onsdag 22. oktober 2008

Dører rører...

...ved noe i meg...setter i sving minner..en spesiell knirkelyd...redselen for å lukke døra til utedoen...knirkinga når noen tok i dørhåndtaket...

DSCN0354

...har vist denne vakre døra maaange ganger, men åpnet den igjen i går. Tidligere har jeg vist den lukket..denne gangen står den litt på gløtt..og inviterer deg med inn....

DSCN0351

nøkkelen til dine egne minner som ligger gjemt, har du selv et sted...ta den fram av og til kjenn litt på egne minner, egne røtter,og smak litt på hvem du er...

DSCN0350

..kanskje blir du møtt av minner som gir deg glede, takknemlighet...kanskje er det såre , vanskelige minner..men det er en del av deg og det livet har  gitt deg så langt...

DSCN0358

...og drøm videre om nye dager som ligger foran, om livet som er en gave, et mysterium ....

26 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Ja, dører er ein stor del av livet vårt. Både dei fysiske og dei mentale. Dei knirkar og ber seg,andre skrid opp og att utan lyd. Om eg skulle sei noko om kva fysiske dører som kunne liknast med mine mentale...så måtte det vere svingdørene på Flesland. Når eg ser dei vert eg redd, instinktivt. Når skal eg gå inn? Får eg plass? Kor lang tid tek det frå eg kastar meg inn, til eg vert skvist i veggen? Er det ingen anna veg inn...eller ut? Bagasjen min, vert den hengande att utforbi? Kjem eg til å dette(falle)? Kjem folk til å le? Kjem folk te å sjå at eg kjem frå landsbygda, den verste...?

;)..som du forstår slit eg med å forstå..når skal eg stå og når skal eg gå....
..på Flesland..og i livet :)

der ser du! innlegget ditt fekk skravlo til å flyte over...
Flotte bilete og eit djupt innlegg.

Må du ha ein framifrå kveld!

Britt

Petunia sa...

Nydelig innlegg, Miamor. Både i bilder og ord og virkelig til ettertanke:)
Klem

Bo med Lena sa...

Åh...jeg elsker dørene dine!! De er så flotte, og bildene dine likeså!

Apropo dører... akkurat nå står mannen min og klør seg i huet over hvordan han skal få fraktet vår nye verandadør hjem. Den er 350 cm bred! Stakkars. Det er deilig å være kvinne noen ganger..hi hi.

Lill sa...

Hei:)
dette ga meg noko å tenkje på. Dører som opner og lukkar seg, som er stengt eller som alltid står på gløtt:) Mange assosiasjonar.... og minner dukkar fram:) Takk for at du opna døra di på gløtt idag:) Eg skal til ei venninne idag der døra alltid er open, er så befriande det.....
Nyt onsdagen
Klem på

HegeS -LykkeTROLL- sa...

Takk for gode ord og noe å tenke på i en travel hverdag :O)

Guttemamma sa...

Rett og slett vakre bilder!! Lurer på hvordan du får til å ha ting på venstre side av innleggene?? Spurte en annen, fikk beskjed om å speilvende bildene mine??Hæ? Tenkte det kunne vært greit feks å ha blogglisten på venstre siden...

innendørs sa...

nå ble jeg helt tankefull og rolig her.. herlig innlegg!:) nydelige bilder!

juleverksted - det hadde jammen vært noe!!!!:) noe kjempekoselig! vet du flere som hadde hatt lyst til det?!:)

Unknown sa...

Nydeleg innlegg, Miamor!!
Kjenner det rører ved noko djupt inne, og det var verkeleg til ettertanke...
Flotte bilder og:0)
Ynskjer deg ein flott kveld, klem

pepperkverna sa...

Takk for et nydelig øyeblikk! Hege

Som mine dager er sa...

Kjære Mia, hvor tar du det fra?!? Nydelige ord, vakkert innlegg, flotte bilder. Jeg liker å gå inn i meg selv og kjenne på minnene. Jeg har blitt flink til å skyve vekk de som er vonde og triste, men de som har gitt meg glede og bragt meg framover i livet - de er gode å dra fram, spesielt på en tung dag. Fordi det hjelper.

Ha en fin kveld, snuppelura. Vi er ferdig med kaker og kaffe her nå, og nå er det litt blogging før jeg stuper til køys. Er trøtt og sliten som en dupp.

Klem fra Marit

Astrid sa...

Nydeleg i bilete og ord Miamor!

Slike innlegg rører ved noko djupt inni meg...

Ha ein fortsatt fin onsdagskveld:)

Made by KKann sa...

Så flott du skriver Miamor!

Ønsker deg en fin fin onsdagskveld!

Smil fra KKann

Bo med Lena sa...

Hi hi sånn er det med fristelser:) Jeg har jo tatt en selv, så du vet jo hva jeg synes. Er så fornøyd!

Du får spare:)...og drømme.

Klem til deg.

Bo med Lena sa...

Eh..urskäkta...

Kram til dig också.

Bo med Lena sa...

Du kan jo ikke bestille tur nå som du skal tømme lommeboka hos meg! :)) Neida, det hørtes veldig koselig ut.

Jeg er veldig glad i København.

Du bør innom:
Notredam
Grønlykke

Hjernen er tom.. Jeg skal lage en liten liste til deg jeg!

Mitt hvite hus sa...

Vakkert innlegge Miamor, både i ord og bilder:O=) Her er ord til ettertanke=)

Nyt kvelden =) Klem Kerstin

Bo med Lena sa...

Natti natti:)

Jeg blir nok her litt til. Maaaange som må legges inn i nyhetsbrevet. Supert!

Sov søtt kjære venn.

moa sa...

nydelig skrevet, så rørende og reflektert..blir sittende og tenke...
..det er noe magisk over dører, enten de er åpne,på gløtt eller lukket..er så hjertens enig med deg!
..men en erfaring jeg har fått med meg på livets landevei, er iallefall, at når en dør lukkes, åpner det seg en ny - og det er like fantastisk, hver gang..
grattis med nytt speil, så hyggelig det hørtes ut med en "ny" gang :0)
stor nattaklem til deg fra
moamor :0)

Ramme Alvor sa...

Jau, litt trening har ingen ildt av...me skal ikkje treffast på Farmors Hus då? Fekk eit saftig gåvekort der hjå Helten i Huset...kan ikkje seie noko anna enn at det gler eg meg til :)..å bruke det opp.

Når det gjeld toppane mine på bloggen so er det eit stort tema for eit planlagt blogginnlegg, ...den dagen eg vel å skrive noko...altso vetig og langt..om noko viktig. Då hadde eg tenkt å skrive om at bloggen er som eit plagg, eller eit rom...som ikkje passa heilt sidan det er "one size fits all" ideologien som gjeld. Og eg driv framleis og flyttar på pyntepotter og klokkestrengar til eg får det som eg vil...eller til buksa passar...sidan min size klårt ikkje passar alle...hehe i allefall etter eg stumpa røyken for nokre år sidan...

pfffffff....nei no må eg gje meg.
Ynskjer deg ei fredfull natt :)

Britt

FO - 2 sa...

Nydelig!
Og alle har de formet oss til den vi er i dag.
Det kan være både godt og vondt å se seg tilbake.
Siden kan vi se fremover, med mange drømmer, håp og lengsler....

Nunne sa...

WOW, som jeg hører knirkingen...
Litt mystisk, liksom......

Superduper dag til deg!
Klem fra Nunne.

Klaffen sa...

Flott bilde av ei nydelig dør. Så sant som det er sagt, de vekker minner på den ene eller andre måten! herlig blogg du har. klemz

Kort og Søm sa...

For en fantastisk nøkkel, den store! Liker gamle nøkkler veldig godt, det er noe ved de... :o)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
og velkommen hjem igjen :0)
Når passer det evnt.for deg å ta turen hit?
Alt.kan jeg stikke utom deg på sønd.en tur.
Kjerstiklem

Helle Kjersti sa...

Dette var fint å se og lese på en ellers regntung og rufsete høstdag. Fine bilder og velvalgte ord.

hvorfor ikke... sa...

Veldig fint innlegg Miamor! Vakker den øverste døra, og nr to er nostalgisk...sånn som vekker minner, som du sier.
....og jeg drømmer videre...om nye dører som vil stå på klem;)

Spennende innlegg om fugledoktoren også. Takk for at du deler med oss! Naturen er sååå facinerende. Jeg kunne ha hørt på sånt i timevis. Ha en flott kveld:)
smil Torunn