søndag 7. desember 2008

København...mmmm...

...vakker by...vakkert språk...men " tres, fjers og fems " og andre tellemåter som en stakkar med nedsatt logisk sans ikke evner å få med seg...forvirrer..men dette kan jeg leve med i en verden der det meste betales med kort..og man ellers kan betale med sedler og sitte igjen med myntene man ikke forstår noe av.....!! Dette kan jeg som sagt leve  med...men værre er det at jeg gjerne skulle forstått alle de vakre språkene jeg omgir meg med der jeg tusler nedover Høybro plass, hvor jeg passerer tre små kinersere , eller Strøget på vei ned mot Tivoli...italiensk er det kanskje mest av,og det er så vakkert.... men også tysk, spansk, fransk klinger godt i mine ører...jeg blir litt smådesperat av å ikke forstå hva folk snakker om..ikke min business sier du kanskje....og kanskje har du rett..men er man nyskjerrig..så er man nyskjerrig.....

julemarked

nydlig stemning i tivoli i kveld...ikke mitt bilde...måtte låne fra nettet..

bokstavleken_525374b

...så få bokstaver..men så mange språk......og så liten tid....

24 kommentarer:

mali-mo sa...

Heldige jenten som er på Danmarkstur ;)

Så ut som om det var kjempefine kort du hadde laget under her. Har laget mine ferdig også, må bare få printet dem ut..og skrevet på dem ;)

Anne sa...

Jøss så heldig du er da som tilbringer førjulstiden i Kjøbe`n!!
Vi andre henger som noen slips over vaskebøtta vi..., med filla i den ene handen og kjevla i den andre...

Petunia sa...

Av og til når jeg hører et fremmed språk, så tenker jeg at det der hørtes nå litt snålt ut.. Ja, nærmest et tullespråk... Men så tenker jeg bare på hvordan norsk høres ut for andre - og bergens i særdeleshet...og så slutter jeg å tenke på det...
Kanskje like lurt;)

Solveig sa...

Åh, heldige du som er i København... Eg får nøye meg med julestemninga i kr.sand (som slettes ikkje er så verst - utan snø).
Ha ei fin veke.

Vibeke sa...

Ligger en utmerking til deg inne hos meg kjære venn :o)

moa sa...

hei vennen -
her kommer en kjempeklem fra ...dalen og heeeeeeeeeeeelt til københavn..høres ut som dere koser dere masse..fortsett med det!
natti-natt
moaklem

~♥~ Monica S sa...

JA, eg forstår kor du tenker.. eg har dte også slik av og til.. spesielt dersom noken står like framfor meg og snakkar eit anna språk.. då ville dte ha vore kjekt å berre "delta" overraskande i samtalen!! hehehe!!

RART det at vi bruker de samme bokstavene ja... hm! Du er en liten filosof du!

Monica

Mitt hvite hus sa...

Så koselig med tur til Danmark før jul=)
Kos deg amsse =)
Klem Kerstin

innendørs sa...

Syns den fyrstikkesken, og bildet, er helt nydelig!!!;)

Ah, København!! Heldig du er!! Høres herlig ut!!:) (og nå fikk jeg Tre Små Kinesere på hjernen..fillern:)

Språk er absolutt utrolig fascinerende!! Var i Vietnam for noen år tilbake, og en fra reisefølget vårt snakket plutselig vietnamesisk med en selger! Jeg og kompisen ble totalt imponert, og sa "visste ikke at du kunne vietnamesisk!!". Han snudde seg, så litt forvirret ut, og da kom vi på at han var jo fra New Zealand, og kunne slettes ikke norsk!! hihi:) Skulle absolutt hatt tid til å lære flere språk...:)

www.hjertelig.blogg.no sa...

Hei Miamor:)

Så mye koselig du skriver om og grubler over. Jeg falt innom og er glad jeg gjorde det!

Jeg besøker vårt kontor i København til jul hvert år og da går vi også på tivoliet - sant det er herlig stemning der:)

I å med at jeg jobber med danske forstår jeg godt hva de sier, men de forstår jo ikke Kristiansundsk. Hehe! Og når det kommer til fransk og spansk og italiensk og mye annet skulle jeg også ønske som deg at jeg kunne forstå MANGE flere språk...

Jeg stikker nok innom hit igjen ja:)

Klem fra Frk. Hjertelig

Bo med Lena sa...

Fortsett å kos deg i København. Det er ikke vanskelig!

Her har jeg flata ut i sykdom. Håper det er kortvarig og at jeg spretter opp igjen snart:)

Krusedull sa...

Så nydelige hjerter du har laget! Viktig det, å bevare hjertet! : )

Anna Lisa sa...

Hører rykter om shopping på Noa Noa!! Då blafra mine ører;) Eg elskar den butikken.
Ønska deg masse kos i danmark...kansje du er tilbake att. Håpa ihvertfall du har hatt det fint!
Klem

Dans på roser... sa...

Åååå.... Herlig, kjære du! Kos dere masse.
Noa Noa, ja... har jobba i en Noa Noa butikk. Jeg ELSKER Noa Noa!
Kåpe og kjole, ja.... det kommer du langt med. Ah.. Har ønska meg gavekort på Noa Noa til jul av min kjære. (Blandt annet;)Vi får se hva han flesker til med....)

Klem til dere to i Køben. Der skulle'n ha vøri=)

moa sa...

halloen -
takk for sms`en i dag... ny kjole på deg, ny kjole på meg...tenk om vi har kjøpt like, du!!!!
..og grattis med ny kåpe også - slitan!!!!!!
..kos dere videre,klemmer fra moa

innendørs sa...

tidelida, tidelidei
gjett om jeg har noe til deg...;)

Ramme Alvor sa...

Eg vert heilt svimmel av den fartinga di, har du eit nomadegen? :)
Mend et er nok deilige turar du får deg no, mens mangen av oss ligg med nasen i grønsåpa...;)

Klem
Britt

FO - 2 sa...

Heldige du! :)
Kos deg videre der i deilige Danmark.
Takker deg for invitasjonen Marit.
Akkurat nå kommer jeg meg ingen veg..... Som du har sett.
Men, du er ikke glemt!
Ønsker deg fortsatt fine dager i førjulstiden.
God klem.

FO - 2 sa...

Forresten, èn ting til.
Vil så gjerne gi deg utmerkelsen "You are unique" som jeg har laget.
Vær så god. :)))

Hilde Heimdal sa...

Så fin profil:) Og det du skriver over, bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer det er mitt favoritt vers:))) Kjempeflott:))))

GundaM sa...

Neimen er d ui Køben enda og eller!!! Koselig by, og fikk bare sååå lystt il å dra etter å ha lest Dagbladets reiseguide....

Bloggen ja, har fått sletta noen bilder nå så det er plass til flere men viktig å blogge på riktig vis kanskje... Tar det når jeg har noe på hjertet og ikke fordi en føler en må, det vinner en vel ingenting på. Du har vel trappa ned endel og ;)

Klemklem

Dans på roser... sa...

Haha... du altså. På reis hele tiden eller??? (bare litt misunnelig her) Gøteborg, ja! Det er jo bare DEN byen. Herlig.
Kose deg masse....det tror jeg egentlig du er flink til også.
Kleeeeemmm.

Tante Mimmi sa...

Å, veldig heldiggrisen!
Jobb el kos? (vonar det er kos!)
kaffi snart?;) (romjula er eg nok der du veit- i nabohuset)

Minmill sa...

Høres fint ut med en Danmarkstur sånn før jul. Det er en fantastisk by, København. Har ikke vært der på denne tiden av året, men kunne godt hatt lyst til det.