torsdag 4. september 2008

Håndarbeid og glis....

På mobilen:

Miamormannen:  Hei. jeg er på vei hjem. Noe jeg skal handle, eller har vi alt vi trenger?
Miamor:  Ja, kjøp yoghurt og melk, ellers har vi alt!
Miamormannen:  Hva holder du på med da??
Miamor:  Akkurat nå har jeg demontert sofaen og de to stolene og tar av stoffet for å bruke det som mal når jeg skal trekke den om...
Miamormannen: ...........???? ( Helt stille)
Miamor: Ja...
Fremdeles helt stille fra Miamormannen
Miamor: Slapp av, sitter bare å syr litt på sofaen for å skjule hvor slitt den egentlig er på kantene..

Har lyst på ny sofa, men syns det er så forgæli å kaste denne fine sofaen! Er så tidløs i stilen, men kunne tenkt meg å trekke den opp, men det koster vel mer enn ny sofa!!
Har jo alltid lyst til å prøve sjøl jeg da, og får blod på tann når andre her inne trekker om stoler, men tør liksom ikke helt
Ser jo såååslitt ut her da, denne stolen, men sofaen er ikke like slitt!!

 DSC_0857

DSC_0859

Her ser dere sofaen som den er!! Skulle gjerne trukket dem om i brunt kanskje, eller beige...

DSC_0719

Her er storejenta mi, som to ganger i dag har fått høre at hun ligner på en Disney-prinsesse!!! Av to ulike personer... Koslig det da!!  Neida, det er ikke hennes bil, men matcha nesten med kjolen der den sto i Klostergarasjen!! Disneyprinsen som sikkert eide bilen, så vi ingenting til.....

Legg merke til den lille røde veska hennes... Den hadde jeg på slutten av 60-tallet da jeg gikk på søndagsskolen. Til stjernekortene mine for godt oppmøte....

Eller var det fisker tro...

15 kommentarer:

liven sa...

Jammen er du flink hvis du klarer å trekke om denne:O)
Blir spennende å høre fortsettelsen..........
Lekker bil hun poserer ved siden av da........hun kledde denne jenten din:O)
Stjerner fikk man etter å ha fått et visst antall fisker:O) Nesten sikker på det som gammel ivrig søndagsskolegjenger:O)

Brocante sa...

Sofaen kunne blitt flott - kast deg ut i det - hva er det å tape? Kan godt klare meg uten bilen.....

Tante Mimmi sa...

Ah! Sånn sofa hadde me også før!!!
Mamsen og papsen kjøpte den når me dreiv å flytta slik! Den er jo sååå god å sitje i! Lette å flytte på og vaske under;)
Men å trekke om......????? No er eg VEEELDIG for gjennbruk! Men ...den dere er ei vanskeleg nøtt, trur eg! Men den har så fin klassisk form så eg forstår deg godt! Lukke til med grubbling!
Gledar meg til å møte deg i byn (må klare det om ikkje noko dett ned i hovudet på meg!
Søt prinsesse de har!!!:)

Mitt hvite hus sa...

Hva skal du trekke om sofaen. Du må jo være mega flink og tøff!!!
Herlig fin jente du har. Stilig match her må jeg si. Artig at de unge bruker om igjen=)

Klem =)

by Siv sa...

Kast deg ut i det og prøv å trekke om :)
Blir sikkert kjempeflott!
Flott datter, veske og bil hehe
*Siv*

Brocante sa...

Hei igjen! Hvis du ikke tør så legg en fint teppe (lappe- teppe eller et fint hvitt stoff) over sofaen så lenge. Det er kjempefint og du trenger ikke bestemme deg deg for noe som helst enda..... Det funker for meg. Så løser alt seg etterhvert...

Tante Mimmi sa...

He,he! Sofa no! Ingen bloggsofa! Ingen E.. frå Ikea, men ein fantastisk deilig sofa som me er sååå nøgd med! Vaskar trekk i hytt og dynevær og den er like fin! Me slangar sofaen alle på likt! Fjør i putene- faste og fine! mmm..kjente eg ville ligge på sofaen!
Den er frå Bolia- Milano
Leita den opp og klippte ut adr..kniiis- den vart lang!

http://www.bolia.com/retail/new_product.asp?catalog_name=Furniture&category_name=Milano&product_id=622700000&Fabriccolor=14263&variant1=Nantes%20stoff&variant2=&Expand=$2$$1$$4$&ISOLanguage=NOR

Tante Mimmi sa...

Eg har leverpostei farge! Tihi!
Det er suuuperdeiligt! Får blogge den ein dag!
Kanskje eg må ta med ringane til byn!;) Nei..det vågar eg ikkje!

Jentene har rett! Kjekt til jul og 17 mai!
:)

Som mine dager er sa...

Du så flott jente du har! Syntes jeg ser noen trekk fra sin mor der ja ;-D Disney Prinsesser er dere begge.

Å trekke om sofaen går sikkert fint an, men skal du sette bort jobben koster det nok noen tusenlapper ja. Men det må dere jo vurdere.

I kveld tror jeg bestemt det blir Scampi og Foccacia ja. Og den kveldshimmelen jeg viser på bloggen min i dag, de tok jeg på Stav Gjestegård den kvelden vi hadde vært hos Gunda. Det var den perfekte slutten på en knallfin kveld ;-)

Kos deg masse i halgen, kjære deg. Håper formen er på plass igjen. Hils miamormannen. Stor klem.

FO - 2 sa...

Søt og stilig prinsesse ja. :)
Og du, var det ikke både fisker og stjerner da.... ;)
Alt etter humøret.
Og for variasjonens skyld.... Hehe.

Made by KKann sa...

Hei hei hei..

Flott prinsesse...flott bil også syns jeg - og flott sofa - jepp kast deg utti det og trekk den om selv..hihi..sikker på at du greier det!

Ha en herlig fredag!

Smil fra KKann

Vibeke sa...

Likte kjempegodt stilen på sofaen din jeg også, du må ikke finne på å kvitte deg med den!!!!Har trekt om en liten puff helt alene(stolt)for en stund tilbake men har trekt om 2 sofaer sammen med mor og svigermor og det ble skikkelig bra.Nå skal det som sant sies at disse 2 damene er i oversnitt kreative og de er positive til (nesten) alle prosjekt jeg vil ha dem med på:0)Heldigris jeg?JADA...
Har fått en gammel sofa som svigermor ikke bruker som vi skal trekke om i høst,gleder meg.Har kikket på masse stoff, både dyrt og billig.Endte opp med et fra Stoff og Stil som var rimelig(hurra) og som var det jeg likte aller best,brun/beige.Et tips ang trekking er at du må enten være sterk i "klypa" selv eller ha med deg noen som er det(mye strekking, holding og stifting!)

God helg til deg!

Fjordheim sa...

Det er nok ikke så enkelt å trekke om en slik sofa. Men kanskje du skulle prøve med noe billig stoff først på en stol, bare for å se om du klarer det.
Selv har jeg lagt to gamle hvite laken og et gammelt heklet sengeteppe i min slitte sofa. Orker ikke begynne med å trekke den om.
Ha en flott helg :)

Fjordheim sa...

glemte å skrive at prinsessa di er flott. Ligner vel på mor si.
Fortsatt god helg :)

Tone sa...

Forstår godt at du får lyst til å trekke om den.Skulle hatt ein ny sofa her i huset òg, men det er neimen ikkje lett å finne noko som både er fint og godt å sitje i. Og om du legg pris som kriterie i tillegg...
Den var jo veldig fin som den er.