søndag 17. august 2008

Det er sommer, det er sol og det er søndag...trallala

17_0004

Ut på tur, aldri sur??? Mellomstejenta på 15 år klarte å lure meg med på sykkel og telttur siste helg før skolestart!!   Lørdag i 12 tida dro vi avgårde langs den gamle linja der Os-banen har gått i "gamle" dager. Fra Minde, forbi Nesttun, videre over til Stend og langs Kalandsvatnet. Så innover Hausdalen til endes! Der fant vi teltplass, og kosa oss! Her er bilder fra nydlig turområde, som vi garantert kommer tilbake for å utforske mer av!

DSC00940

Neida, jeg har ikke balansert over denne brua i forsøk på å prøve meg som deltager i 71 grader Nord. Ikke helt min stil det!! Ekstremsport er nok ikke tingen for meg, så her fikk datter streng beskjed om ikke å prøve seg...  
Men flott fotomotiv  :)

17_0002

Småkoslig hus lang Kalandsvannet i Fana..

17_0003

 Utsikten fra frokostbordet...

Nydlig natur, trivelig selskap, trim og kos er ikke å forakte, men det som topper det hele er å komme hjem og smyge seg ned i badekaret med en god kopp kaffe !

Ta gjerne turen! Jeg skal gjenta den ! Vær sikker, men med kaffe neste gang....

7 kommentarer:

Anne sa...

Flotte bilder da gitt!!

Fin flying start på uka til deg .-)

Tove sa...

Tenk å ha ei dotter på 15 år som vil ha med seg mor på telttur! Heldig, er du! Ser ut til at det var ei flott tur òg!

Grattis med facelift, forresten - sida di vart kjempefin med ny "overskrift".

No skal eg tusle meg avgarde på min fyrste skikkelege arbeidsdag på 16 mnd. Merk deg ordet "tusle"....

Ha ein fin dag!

Mitt hvite hus sa...

For en tur dere har hatt da. Kunne nesten ha vinket til dere da dere sykletforbi:O=)
Nydelige bilder du har tatt:O=)

Siden ble jo kjepefin. Likte overheaden din.
Ha en fin ukeO=)

klem

Ingunn sa...

Dette hørtes hyggelig ut!God oppladning til skolestart!

mali-mo sa...

Ser ut som om det var en fin tur. Så kjekt at det varmoren hun ville ha med på telttur da! Har bare kjørt forbi der, og ikke sett meg godt nok rundt, men det ser jo ut til å være et fint tur-sted ;)

Som mine dager er sa...

Dette var nok en herlig tur, vil jeg tro. Godt å ha litt kvalitetstid på tomannshånd - mor og datter.

Kaffe er godt ja. Det skal man kose seg med, eller en kopp te!

Ser du har fått fixet problemene fra tidligre i dag. Veldig bra. Du er og blir en problemløser.

Ha en fin kveld.

FO - 2 sa...

Det må ha vært turen sin det ja! :)
Flotte bilder!