå tatt utfordringen din... og svart etter beste evne :-)
Gratulerer med vel overstått bryllupsdag og nydelige roser!!!
Selv har jeg nettopp hatt 10 års bryllupsdag og fikk en stoor nydelig bukett med rosa peoner :-)
Ha en fin dag :-)

Elisabeth sa...

Gratulerer med overstått bryllupsdag!