onsdag 28. januar 2009

..mø.....


...snakk om å bli satt i bås..og til og med etter det greske alfabetet ...det er kanskje like gresk for deg som for meg.. så det er ikke sikkert vi finner fram til båsen vår uansett......temaet er kreativitet....og vi som gjerne liker å tro om oss selv at vi er av den kreative typen...skal altså settes i bås....blir nok mye rauting her inne etterhvert....

...har nemlig lært av en god venn at de fleste av oss nok er beta -kreative og ikke alfa-kreative sjeler....de beta -kreative har nok sett noe som ligner det de har funnet på..et eller annet sted...., mens de alfa-kreative er de som har funnet på noe for aller..aller første gang.......

..trodde jeg var alfa-kreativ leenge jeg....men skal si jeg har skjønt at jeg finner ikke bare på galskapen..jeg har da plukka litt her og litt der....

...men hvem har laget ting først og hvem hermer...si det..det er vel som høna og egget det der.....bare husk..det er bra nok å være beta....kreativiteten er en gave du har fått uansett....

..og drivvedlampa kommer herfra...og er inspirasjon når jeg skal fikse på ei lampe jeg kjøpte her .(..og prismene skal bli tøffe, containergirl..jeg jobber med saken..).så til alle til alfa og beta-bloggerer.. ..eller var det...betablokkere....??...hjertet må du ta vare på.... og nyt kvelden og musikken

7 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Er glad for å være kreativ, og b er greit for meg :)Når det gjeld båsa so vert kjydna veldig glae når dei slepp ut om våren og da seie vel sitt....

Fjordheim sa...

HE,he. Ja det er viktig å ta vare på hjerte. Vet at jeg er Beta-kreativ. Har stort sett alltid sett et eller annet som gir meg inspirasjon til å lage noe eget. Lager sjelden to helt like ting. Så derfor er jeg jo kreativ, selv om jeg ikke er A, Men bare B. Godt nok det.
Ha ei fortsatt god uke :)

Ramme Alvor sa...

Hehe, det endte med eit raut, tenkte meg da :)

Velkommen heimatt :)

Petunia sa...

Jeg får alltid de mest kretive tankene akkuat i det jeg holder på å sovne. Det er faktisk ganske så slitsomt og sikkert mye av grunnen til at jeg sliter litt med å sove skikkelig. Når jeg får en sånn Petter Smart idè, er det vanskelig å falle helt til ro. Har mest lyst til å sprette opp og sette i gang.
Men når jeg endelig våkner da, trøtt og sliten, så er jeg faktisk min største kritiker, og få av disse gode ideene, blir satt ut i livet.
Kanskje jeg skulle stå opp når lyspæren henger over hodet mitt og bare sette i gang........

Tante Mimmi sa...

Neste gang skal me ta for oss det dobbeelte kulturbegrepet!
Må passa meg kva eg lire ut av meg!:)
Du veit kreativitet betyr "care" (lat) "å bringe til verden!"
Og du veit me har den kreative person -den kreative prosess- det kreative produkt og den kreative påvirkning (der trur eg blogginga kjem inn!)så då er jo heile gjengen ganske kreativ på eit eller anna vis!

Fnis!
Blir litt redd for det neste innlegget ditt- kva meir snakka me om? Menn?

FO - 2 sa...

AMEN! ;)))

~♥~ Monica S sa...

Ja.. det er ikkje så lett alltid å vite alt.. ein god idè kan ha "kome" til deg for lenge sida ( i form av å ha sett eller hørt noko ubevisst) , og sidan dukka opp som ein av eins egne??

Synes kanskje at det ikkje er så nøye.. så lenge en ikkje tek "patent" - hehe!