tirsdag 22. juli 2008

Fargegleder...

Det er utendørs
fargeglede
jeg vil vise dere i dag...
Nærmere bestemt Gudbrandsjuvet med sine nyydlige farger og majestetiske formasjoner

Denne døra er ei av de

vakreste dørene jeg vet om

Den tilhører gården der pappa vokste opp. Kjempegammel og vakker....

Mer fargeglede og myke og

dramatiske

formasjoner side om side...blomstene på kanten av stupet og den fossende elva...

Som livet selv kanskje...i forsøk på å være litt poetisk....

Jorda er

vakker

Har tenkt å aktivt være med på å forhindre at vi ødlegger mer av den..

Har kjøp handlenett( i mangel på symaskin på ferie) og har tenkt å

boikotte plastposene fra nå av.....

Denne vakre gamle trappa som jeg snubla over på

Runde

skulle jeg gjerne sitt på hver morgen i ferien og nyte morgenkaffen, med

melk ....

17 kommentarer:

Min Verden sa...

Det juvet var imponerende! Takk for at du viste meg det. Kanskje dette kunne være et feriemål for familien? Viser til mannen i morgen. Døra - hva kan man si - vakker, vakker. Tror folk har likt dører i alle tider. Det er virkelig mange veldig flotte dører. hmmm - fikk noe å tenke på der. hanne

Jorunn sa...

Så utrolig vakre bilder! Naturen vår er virkelig fengslende! Jeg har også skaffet meg ei handleveske, det er i alle fall en ting hvor vi aktivt kan gjøre noe selv for naturen :0)

Aninekanine sa...

Hei hei igjen, 4 uker på farten og et ødelagt kamera gir gode muligheter til å bare titte innom bloggene :) Gratulerer med over 10000 besøk! Ikke rart, for bildene dine er utrolig vakre :) Tante Mimmi er beste vennen på jord gjennom 17 år nå. Klems fra Anine

Haust sa...

Fantastisk flott natur! Fargen på vatnet i elva er herleg!

joanna sa...

Tusen takk for ein kjempe koseleg kommentar. (Eg vart heilt rør eg :O)

Det såg jo veldig ut idyllisk ut der du har vore på tur, og gamle dører er noko eg og er svak for.

Ynsker deg ein flott onsdag!

Hemmafruns hörna sa...

Så fina bilder! Ja, låt oss tillsammans ta vara på den vackra naturen vi har runt oss. Hörde någon säga att det värsta miljöhotet är att tro att vi inte kan göra något. Vi kan alla bidra!

GundaM sa...

Ja finnes det egentlig noe vakrere enn naturen;)herlige bilder og den døra skjønner jeg er spesiell for deg ja...

See U

h.espe sa...

Nyyydelig bilder du viser oss av en fantastisk natur. Jommen min sant er vi heldige som bor i Norge og har alt dette rundt oss...

Strålende sommer videre til deg!!

Klemmer :o)

Dagny- Heim sa...

Kjempeflotte bilete du har tatt! Du har fanga stemninga, fargane og augneblinket så godt at eg kan nesten tru at eg var der sjølv....

Som mine dager er sa...

Åh så nydelige bilder! Vakkert og vilt. Nostalgisk og ømt.

Har fått utdelt handlenett jeg. På OBS en gang jeg var å handlet matvarer. De var sorte og helt greie å se til. Også rommer de så mye mer en disse små plastposene.

Vern om naturen. Helt enig!

Vi sees.

Klem fra Marit

Charlotte sa...

Nydelige bilder du har tatt! Masse vakkert i naturen, samt ting fra gammelt av.

Har du vært på Runde? Øya Runde? Jeg var der for nesten 20 år siden på skoletur, og den gjorde inntrykk med den flotte naturen og alle fuglene.

Takk for koselig mld på min blogg!

Ha en fortsatt fin uke D)

Hilsen Charlotte

♥ Stines hverdag sa...

Så flotte bilder! Og det juvet var imponerende!

ceciliegrut sa...

Så fine feriebilder du har tatt! Og ja, den døra var fin fin fin! Det samme var bildet med fjær i skoa. :o) Må ta en bloggrunde nå, etter en uke ferie. Så masse nytt det er hos alle :o) Savnet bloggene litt kjenner jeg nå.. hihi

Klem

Fjordheim sa...

Oji. så flotte motiv du har fanget. Ja naturen vår er flott. Viktig at vi lærer å ta vare på den.
Ha en flott dag :)

Made by KKann sa...

Hei hei..

Masse flotte bilder - kos deg videre på tur!
Jepp - enig - ei nydelig dør!

Ha en fortsatt fin fin torsdag - det lille som er igjen av den!!

Smil fra KKann

Solveig sa...

for en fantastisk farge på vannet! kan jo nesten ikke si hvor fin den gården er... syns dette er noen av de beste bildene du har vist på bloggen:):O)

MeyBiMe sa...

WOW for noen flotte og sterke bilder du viser!!!!! Ble nesten litt redd der ute på stupet!!!!
Masse flotte innslag du viser!!!
Har ikke fått vært så mye her inne det siste...nettopp kommet hjem fra deilig ferie i Danmark!!!!
Og så holder vi på med uterommet vårt og terasse...endelig!!!!
Har heldigvis en uke til igjen av ferien!!!
Ha en fortsatt fin sommer i varmen!!!