torsdag 14. august 2008

Miamor gjør ting hun ikke kan

 

Gøy å prøve noe nytt...NEI..jeg har ikke begynt å snekre sofa, men fant ut at jeg ville prøve å "signere" bildene mine. Fant en artikkel i ei avis som fortalte framgangsmetoden, og sekretæren, LES Miamormannen og jeg har prøvd oss fram...Vet ikke om jeg husker i morgen hvordan jeg gjorde det, men en dag i gangen...

Image00001

Digitalis foreviget , og signert...

 

burstrappa0001

Stabburstrappa på Innset, der jeg var hver sommer og sprang barbeint i gresset....

 

oia0001

Disse tømmerveggene er fra 1600-tallet, og lukter sååå godt..JADA..jeg er litt sanselig av meg, men lukt og minner er så tett knyttet sammen. Disse lukter barndomssomre, med hæsjing og hest og bading i bekken....

 

25 kommentarer:

Hemmafruns hörna sa...

Ser verkligen professionellt ut med signatur! Tänk så kul det är att lära sig något nytt. Jag tror det är ett bra sätt att hålla sig ung på;0)

Anne sa...

Vakkert da gitt..., og signering ble det også. Gratulerer, så flott.
Bildene formidler en stemning som jeg kjenner helt inn i sjelen. men du??!! Innset, min nærhet??? eller er det flere Innsetèr???

Som mine dager er sa...

Helt i orden å være sanselig, kjære du. Det kommer sterkere og sterkere med årene er min erfaring.

Nydelige bilder du deler, og smart å sette sin signatur på bildene. Har prøvd det selv i fotoshop og fikk det da til .... men jeg ble vel litt lat og gadd ikke sende alle bildene gjennom fotoshop før publishing. Derharrumeg!

Hoppast du har vunnit komma hem nu. Du har just varit i Sverige något tag, och da skulle vilja det varit härlig at åka hem igjen. Eller hur?

Kramar dej.

Mitt hvite hus sa...

Så flink du er da=) Dette kan ikke jeg , men har lyst å lære.
Stemningsfulle bilder du viser=)

ha en fin dag.

KlemO=)

Fjordheim sa...

Ja det burde en kanskje ha lært seg. Har prøvd meg litt med tekst på bilder så kanskje det går ann å signere de på samme vis.
Men det tar slik tid syns jeg. Å tid har jeg visst lite av nå. Det er fortsat noen som har ferie på jobb, og noen er sjuke. Så jeg jobber og jobber. Til helga skal jeg jobbe dobbelt på lørdagen. Men begge steder er det forholdsvis rolige dager. Så en blir ikke helt utslitt.
I dag har jeg fri. Må en tur for å prøve å finne ei bok som min far ønsker seg. Han blir 87 år i morgen så den må i posten i dag.
Ha ei flott helg :)

Som mine dager er sa...

Kjempefint at du deler. Dette høres mye lettere ut og skal sporenstreks prøves ut i kveld.

Dyktige sekretærer vokser ikke på trær, så denne skal du ta godt vare på. Skal eventuelle spørsmål stilles via deg, eller finnes det en direktelinje inn til sekretærrommet?

He he ...

Fjordheim sa...

Glemte å si at det var flotte bilder. Det ersom en kjenner steinene i trappa og gresset under tærne. Og ikke minst, kjente jeg lukta av tjære fra atabburet.
Klem :)

Ingunn sa...

Stilig med signatur!
Rart hvordan lukt kan framkalle minner!!!!Fine bilder!!!

Ha en fin dag

Huset i skogen sa...

Luktesansen er ganske viktig har jeg hørt, og sitter tett koblet sammen med minner! Stemingen på bildene er så god. Innset er jo ikke så veldig langt unna herfra, ca 40-45 min.
Ha en fin dag!

Huset i skogen sa...

Jeg bor i Meldal Kommune. Det er jo ikke så langt unna Oppdal og Innset:)

janne - kathrine sa...

Har ikke tidligere tenkt med dette med signatur på bildene jeg, men det ser jo faktisk litt mer ordentlig ut. Og så blir det ikke så lett for andre å bruke bilder uten din tillatelse og late som om det er ens eget...

Er litt sanselig av meg jeg også. Lukter er sterkt knyttet sammen med ulike minner :-)

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

♥bagatellar♥ sa...

Blei nesten litt bekymra her da eg las tittelen på innlegget, med tanke på Thommas og Harald sine sprell... Men kunne altså sukke letta ut då eg kom inn her og såg ka du no sysla med;-P Greit å merke bilda sine, er alt for lite flink til å gjere det sjølv(lat heiter det vel på godt norsk)..

Tulip sa...

Bildene ble fine med signatur.
Så flink dere har vært! Jeg har ikke lært meg det...ennå..

Magdalena sa...

så stilige bilder, nei, koselige skal eg vel heller si...
så flott bloggbilde du har laget deg!!
og skrifta er også så flott,- hva har du skiftet til???

Kort og Søm sa...

Du tar veldig fine bilder. Hvor kan jeg lese om å få signatur på mine bilder mon tro..? :o)

GundaM sa...

Jøss, dette må vi snakke om neste gang vi treffes;0) Fint.

Min mann har gjort noe han ikke kan idag...Huttitu;0)Men vi har det nå fint sammen da!

Min Verden sa...

Nydelig. Kos deg med Dan Brown. Noen forslo å legge Hugo ut på Finn.no - men jeg vet ikke om det blir litt i overkant ;D Hanne

Dans på roser... sa...

Så flink du er!
Jeg kan definitivt ikke sånt.... kan kanskje greie å lære.... kanskje.
Nydelige bilder. Smask!
Så den skåla lenger ned her.... så utrolig fin! har ikke fått med meg at rema solgte sånne. hmmm....:(

Vi får "snakkes"... kikke innom facebook, se om du har lagt ut bilder.

Som mine dager er sa...

Oh yes beibi. Ostebord med treff hadde vært helt knall!

Vi får se hva de andre impliserte svarer ... så tar vi det derfra.

Som mine dager er sa...

Jammen ...

6 stk omega3 pr dag
Vitamin B
Zink
Nattlysolje

What more is there?

Har en inflammasjon i kroppen som krever all energi jeg har. Er helt tom. Liker ikke å være sånn, men det er ståa right now.

Sliten? Det skal jeg love deg.
Detteækkemej !!!

Klem

Bo med Lena sa...

Åh...er ikke den filmen artig?! Jeg så den her om dagen, og skal ta med moren min og se den i København (hun blir nemlig med som co-pilot på messen). Når jeg var og så den er om dagen var det ei godt voksen dame bak meg som hadde sett den 5 ganger:))

Og mannen skal nok få noe på bollesåret(for et herlig utrykk..hi hi) sitt! Jeg lover..jeg lover.

Det var forresten helt utrolig nydelig bilder du viser her. Jeg kjenner formelig lukten av tømmervegger. Herlig!

Min Verden sa...

Nei, jeg var der tidligere. Velg New Dawn (klatrerose) - den er lys rosa, dufter herlig, blomstrer mye og lenge og tåler vandrende skygge og er herdig til H5, og det skulle holde hos deg (du er i nærheten av Bergen ikke sant?). Eller stilkrose: Queen Elisabeth eller noe større Maidens Blush. Jeg har dem alle og elsker dem. Aller er i forskjellige rosa varianter. Legg ut bilde av plassen på bloggen så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. Kjøp til våren hvis du orker å vente. Finn en fin blomsterforhandler som kan roser. Natta.

Made by KKann sa...

Hei hei..

Ja det er fint med minner - det er så sant, så sant - lukter hjelper minnene fram..

Så utrolig koselig stabburs trapp!

Ha en fin fin fredag!

Smil fra KKann

Aninekanine sa...

Så kjekt å ha tid til litt "titt innom blogger" igjen :) Nydelige bilder og veldig artig med signatur :)
God helg,
PS: har du vært innom www.sanseliv.no, butikker ligger i sentrum :)
Aninekanine

FO - 2 sa...

Herlige minner og flotte bilder! :)