onsdag 30. juli 2008

HJERTESTEIN.....ikke steinhjerte..

Å lete etter vakre ting, har jeg gjort mye i sommer...Utrolig hva denne blogginga inspirerer til...og GLAD er jeg for det...
Men det er noe å lære dette..kunsten å se de nære ting :)
Minstejenta mi fant denne steinen ved Gudbrandsdalslågen der vi campa i natt!!
Hjertestein bringer vel lykke....
Iallefall minnet det meg om orda som står under headingen min ;
Bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer , for livet går ut fra det .
Ordspråkene:4.23

Nå har jeg kommet hjem til senga mi etter 2 uker på farten...Mange spennende mennesker har jeg møtt, blant annet 4 medbloggere som gjorde ferien rikere ( to av dem hadde jeg aldri truffet før, men makan til trivelige damer...) Lar dere få være anonyme, men TAKK for koslig stund sammen!!!

Deilig å komme hjem og kjenne at det er her jeg hører til....

8 kommentarer:

Hemmafruns hörna sa...

Å, vilken fin sten! Jag upplever ofta att Gud använder naturen till att nå fram till våra hjärtan. Idag vaknade jag till dimma, och vilken lycka med en sval start på dagen! Ja, i min mage trampar fortfarande en liten person som jag ännu inte känner. Kanske händer det något idag... Gud vet!

h.espe sa...

Hei, og velkommen tilbake fra ferie!!

Ja, det er viktig å ha øynene oppe for de små ting her i livet - og da finner man bla. slike skatter som det der.... Nydelig stein!!

Så gøy å ha truffet medbloggere da - kan tenke meg det var kjempekos!

Ønsker deg en strålende sommerdag videre!!

Klemmer :o)

Fjordheim sa...

Ja det er som regel slik at det er godt å komme heim etter å ha vært på farten i mange dager.
Ja det er jo flott i Oppland, men Jæren er hakket bedre. I hvertfall nå, men sol fra skyfri himmel. Himmelen er ikke så blå andre steder. Den er heller ikke så vid andre steder. Her ser en himmel og hav går i ett. På Opplandet stenges synet av en fjellvegg eller åsside. Det henge vel litt ammen med at her har jeg familien min, og de savnes når jeg er på Opplandet. Men mann og barn vil jo ikke flytte, så da blir en jo der en er. Stort sett så trives jeg ganske godt der også.
Så flott stein dere haar funnet. Ja det er koseligt å finne flotte ting i naturen elller i mennesker.
Skal på et møte i kveld der det skal fremføres en del sanger som er skrevet av min svigerinnes mor. Og som ei vennine av min svigerinne har satt melodi til. Har lestnoen av tekstene hennes før, og de er fine. Så det blir nok en flott opplevelse.
Du driver vel i utpakking og vasking i dag, jeg skal pakke ned og rydde litt her.
Ha en riktig god dag :)

Tove sa...

Ååååhhhh for ein nydeleg stein! Eg har etterkvart opparbeida meg ei imponerande samling hjertesteinar, sjølv om ungane no har "leika vekk" ein del av dei. Ida har heldigvis arva hjertestein-interessa mi, så ho har nasen ned når vi er på tur! Er så kjekt når ungane set pris på små detaljar i naturen som andre kanskje berre går forbi, eller ikkje ser verdien av.

Mitt hvite hus sa...

Så fint den stein var:=) helt enig med deg. Viktig å se de nære ting. En kan finne mange flotte skatter rundt om kring.
Ha en kjempefin dag:=)
Varm klem fra meg:=)

Torunn sa...

Så vakker stein!
Noen ganger så lurer jeg nå på om at jeg ikke har et snev av steinhjerte også jeg da.....sukk ;-)

Velkommen hjem igjen!

Klem Torunn

Som mine dager er sa...

Det var vel godt å komme hjem igjen vil jeg tro. Gøy å være på reise, men alltid ekstra godt å komme hjem.

Ordspråket traff meg midt i hjertet (!) fordi det er så viktig og riktig sagt. Og du med ditt store hjerte, kaster solskinn på alle rundt deg. Du er så god Marit, setter stor pris på deg.

Klem fra Marit

h.espe sa...

Hei igjen...
Kom plutselig på at jeg ikke har gitt deg tilbakemelding angående boken - den er gitt ut av aschehoug i Danmark.

Tudeluuuu....