søndag 28. september 2008

Sjåpping på Moi

 

Må bare fortelle dere om ei trivelig stund jeg hadde hos Tone, som driver butikken  Den Franske Landstil  på Moi i Rogaland. Nesten på grensa til Agder dette. Skulle inn på en Shell-stasjon fordi bilen min var tørst på diesel. Masse trailere utenfor, men oi...hva er det som ligger gjemt bak den laaange traileren der??? DEN flotte butikken med ei utrolig trivelig Tone bak disken!!

Takk for kaffen og ei trivelig stund ! Hun driver nettbutikk også denne dama, www.landstil.com. Blogg har de også!!

DSC_0163

Har pynta solsikka mi litt jeg da, med prisme fra denne flotte dama, og romantisk merkelapp kjøpt på Moi, bak traileren!!!

DSC_0162

JA, jeg vet det er litt tidlig...men kjøpte denne boka for inspirasjon!!! Anbefales!!! Her er det mye å hente! Deilig blanding av rått og romantisk! Passer dere vel godt kjenner jeg dere rett!!!

23 kommentarer:

Solveig sa...

Så flott du fant denne butikken!
Du var heldig:) Sikkert mye fint å se på. Lurt å pynte litt på solsikken da:)

FO - 2 sa...

Mye inspirasjon å hente her ja. :)
Og du er heldig med dine stadig nye oppdagelser og reiser rundt omkring.
Kos deg og ha en deilig søndag! :)

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder. harhandlet fra nettbutikken noen ganger ja. Utrolig masse fint! Juleboken er lest opptil flere ganger. En bok som jeg absolutt ikke angrer på at jeg kjøpte0)

Nyt søndagen Klem =)

Ingveig sa...

Så morsom historie - utrolig hav man kan finne bak en trailer altså ...hi, hi !

Villblomsten sa...

Hyggelig blogg :-)
og neida - det er ikke for tidelig med JUL :-)

*Hege*-mine små skatter sa...

Der har jeg også væer-og for en flott butikk det er!!!
Gøy at en kan finne en så fin butikk bak noen trailere...;)

krinkelkroken sa...

Høres ut som en topp butikk;)
Så gøy å komme rett på helt tilfeldig!
Den juleboken står på min ønskeliste også:)
Vi sees snart på bloggetreffet, gleder meg:)Klem

My home is my Castle sa...

Så gøy da :)
Jeg har aldri vært på den butikken, så sjeldent jeg er på de kanter, men husker at det var en annen butikk der før som og solgte interiør og inne på besninstasjonene solgte de masse nydelig pynt og annet :))
Neste gan jeg skal bortover på Ikea skal jeg stoppe her og inn å se . Kommer sikkert ut med noe jeg og hehe..

Ha en fin dag
Klem, Kari

Magdalena sa...

ja de nne boka må man bare ha... men du,- var ikke du nettopp på bømlo??
trenger du hjelp til å finne veien tilbake til sotra???

Unknown sa...

Så kjekt å oppdage sånne
butikkar:0)
Høyrest ut som dokke har hatt det kjempekoselig i dag og... Raspeballar er det lenge sidan vi har hatt når eg tenker meg om!!
He he...Det spørs om det er noko som ligg i Sunnmørsblodet, ja;0)
Ha ein fin søndagskveld, klem

Som mine dager er sa...

Så herlig å oppdage nye butikker hvor sansene løper løpsk og kjøpebehovet tilfredsstilles. Joda, vi trenger alle inspirasjon, og hvorfor ikke i en bok med jul som tema. Selv om det er altfor altfor altfor tidlig. Nå har du ekstra lang tid å forberede deg på, min venn.

Klem fra Marit

Som mine dager er sa...

Takk takk. Det er så helig å se deg avslappet i sofaen hver gang jeg leser kommentarene dine. Flott bilde - har glemt å fortelle deg det!

h.espe sa...

Hei på deg!
Da er jeg akkurat kommet hjem fra juleverksted (!!!), og har fullført min første Tilda-engel. Den ble bare sååå søt, så spørs om det ikke blir laget flere...

Ha en herlig kveld videre og flott kommende uke!

Klemmer:o)

Made by KKann sa...

Oj - den jule-boka ser spennede ut - hmmm nå må nok jeg også på bok-shopping!!

Ha en fin fin søndagskveld!

Smil fra KKann

FO - 2 sa...

Nå er det høstferie ja.
Herlig! :)
Vi reiser en tur til Austrheim, til ei svigerinne av meg.
Siden frister det med en tur til Hardanger også.
God uke ønskes deg! :)))

Vibeke sa...

Dettte er IKKE ment som mas men du har en award som venter på deg på bloggen min :o)
Du reiser jo så mye rundt omkring så det å treffes høres jo ikke ut som en umulighet!!!!!Da du var i Asker så var du i en underkant av en times kjøring unna meg :o)Si ifra neste gang du er i de traktene så vil jeg vvvvvvvvvvvvveldig gjerne treffe deg du nydelige menneske :o)

Ønsker deg en fin start på uken.
Klem

Garden Angel sa...

Å så morsomt da:)
Å oppdage en sånn koselig butikk litt sånn tilfeldig...
Den boka ønsker jeg meg også!
Og det er da ikke for tidlig å sitte å drømme seg litt bort i litt julestas og å planlegge litt...neida!
Kos deg med boken og ha en deilig uke!

Tone sa...

Så artig.
Òg det er ikkje for tidleg med jul som befinn seg mellom to permar.
Det er liksom når det begynner å lukte og smake jul, når nissane sit i haustblada...osv at det begynner å bli litt drøyt

liven sa...

Da var du jo heldig med at bilen din trengte diesel!! Så kjekt :o)

denne boken står på ønskelisten......tenkte jeg skulle se hos fru blomst!!

Ha en fin uke :o)

AnneGrethe7 sa...

Nydeleg bilder....slike butikkar er kjekke:)
Ligg noko til deg på bloggen min.
Ha ein super mandagskveld!

Petunia sa...

Jæren er vakker. Jeg har vært nedover der ved et par anledninger og aturligvis før jeg fatter interessen for å ta bilder. Men det er ingeting som tilsier at man ikke skal kunne reise nedover igjen..
Nå skal jeg titte innom nettbutikken. Gleder meg:)
Ha en flott mandagskveld i ruskeværet!

Gamlå sa...

Heisann
Så kjekt at du likte jæren, for jeg synes også den er FLOTT:)) Skulle bare vært flinkere å besøkt jærstrendene, men vi er der sånn en gang i blant.

Du har også fått med deg butikken på Moi også. Den har jeg veldig lyst å få med meg en dag. Hører det skal være masse fint der.

Ja, solsikken må også få litt pynt:))
hilsen Gamlå

Anne sa...

Badenmymfe du ja :-) nesten som en havfrue der ute på øya :-)

Hadde vel stengt tatt hatt behov for et bad jeg også. Hoste`n og forjøla som jeg er. Føles da liksom ikke som om det letner eller.

Har ikke høstferie ennå vi da vet du, ikke før neste uke oppi her.
Så får håpe at formen er stigende til da.

Du ser jeg har vært på helt ukjente kanter for denne fruen. ikke vært på de trakter i det hele tatt, men håper en gang.
klem herfra.