mandag 29. desember 2008

Blå salme

DSC_0739 DSC_0772

 

Jeg synger meg en blå, blå salme
når dagen svinger hatten til farvel
og ror med sakte åretak mot strender
dit alle dager ror når det blir kveld.
Da søker jeg min hvile
ved treets trygge rot
mens sankthansormer gløder grønt
i gresset ved min fot.
Da synger jeg min salme.

Jeg synger meg en blå, blå salme
og takker for all grøde som ble min.
For lyse døgn, for barneskritt i tunet
og dine gode kjærtegn mot mitt kinn.
Men òg for våkenetter
som aldri unte ro
men gav min dag et dunkelt drag
jeg aldri helt forsto.
Nå synger jeg min salme.

Jeg synger meg en blå, blå salme
til deg, du Hånd som sanker og som sår
og senker deg med signing over jorden
med legedom for alle våre sår.
Som byr oss rette ryggen
stå opp og gå i strid.
med løftet hode skal hver sjel
gå inn i Herrens tid.

Så synger jeg min salme.

vakker salme av Erik Bye, med tone av Henning Sommeroe

14 kommentarer:

Vibeke sa...

Vakker salme....

Formen min er bra igjen: magen er blitt normal :o)

Håper du og dine har fine dager vennen min!

Varm kveldsklem fra Vibeke.

moa sa...

..så vakkert da,miamor...
..fikk litt klump i halsen,jeg nå.

kramisar from me 2 U.....

Vibeke sa...

HER ER JEG INNE HOS DEG MENS DU ER HOS MEG....FNIS :O)

Vi skulle vært på besøk hos Moa vi, hun har fått seg en kjempekoselig krok hjemme hos seg.Der hadde helt sikkert vært plass til oss :o)

Ramme Alvor sa...

Vakkert. Å tenkje på å takke. For det gode og også for alt det andre. I den blå timen.

Kveldsklem
Britt

Guttemamma sa...

Elsker den sangen!! Klem

Som mine dager er sa...

Kjære Miamor

"Jeg synger meg en blå blå salme"
fordi jeg setter umåtelig stor pris på DEG og bloggen din. Fordi du alltid viser hjerterom og omtanke for deg og dine. Fordi noen øser ut sin kjærlighet mens andre holder igjen... Og akkurat her er du "noen". Du er fantastisk.

Takk for hjemmeheklet nål og takk for følget i 2008. Blandt mine beste minner var det å få møte deg og Hagevandringen herself i juli det beste minnet.

Glad du er her inne og glad i deg.

Klem fra Marit

Som mine dager er sa...

Truly yours, sweetie.
Også glemte jeg å si grattis med nye flotte farger på bloggen. Den 1. januar starter jeg med blanke ark og lager meg ny lay-out jeg også. Har alt klart ;-)

Klem fra Marit

Kort og Søm sa...

Veldig fine bilder du har lagt ut!
:o)

Hulda sa...

Denne salmen er så flott, både i tekst og melodi. Nydelig! Flott bilde også. I det hele tatt et fint innlegg. :)

Min Verden sa...

Hei du. Takk for Blå salme. Hadde glemt den et øyeblikk :) Kos deg videre. Hanne

Mia, New Room Interior sa...

Så koselig blogg du har!! Mange fine bilder! Ønsker deg et godt nytt år! Klem-Mia

Gamlå sa...

Skal si dette her var en flott salme med mening!!

Er innom en tur og har sittet og lest og kost meg med dine siste innlegg!!

Vil med det samme si takk for det gamla og Godt Nyttår.

klem fra Gamlå

Petunia sa...

Oj, nytt design her inne! Stilig!
Vakker salme dette her!
Ønsker deg en flott nyttårsaften og alt godt for det nye året.
Klem fra meg!

Haust sa...

Å, den er vakker! Måtte leite den opp på youtube og lytte til den no...

Ynskjer deg eit velsigna nytt år!