søndag 13. juli 2008

Amerikabrev...

Her ser dere den ferdige kommoden min! Litt snodig vinkel , men...
Jeg ble veldig fornøyd med den! Herlig med gjenbruk !

Tok fra de gamle amerikabrevene jeg har liggende i skapet.

En gammel ramme og litt herlig papir. så blir det en slags minnetavle over svunne tider..


Skattene mine, disse brevene. Pappa tok vare på dem fra hans heimgård i Trøndelag. Det er brevveksling mellom min oldemor og hennes søster som bodde i henholdsvis Trøndelag og Amerika på 1880-tallet.

Det som er ekstra gøy er at begge disse sine brev er bevart..Utrolig lesestoff..man blir tatt med langt tilbake, og rart at man kan lese om nære slektningers tanker og hendelser så langt tilbake.

En liten påminning fra Miamormannen om å huske det viktigste....


Inspirasjon her i verdensveven er uendelig stor...denne var herlig syns jeg..

Håper sommeren gir dere alle ny inspirasjon og kreativitet :)

Sommersmil fra meg

5 kommentarer:

Jorunn sa...

Så heldig du er som har fått amerikabrevene! Flott at sånt blir tatt vare på. Likte også bildet ditt til mannen din :0)

aase sa...

Så flott kommoden ble da!!! så artig med de gamle brevene!! Flott til inspirasjon dette her!! Tusen takk!!!

Hemmafruns hörna sa...

Såg att du varit på besök hos mig, så nu är jag hos dig! Jag har också några amerikabrev liggande. Otroligt gripande att läsa hur min mormor skrev hem till sin mor, med ungefär samma innehåll som jag har i mina brev... Generationer kommer och går, men våra tankar upptar mycket de samma teman. Vilken fin och inspirerande blogg du har!

Nunne sa...

VELKOMMEN! Det gleder jeg meg til!
Skal ha BLØTKAKE!
Takk for bildet! Koselig.
Ferieklemmer til deg!

joanna sa...

Kos deg på Sunnmøre, sjølv om veret kunne ha vore betre og Raku er verkeleg verdt eit besøk :O)