søndag 16. november 2008

Litt rundere?????

ja..det kunne nok ha vært mine vitale mål det var siktet til..men da jeg ikke har tenkt å gå ut offentlig med hverken hofte, midje eller brystmål her på bloggen ...lar jeg dette ligge en stund til i allefall.....nei da det er JULETRÆR jeg tenker på......Har med stor undring lagt merke til at jo mer shabby chic eller fransk landstilen blir i interiørblader og bøker...desto  STYGGERE blir  juletrærne!! Se bare her.....

DSC_0679 DSC_0680

..mulig ikke alle er enige her..og det skal være sagt at boka jeg har tatt bildene fra er ei flott bok...men en SMULE RUNDERE og FRODIGERE juletre vil jeg ha i år!! Det var det første "julete" innlegget fra meg i år tror jeg....det begynner å nærme seg....

24 kommentarer:

liven sa...

Hihi.....har ikke tenkt over det altså.....men uff disse var stygge ja!!!
Jeg vil ha en frodig edelgran....som ikke drysser!!

Ha en fin kveld:O)

moa sa...

..det ble bilder fra boken,ja..
jasså du vil ha det litt rundere du,miamor - og det kan jeg skjønne!!
..tenker på at du plutselig fant artikkelen om hjemme-reportasjen på nettet i dag - sprøtt:0)
..klem fra moa

Som mine dager er sa...

He he ... vi snakket om juletre under middagen i dag. I år har jeg lyst til å prøve edelgran, fordi de er så tette og fine i formen. Er helt enige i at de må våre lubne og fyldige å se til. Disse du viser her ser jo ut som de er hentet fra jula i fjor! Nei takk, sier jeg bare!

Vi tar igjen treffet vårt ved en senere anledning. Vi har nok av tid å ta av. Kos deg med familien Marit, og ha en fortsatt fin søndagskveld.

Klem fra Marit

Ramme Alvor sa...

Hehe, jaudå dei er styla shabby dei trea. Før tykte eg dei var ofseleg stygge, men dei siste håra har ungane hatt sitt eige tre og det har hatt eit snev av shabby look...og litt etter litt tykkjer eg at dei har sin sjarme. Mitt eige tre (du høyre kven som styrer i heimen:) det vert fort litt meir Country.

Ellers så har eg fått med meg at du reiser land og strand og sjekkar ut autensiteten på masse bloggardamer. Høyres ut som det har vore full klaff kvar gong, og det er ganske bertyggande å vete :)

Med gode ynskjer om veka som kjem!
Britt

Unknown sa...

Hei, hei og takk for sist:0)
Ja er hjertens einig med deg i at dei bør vere både frodigare og rundare!!
Eg får sjå på barne tv om formiddagen eg då, og lytte etter skarre rèn:9)
Er no vel heime att etter Voldaturen, og eg rakk å treffe både Tove og Anna Lisa, kjempekoseleg:0)
Klem Line

Gamlå sa...

Heisann. Er så enig så enig. Et juletre skal være fyldig, ikke stilkete som du viser her i bildet!!

Ha en fin søndag

klem fra Gamlå

~♥~ Monica S sa...

Enig med deg!
Eg ville også gjerne hatt et tre som så ut som om det hadde hatt et godt liv i allefall ;-)

Eg har "fake!" tre.. det er kjempefint, ser ikkje plastisk ut heller, og det er veldig fint og frodig... lika det godt eg. Men det er no likevel koseligast med ekte tre.... dte luktar jo bedre også...

Monica

KATE ♥ sa...

Enig, et skikkelig tre, sånne som de har i Donald bladene. De er supre de. Amerikanerene er nok flinkere
med tre en de i Frankrike
Mvh Kate

AnKa sa...

Trur eg e enig med deg der, eg vil ha et flott frodig juletre.
Utrulig ka man ikkje legg merke til når man les i interiørblad...
Ønsker deg ei ny flott uke:-)
ps:masse flott i bloggen din.

Mi :) sa...

Hihi, det er noe i det der :D
Jeg vil apseluuuuuut ha et tykt, godt og rundt juletre! Ikke noe slanketre her i huset nei ;)

Mi:)

Anne sa...

He he..., men denne damen kunne godt vært truende til å finne et alterativt juletre ja.... :-)
Kjøpte edelgrran til en pris av
450 kroner sist år, og etter to uker ble den til ved..., noe dyr ved spør du meg...

Men nå kom jeg da på at jeg fikk sms fra deg som må svares på...
Hodet her er ikke helt på nett i dag, kaos og stress :-(

h.espe sa...

Hi, hi - ja slik er det vel litt hele shabby stilen - jo styggere jo bedre.... Vel, mye er jo faktisk veldig flott som shabby, men juletreet det får IKKE være shabby altså. Mitt juletre er definitivt lubbent...

Ha en flott kommende uke!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Bo med Lena sa...

Det gjør jeg også Miamor!!:)

Butikken går faktisk veldig bra...tatt i betraktning at vi er helt ferske. Jeg er fornøyd, men vil selvsagt gjerne ha enda mer salg:)

Ha..ha har du også lagt merke til de litt skrantne juletrærne. Her blir de en smule mer lubne.

Ha en flott uke (i Trøndelag) Mye på farten du frue:)

pepperkverna sa...

Så enig, så enig. Jultrær bør helst ikke være anorektiske...Hege

irina sa...

Jeg syns de har sjarm jeg....mens så er jeg rar.
Du vet jo det.

Er det trøndelagstur snart igjen ?

Kom innom på kaffe da ;)

klem

Anneli sa...

Helt enig med deg altså!
De siste årene har vi hatt edelgran og det blir det nok i år også (:
Det har kraftigere barnåler og drysser ikke bare man ser på det!
Ha en fin kveld <3

moa sa...

YES - det må du :0)
løøve bækk 2 U fråmm Me...

Anna Lisa sa...

Huff......jul...og juletrær...er eg den einaste som kvir imot?... Ja...tror kansje det... Men men... jula går jo over den også :)
Ha en fin kveld og en fin dag imorgå.
Klem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei min venn,
så fantastisk at minstejenta di har en av stemmene i Poko,det må tvillingene og jeg prøve å få med oss!
Og er du innom First Floor er du selvfølgelig hjertelig velkommen til en lunsj e.l.her hos meg :o)
Kjerstiklem

Tante Mimmi sa...

he, he! Ja...enig! Eg merka juletrmaset byrja sundag, ute på tur..."Detta var fint!" "NEI!! Dette!" "NEi..." Tilogmed mannen! ...så..kanskje det er eg som skal melde meg ut i år!
Men..då endar eg vel opp med eit slikt????! Hjelp! (størsten lurde på kva farge treet sku ha i år- mitten svarar: ..trur me tar GRØNT!)
Elles ligg me på skift her, trur eg har siste skiftet- så eg har din tittel om dagen! Deler ut på legemiddel, drikke, tørre nattklede,ikkje slik mat, men slik...osv! Snakkast!

Unknown sa...

Ligg noko å ventar på deg inne hos meg:0)
Klem

Tante Mimmi sa...

...Kva med desse treea! Er dei ok???;)

Lappesola sa...

Helt enig i at de trærne så litt stusselige ut.
Men smaken er jo som kjent forskjellig. I alle år har vi ristet litt på hodet av mormor som vil ha så glissent juletre som mulig. En halv meter mellom hver grein, og sparsomt med pynt.

Hilsen Sol

☆Therese sa...

Ha ha, det har jeg også sett!!
Syntes det er litt bra ut på bildene, men hjemme blir det nok et "tradisjonelt" juletre :o)

Du så flott den jakka du har sydd ble!! Knallfin ;o)