tirsdag 12. august 2008

Til alle blomstrende venner....

vintage girls

Fikk dette verset fra sangen IKAROS av Björn Afzelius på jobbmøte i Sverige i dag.. Syns den sa såå mye.. Lar teksten tale for seg selv jeg...

Låt dina blommor slå rot där det fins jordsmån

Låt dina växter få leva där de trivs

Lås inte inn dina plantar i ett drivhus

Låt de få slippa ett onaturligt liv

Låt den du älskar få pröva sina vingar

En dag så flyger din älskade rätt

Vill du bli respekterad av din avbild

Så får du visa din avbild respekt

9 kommentarer:

Tante Mimmi sa...

Flott! (rett og slett)
Så fint det du skreiv om bryllaupsdagar...har ikkje tenkt på det slik,men det har du/venen din rett i!
Så deiligt å væra på tur- det må væra ein god start på jobbåret!
kos deg!

GundaM sa...

jasså så du er på farten igjen. Flott tekst, respekt det er noe av det viktigste i mitt liv...

ja jeg sletta gossip innlegget, tar det siden;0)Du var faktisk med der....Hihi, gonatt der du er med boka di;0)

GundaKlemzzzzzzzzzzzzzzzz

Anonym sa...

Vakkert. Og den sofaen aller nederst på det forrige innlegget er bærre lækker! Lager du en sånn, blir jeg imponert! Kos deg videre i broderlandet:) Klemmer**

Bo med Lena sa...

Er du i Småland?? Så nedover her at du er på salgsmøte.

Du er hjertlig velkommen uansett hvor lang tid det måtte ta:)

Jeg må innrømme en ting.. du må nøye deg med brødskive med nyrørt syltetøy. Jeg rakk aldri bollene og damene på jobben til mannen min følger med bloggen og hadde fortalt han hva som ventet når han kom hjem. Stakkars...han ble veldig lang i maska når det ikke var noen boller..he he.

Jeg laget heller pizza og inviterte pappaen til småjentene som hadde overnattet her, da mammaen jobbet overtid. Man kan jo ikke rekke alt heller.

Kos deg i Småland!

joanna sa...

Flotte ord og det stemmer så godt!

Som mine dager er sa...

Fine ord til ettertanke. Det er godt å stoppe opp i en travel hverdag og dvele ved slik ord. La de synke inn og nikke anerkjennende "joda, det er sannelig viktig det der".

Fin dag Marit.

Klem fra meg.

Made by KKann sa...

Hei hei hei..

Kjempe stilig sofa - skal du lage en slik en??? Den MÅ vi få se - kanskje du blir nedlesset med bestillinger..og blir møbelsnekker..Smil! Lykke til i alle fall!!

Åsså så flott et dikt - ja slike ord til ettertanke er viktig!

PS - åssen går det med kjæledyret?? har det endret fasong?

Ha en strålende onsdag!

Smil fra KKann

FO - 2 sa...

Ja. Dette er fine ord å ta med seg på vegen. Og å ta til seg (selv om jeg har noen planter i drivhus da.....;).

Anne sa...

Vakkert vakkert Mia, og kos deg over grensen selv om det er i jobbsammenheng. hils felles kjente, om du treffer henne mener jeg :-))