lørdag 6. september 2008

Lilladilla...og ramme alvor..

DSC_0879

Ferdighekla skjerf. Klar til høstantrekket!! Heklinga er en ting...stopping av tråder en annen.. Har også en variant i hvitt..

DSC_0877

Tror niesene mine har fått skjerf som julegave to år på rad, så blir nok brukt av oss jentene i huset disse ..

Rammene i huset har fått seg en dæsj med sølvspray. Her på ei ramme kjøpt hos Container girl tidligere i vår.. Mye gratisreklame for deg på bloggen min denne sensommeren ja, Gunda... He..he...sender regning i posten jeg...

DSC_0871

Hadde vel sett for meg at sprayflaska med sølvfarge fra MEKK skulle tilfredsstille "driftige damer" som meg, men etter knapt 3 rammer var det BOMMELI slutt, som vi sier her i huset...

Kjenner ei som klarte å spraye en hel kommode og ei ramme med samme mengde...hihi...Her kan det være snakk om UNDER på samme måte som fem små fisker og to små brød.....ikke sant, Marit....

20 kommentarer:

Vibeke sa...

Lekre skjerf, likte spesielt fargen på det lilla :0)
LEKKERT!

KLEM

Fjordheim sa...

Flotte skjerf. Har du så mange at dere ikke får brukt for de selv kjøper jeg gjerne et. Har desverre ikke armer til hekling og strikking lenger.
Rammen ble jo flott da. Driver med en messingstake som jeg ikke blir fornøyd med. Må nok prøve en annen type maling.
Ha en god lørdagskveld :)

GundaM sa...

Så vakre skjerf, hekler du virkelig Marit...? Vakkre;)

Og ja, masse "gratisreklame" for Containergirl her inne ja, kanskje hu må utvide og åpne filial på Sotra!!!

Må ned og sjekke forholdene, kommer fredag. Ok?

Forresten, jeg er jo allerede sponsa av Toro ;0)))
Artig du å ja! Flott lørdagskveld;0)

Solveig sa...

Nydelige skjerf, Marit!

Min Verden sa...

Så koselig at du savne meg :) Det er hyggelig å høre. Jeg har lagt ut et bilde til deg hos meg. De er så fiiine :) Er litt til og fra, men har litt å ta igjen. Nå må jeg se hva du har gjort i det siste. Klem Hanne

hvorfor ikke... sa...

Så koselig å bli tenkt på, da ;)
Lekkre skjerf!
Ha en velsignet helg du også!
smil Torunn

Unknown sa...

Utruleg lekre skjerf. Den lilla fargen var utruleg fin, og hadde passa som hand i hanske til min lilla gensar, hi-hi...
Fyrstikkøska var kjempetøff, må finne på noko lurt her i gården og;)
Fortsatt god helg til deg og dine!!

GundaM sa...

Titt tei, tror ikke jeg har noe slikt akkurat nå inne i butikken men kan sjekke.Staffordshire ett eller annet ;0) Vet jeg hadde et par dessert skåler for ikke så lenge siden men tror de er dratt...

Containergirl

Drar i tolv tiden på fredag!

moa sa...

halloen :0)
sååååå nydelige skjerf du har laget..flink du!
det ligger en utfordring til deg på bloggen min,tjihi :0)
klem moa.

Mitt hvite hus sa...

Nydelige skjerf du har heklet. er det ikke laltid slik , moro å hekle men montere ikke like kjekt. Rammen din ... nydelig. Til Gunda. Hadde ikke vært meg i mot med en filial på SotraO=)=)=)

Nyt helgen =)
Klem

FO - 2 sa...

Du er inne i en kreativ periode, ser jeg.
Flotte skjerf.
Og ramma ble fin den, med en ny "tøtsj" ja. :)
Du er forresten hjertelig velkommen innom meg, for å hente en liten utmerkelse som jeg har laget.
Vær så god og ha en deilig søndag i solen! :)

Marie sa...

Lekre skjerf du har strikka!

Det er mykje som kan fornyast med eit par boksar spralakk ja. Det har eg brukt på sykkelen i "Heimdal-toppbildet" mitt også.

God søndag :)

Marie sa...

Spraylakk...uff.

Randi sa...

Gubban!! det skjerfet var jo drittlekkert...er det NoeNoha??
Ja Container girl har utrolig mye fristende, skal prøve å få til ett besøk iløpet av uken.
Ha en flott søndag.

Som mine dager er sa...

Hei du. Sannelig ble ramma fin. Det skal ikke mere til enn noen lag med spraylakk før man får en "forandring fryder" følelse. Vet ikke om det er forskjell på boksene, men jo - det holdt akkurat med 1 boks til både bord og ramme. Men mange tynne strøk ble det. Den ramme di skal du si deg fornøyd med!

Skjerfene skulle jeg gjerne hatt oppskrift på, jeg har vurdert å strikke/hekle litt selv nemlig. Sånn småningom utover høsten, og disse var kjempelekre.

Du er så kreativ Marit og får til så mye flott. Artig ja.

Lang klem herfra.

Ingunn sa...

Herlige skjerf!!Du er jaggu flink!!!

Vibeke sa...

Hei.

Det enkle kan ofte være det beste vet du :o)Har brukt White-Musk fra Body Shop jeg også,kjempego!Er generelt veldig glad i produktene de har.Min absolutte favoritt fra B.Shop er en håndkrem som heter Almond Oil Hand Rescue Treatment, den klarer jeg meg ikke uten!

Klem

CosiFanTutta sa...

Fantastisk blogg du har!! Nydelige bilder og proff layour, og greier :o) Veldig fine skjerf!
Anbefaler at du turen til Cornelius med "din beste venn". Veldig romantisk!

Kort og Søm sa...

Kjempe fine skjerf! :O)

Ramme Alvor sa...

Hei!
Takk for fin kommentar i bloggen min :) Ser du bruker spraylakk på rammene dine. Jeg har gjort noe lignende , men bruker søvblad som legges forsikt på med pensel. Det blir veldig flott og gir ritktig slitte finnish. Tar litt mer tid da :) Sølvblad får man hos Panduro.
Ellers flott blogg!
R.A.