onsdag 16. juli 2008

Strandhogg i øs pøs...

Sunnmørsregn er hverken bedre eller værre enn andre typer regn, men i dag trossa vi regnet og dro på utforsking i fjæra på Rjåneset ! For dere som ikke er Sunnmøringer trenger dere ikke bekymre dere for uttalelsen av dett navnet! Det har tatt meg som trønder 19 år å lære, og enda er det vanskelig!! Men stedet er vakkert, og mange spennede saker kan man finne !!
Det ble pølsegrilling på bål for de minste, mens noen prøvde fiskelykken! Til ingen nytte denne ettermiddagen. Jeg for min del, fant mange skatter, men disse viste seg å være altfor tunge å få med seg hjem! men det manglet ikke på kreative ideer fra min side.....

For blåskjellelskere...


Denne flotte ramma kunne ha hengt i gangen min med koslige bilder i.....


Årets advendsstake er "nesten" i hus.... Mangler bare et par kubbelys....

Ha en fortsatt kreativ sommer!!1


29 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Heia

Så koselige bilder du viser oss. Likte spesielt godt det med blåskjellene. Nyyyydelig.

Vi må ikke la det dårlige været påvirke humøret, selv om jeg sliter litt nå. Har feire og hadde forventet noen solskinnsdager hvor jeg kunne ligge rett ut og grille kroppen. Men neida. Pøsregn, solskinn, gråvær og mismodig vær. Jeg velger å ikke bruke energi på å irritere meg. Har ingen påvirkning lell...

Hyggelig med pakke i posten. Du er sjønn!

Kidsa til Handyman har fått hver sin MP3spiller og er helt hekta på ABBA-låter. Would you believe it!. Så her går dagene med ABBA på øret. Og som vi koser oss. Handyman ba meg nettopp opp til en swing, og vi dansa så vi ble helt svett. Artig artig artig :-)

Stoooor klem herfra. Aldri kjedelig i dette huset ;-)

Torunn sa...

Skogbrannfaren er liten hos deg med andre ord?? :-)

Her blåser det som bare det hele tiden, så det er nesten ikke rå være ute av den grunn.

Dritstilige bilder du vioser og enda bedre ideer du presenterer!!

Kos deg videre.
klem Torunn

Anne sa...

Det klør i mine fingre, og er litt misunnerlig her jeg sitter..., nei da, godt dere har hatt en trivelg stund.

Her er det regnet som forhindrer damen for tur i fjæra steinan vet du... :-((

Humøret blir bare verre og verre, om det ikke ordner seg snart.

Anneli sa...

Hei!Så koselig blogg.
Nyydelig det blåskjellbildet <3
Fikk veldig lyst på blåskjell og hvitvin på verandaen nå (o:
God sommer!

Fjordheim sa...

Så flott bilder, synd du ikke fikk med deg den "rammen" Den var jo flott.
Koselig med båltur i regnværet. Har en som er på speiderleir for tiden og han hadde hatt regnvær i går som han kalte "forfriskende" Og det kan det noen ganger være. Forfriskende å være ute i regnvær.
Ha en god dag :)

Tove sa...

Åhhhhhh, så kosleg å lese om Rjåneset på bloggen din! Då kan det hende du fekk eit glimt av garden der eg bur, dersom du berre hadde visst i kva retning du skulle leite! Eg bur høgt og luftig på eit småbruk rett under den majestetiske Liadalsnipa! Blir så glad kvar gong eg høyrer at folk brukar fjell og fjøre til trass for regnver og sur vind. Det er i Eiksundsk ånd, det! Traff Ruth i går, som kunne fortelle om trivlege sommargjestar, ja! Nyt resten av Sunnmørsdagane - dersom du har nokre att!

Klem!

tinemor sa...

He, he.
Ingenting i veien med kreativiteten og fantasien nei!
Jeg tror den rammen hadde blitt aldeles lekker i gangen din, med bilder av dine kjære i!!!!
Som en trøst med det dårlige været, -det er ikke noe bedre her. Og så sier de det er ikke noe som heter dårlig vær, men dårlige klær, -så da får vi vel bare kle oss da... Men jeg må innrømme at det hadde gjort seg med litt sommer og sol nå !
Klem

Made by KKann sa...

Hei hei..

Kreativiteten er på topp skjønner jeg! Med funn av både rammer og lysestaker i fjæra! Smil!
Jeg har vært kreativ også - og fått ferdig veranda-teppet mitt! Blei fornøyd jeg altså!! Smil!

Ha en fin fin torsdag!

SommerSmil fra KKann

*Hege*-mine små skatter sa...

Jeg linket deg på sidenmin jeg...-såfinner jeg deg fortere tilbake;) Ha det fint så lenge!

♥bagatellar♥ sa...

Så dumt at været skulle slå seg så vrangt no når de er her da, så nydeleg som her har vore tidlegare.. Me får nyte kvar ei opphaldsbyge (når det regnar så mykje har me ikkje regnbyger men opphaldsbyger;-)) og håpe at det snur. Uansett så er det kjekt å kome seg ut og gjere noko, ser ut som ein koseleg tur de har hatt, og med mange fine fjørefunn. Den "ramma" ser litt tung ut, trur du måtte hatt solide boltar skulle den henge trygt på ein vegg.. Høyrde du møtte Lisa også på Fru Svendsen, koseleg, og så har dei så god mat der, og kaker. Nam:-)

♥ H@rmoni ♥ sa...

kjempekoselig å tilbringe tid ved sjøen.
Masse gøy å finne i fjæra!
Flotte blåskjell. :O)

joanna sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
joanna sa...

Ja, men det er venninda mi som er singel..Eg berre ler og seier at no kjem det vel ein busslast frå øyane for å sjekke opp randi ;O)

17. juli 2008 16:18

Anonym sa...

SKAL VI HA DEN PÅ KJØKKENET, MAMMA???

Som mine dager er sa...

Hei igjen.

Fikk gaven din i dag! Tusen hjertelig takk - veldig koselig. Grønn te drikker jeg hver dag, så det falt hveldig i smak. Og ja.. mon tro om jeg ikke har begynt å forberede julebaksten en smule. Gjorde det iallefall nå *storflirer*.
Gode ord du skrev på teposen også. Du her herlig.

Tusen takk igjen.
Klem fra Marit

GundaM sa...

Hihi, så flotte bilder og fin stemning her da;)

Og den advents staken er det synd du måtte la bli. Min mann påstår det er fra en gravemaskin... Han ser slik på det for å si det sånn.

Dere er vel på tur oppover snart nå da! Kjør forsiktig!

Hemmafruns hörna sa...

Å, så många fina foton! Såg att du varit inom min blogg. Jodå, jag är äkta svensk men bor sedan många år i Norge... Så då har vi säkert många gemensamma erfarenheter av att pendla mellan två fantastiska länder! Ha det så bra i regnet!

Som mine dager er sa...

Alt vel her i feriekolonien. Jeg er både leirsjef, kommandør, sjefstispe og jeg vet ikke hva. Er både elsket og hatet - alt etter hvem du snakker med. Kidsa til Handyman sloss iallefall om plass på fanget, og det må da være et godt tegn ;-)

He he - forstår deg når du sier at du savner hjem. Ikke det at man nødvendigvis har det ille der man er, men hjemme er nå engang hjemme og der er det aller best. Du får gjøre det beste ut av det. Shopping bruker å hjelpe mye på humøret ;-) Artig for 12-åringen med ny sykkel. Du blir ikke å se mye til han de neste dagene. Vil nok bare være ute å sykle. Artig for gutt'n det.

God kveld til deg også, Marit.

Klem herfra.

Dans på roser... sa...

Herlig!
Ja, det snurrer fort oppi hodet ditt, skjønner jeg. Hadde sansen for den adventsstaken din! =) Takk for koselig mail. Verden er liten... PS! Ikke si noe til I---ngar om bloggen min. Her er mitt "fristed", ikke så mange som vet at jeg blogger. Er anonym her inntil videre.... kanskje jeg hopper fram fra "skapet" og viser ansikt, kanskje ikke.... foreløpig anonym altså.
Kos dere på Møre.
Vi snakkes. God natt. =)

Fjordheim sa...

Hei.
Jeg er snart ferdig med første uka av ferien min. Har ei tantejente på besøk, så vi har vært ute på litt forskjellig. Skibladnertur, hunderfossenbesøk og så har hun hatt besøk her av ei jente hun kjenner litt fra før. I dag har hun bakt bruingebærmuffins som vi skal ha med til ei vennine av meg som skal feire 50 års dag.
Søndag reiser vi til Jæren.
Så det var første ferieuke
Ha ei flott helg hvor du nå enn befinner deg :)

hvorfor ikke... sa...

Ja, bare en kommer seg ut - er det deilig - selv i regn. Jeg er et utemenneske. Men liker å "kroe meg i sofaen også.
Så mye flott du fant!

♥bagatellar♥ sa...

Bor i Volda , så ikkje så veldig langt frå Ørsta da:-)

hvorfor ikke... sa...

Heldige du, som skal til Sverige og besøke butikken til Malin....
Det må jeg også gjøre en gang...

God tur- når du drar - kos deg!

Tante Mimmi sa...

Hei på deg! og veldig koseleg med besøk på bloggen min! Eg har vore ei lita veke i "internett-øde", det er eigentleg ein prøvelse...men då er det vel sundt!:) tihi!
Eg har kikka innom deg før og sett på Amerikabreva dine- spanande!
- jobben min, ja det skal eg skrive litt meir om ein dag!;) så du får fylgje med!
Men...Rjåneset! Det er jo lett som det å sei!;) Det er jo berre å gifte seg med ein Ørsting og passe på at ein har vener som har hytte på Rrrrjåååneset!:)
Butikken i Bergen og Kafen på øya kan anbefalast begge deler-heilt einig, Rjåneset også! tihii!!

Therese sa...

Så koselig med hilsen fra deg, og morro med noen som har vært på Røros :) Vil anbefale deg å komme i august så du får med deg teaterstykke Det brinner en eld. Et nydelig stykke. Fine bilder du tar også. Det er nesten så jeg kan kjenne sjølukten opp til fjellet. Adventsstaken var orginal ja *ler*

Tante Mimmi sa...

hæææ?? Var du oppe til Sætra då??? -Tenkte eg skulle legg ut nokre bileter av den, for den er jo så søt! Der kjem alltid mine blåbær frå også! Ei flske saft på julafta så er heile kvelden redda!
hmmm..mystisk dette :)
Tihi!

Tante Mimmi sa...

å, no har eg lagt to og to i saman!! :) Eg såg jenta di lurte på om dåke skulle ha "den på kjøkenet.."og der dukka det opp eit etternavn! ;)
......
Eg har tuttla forbi svigersane dine sitt hus i 3 veker i sumar!:) Snakka me dei dagen før st,hans- dei var ute og såg på bålet.
Ingen var heime til st.hans i år sa dei..første gangen... Men når me drog såg eg det kom folk til "gards". _ja,ja om eg ikkje tek heilt feil! Sjå på st,Hans bileta mine så kanskje mannen din ser kven ungane liknar på frå bardommen! tihii! (postmannen..!)

Tove sa...

Skal eigentleg halde hemmeleg både kvar ein gjer kupp på slike flotte Green Gate-saker, og kvar ein finn blåbær, men - på Moa har dei ein stooooor butikk som heiter "Herlighet" (tidl. Tekstil Engros), der fann eg alle dei flotte tinga. Blåbærstaden må eg faktisk halde hemmeleg til sesongen er over (slik er reglane!), men eg trur kanskje du har fatta mistanke, ja..... I dag får dokke sikkert ein flott tur til Runde, det ser så lyst og lett ut der ute i dag. Spennande med Eiksundsambandet også?

Og forresten, det heiter UT til Liadal! Hi, hi!

PS! Hyppigheita på blogginnlegga skuldast to ting: 1. at det er så utruleg mykje å skrive om når ein har tre skjønne ungar og ein innhaldsrik kvardag. 2. Eg har ikkje vore i jobb på 16 mnd (sv.perm.), og då boblar kreative lærarfingrar over og då får eg utløp for dette gjennom bloggen!

Tante Mimmi sa...

Verda er ikkje stor!;)
Mannen låg i natt og gjekk gjennom kven du kunne væra gift med! Sovna vel til slutt tenkjer eg!(Eg sovna vertfall, klokka vart jo så mykje...)
Det vart eit bra mysterie med kodeord "Rjåneset"! tihi!
På gjennbloggs, eller så snubbla me over kvarandre ein dag :)