lørdag 25. oktober 2008

Under den hvite bro....

DSCN0419

..nei jeg snakker ikke om Sotrabrua for der vil jeg ikke bygge og ikke bo...spesiellt IKKE i dag med storm i kastene og tre skibokser som fløy av biltak, slik at politiet måtte sjekke alle biler som skulle over...

det  var bare den koslige barnesangen jeg tenkte på da jeg malte og styrte på i gårkveld...skulle vært et innslag her i blogglandia...Miamor gjør ting hun ikke kan...som for eksempel at man BØR ta av seg favorittnybusksa før man begynner å grisle og rote i vei med decoupagelim og acrylmaling...

se min kjole...nei forresten det er nok ikke MIN, men NOA NOA sin fra fjorårets katalog som er printet på lin og deretter limt med decoupagelim(heretter betegnet som d.lim!!!!)

DSCN0420

DSCN0404  DSCN0406

...wooopsy daisy...her kom det litt på skrått, det måtte du vente, det kom fra ei utflytta trønderjente ( fritt oversatt fra minnebøker på 70-tallet)

DSCN0416

..utsnitt fra ikke-helt-ferdig-bilde som jeg dreiv å rota litt med i dag...og for dere som fremdeles har sittet uten å gjøre annet i helga enn å vente på Miamormannen sitt bilde, skal det sies at han malte over alt med hvit maling og overlot lerretet til sin kone...blanke ark og fargestifter ja...sånn er det !! Nye lodder, nye muligheter...

19 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

God morgen=)
Syns dette ser utrolig bra ut jeg da. Blir imponert over hva du får til med bildet ditt=) Jeg hadde nok gjort som miamormannen jeg også, malt over med hvitt og overlatt det til andre.O)

Nyt søndagen , vinden har stilnet og vi håper på en rolig søndag=)
Klem kerstin

Anne sa...

Helt stum av beundring her jeg sitter jeg. Synes dette er bilder som tiltaler meg faktisk, liker både struktur og farger.

Dette blir koselig å få opp på veggen ja Marit :-)

Koselig søndag til deg, og heldigvis har nå været roet seg betraktelig også.

Ramme Alvor sa...

Oi, her har du arbeidd. Lurar på kor stort lerret du driv på med?
Fine tonar og flott tesktur, trur eg må kome på besøk snart så eg får sjå det i heile sin prakt.

Vert litt inspirert av arbeidet ditt, har eit lite påbegynt lerret ståande her, har stått halvferdig eit 1/2 år no...kanskje på tide å avslutte og setje strek?

Ynskjer deg ein fortsett kreativ sundag :)

Britt

FO - 2 sa...

Og du gjorde det beste ut av den muligheten. :)
Veldig fint!

God søndag til deg.
Nå har det løyet heldigvis.
Og alt står på sin faste plass her ute.
Godt er det!

h.espe sa...

Bildet ditt ser bare så utrolig flott ut - så flink du er..! Når det gjelder mannen din, så må jeg si jeg ble litt oppgitt når jeg hørte hva han hadde gjort! Utsnittet av bildet hans så jo bare såå flott ut, og så malte han over det !!??! Neste gang han har et prosjekt på gang, som han får slike tanker om, ja da tar du fra ham lerretet og sender det til meg :o).. ok??

Ha en flott søndag!

klem fra Hildegunn

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
du så kjempefine bilder du lager!
Du er virkelig flink :0)
Så morsomt at du kommenterte hos "iden"at du trodde jeg ville like et juleverksted...helt sant:0)
Vet du sånn noenlunde hvor jeg bor?
Det er bare å gi en lyd,så guider jeg så godt jeg kan!
Var så tullete at jeg dro ut i Åsane i stormen i går.Lekegrind på tilbud på Barnas Hus...
Men du,det var utrolig godt å komme hjem til den goe,varme stuen igjen!
Ha en deilig søndag!
Kjerstiklem

Guttemamma sa...

Rett og slett utrolig imponert, verken mer eller mindre!!

Magdalena sa...

så flink du er,- enestående herlig...
og noanoa er så bra,-ja du har en imponerende energi og kreativitet,-
klemmer til deg~~~

Fjordheim sa...

Så fint bilde du har laget. Godt å kjenne at en skaper noe. Og når det blir så fint så kan en jo trygt vise det frem. Tror jeg får holde meg til symaskinnåla. Syns jeg skaper best med den.
Ha ei flott uke :)

MeyBiMe sa...

For en kreativ gjeng dere er i høst-stormen da :-)
Dette så jo flott ut!!!
Ja det med skikkelige arbeidsklær...kontra favoritt klær...er veldig lurt...det vet jeg også!!!
Men når jeg finner på slike ting...så har jeg det så travelt før arbeidslysten springer fra Meg :-)
Ha en fin søndagskveld :-)

Som mine dager er sa...

Så kreativ du har vært.Synes bildene dine er rikig så fine. Og du er akkurat like ivrig som meg, jeg også kaster meg inn i arbeid med slit glød at jeg av og til ødelegger favorittplagg. Har jo ikke tid til å skifte over til arbeidstøy, må vite! Men man får seg noen lærepenger, det skal være visst.

Fortsett ditt kreative arbeid, vi høres igjen min venn.

Klem fra Marit

☆Therese sa...

Så flotte bilder. Skikkelig imponert jeg :o)

Tante Mimmi sa...

Å, dette blir jammen meg flott!!!!
Men...ikkje flytt under sotrabrua! Ligge der under i ein skiboks, og skvulpe...!
Grattis med overstått bursdagsfeiring!:)
Korleis gjekk det med "kakeavtalen" då??.....
God veke!!!

krinkelkroken sa...

Nydelige bilder Marit, dette ble jo absolutt en suksess!
Flott bilde av gangen, jeg er i full gang med våres nå;)

AnneGrethe7 sa...

flott bilete, du er kreativ:)
Handkremen må du prøve, han er god og ikkje minst er flaska dekorativ;)
Kjekt med mange ungar i huset og gutten på slutten var eit fantastisk punktum. No kosar me oss på siste verset av barselpermisjonen og snart er det eit faktum at andre skal ta del i kvardagen til Iver August. Trygt å vite at vi har fått ei fantastisk dagmamma som vi også har nytta til den nest yngste.

Ønskjer deg ein flott måndag, her ligg snøen langt ned i skoggrensa:)

innendørs sa...

så stilige bilder du roter til;) kjempefine!! og så morsom idé å bruke bilde fra noanoakatalog - kreativt!!!:)

tenkte litt på vårt gryende juleverkstedprosjekt..siv (livet er heeerlig) hadde sikkert også hatt lyst.. spørre ho?!:)

Ha en deilig mandag:)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint! Väldigt flott när man jobbar med olika strukturer, färger och bilder sådär. Blir så levande!

Tone sa...

Ah så flott Miamor!!!!
Er det ikkje herlig med maling og store flater??!!!

Gu, eg trur eg MÅÅÅ ha tilbake lokalet mitt no. Gu som eg saknar å grisle på med maling. Du pirra den der no gitt.

Oy, vi har jo ein avtale om å gjere ein avtale ;)

Anneli sa...

Åhh..så lekkert <3
Jeg ble skikkelig inspirert nå jeg!
Ha en fin uke (: