tirsdag 20. januar 2009

..rett i dass...

..snakker ikke om Petter denne gangen..selv om han er en av favorittkomponistene...særlig tolket av Kari Bremnes.sjekk andre som tolker henne igjen....her.
.nei her er det noe ganske annet jeg snakker om....
..
...med Kleenex i veska, nesespray og kroppen full av Paracet..stabla jeg meg på bena til å være med på en tidligere kordirigents overraskelses 50 års party....viljen var det ingenting i veien med.....
og snakk om surprise....jubilanten trodde han skulle på korøvelse..og der var det samlet sammen 130 gjester..familie , venner og tidligere kordeltagere (her kommer jeg inn i bildet)..
med masse herlige innslag fra alle kor han hadde dirigert opp igjennom tidene....ja da...stemmen holdt..og du verden så gøy det var...mange jeg ikke hadde sett siden sent 80-tall...mindre hår og færre hockey-sveiser på gutta boyz og damene uten nybleika permanentkrøller....
..så det var ikke sangen som gikk rett i dass...
..
..det var opplegget til denne dyktige artisten.
..jubilanten har jobba mye sammen med henne...og dermed ble det konsert med DEN dyktige dama....
..
..den siste plata hennes har gitt inntekt til å utstyre 16 barnehjem i Ukraina med skikkelig sanitæranlegg....det er dette prosjektet som heter "rett i dass"....
..
..så unnskyld språkbruket, men her var det jammen på sin plass.....
..
...men nå er det rett i loppekassa...


16 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

Flott tiltak!!! :-)
Gøy at du fikk ork nok til å være med!!! :-) Fortsatt god bedring!

Monica

Petunia sa...

Fantastisk! Vi har alle kanskje noe å lære av dette.
Håper det går bedre med deg. Ikke kjekt å være syk.
God bedring!

Fjordheim sa...

Så fint at du orket å være med på den feiringen. Koselig å treffe igjen folk som en ikke har sett på mange år.
Håper du ikke får skikkelig tilbakeslag i dag da.
Flott med slike tiltak. Håper det kommer inn mye pengertil det.
Ønsker deg god bedring :)

Tante Mimmi sa...

Ja, du får berre halde fram med å dope deg!!!! Berre så da sååå!
Imponerande opplegg- alt! Godt det gjekk "rett i dass"! Slike tiltak er fantastisk!:)

Aina sa...

Tusen takk for rivelig besøk inne hos meg!

Kjolen ble til etter noen timer, men det gikk overraskende greit. Har brukt den masse.....

Skal kose meg videre med alle de flott bildene på siden din...

Ha en finfin da videre!!!

-Aina Wie-

FO - 2 sa...

Så gøy da! :)
En koselig happening, selv med virus i kroppen.
Jeg er imponert over alle opplevelser og tempoet rundt deg!
Det er mange bassilusker som herjer Sotra for tiden.
Du er ikke alene...
GOD BEDRING! :)))

moa sa...

..så flott at du fikk det med deg, selv med bassilusker herjende i kroppen...ble litt nysgjerrig på hun sæbø...gikk nemlig i klassen med en sæbø fra bergen på lærerskolen (for ca 100 år siden...) og hun var fra en musikk-familie boende i bergen...hm! slekten, kanskje??
..fortsatt god bedring,min venn.
moaklem

irina sa...

Håper at formen er bedre !!
Vips så er du i trøndelag igjen...
Så at du skulle hit på fredag.

Klem

Bo med Lena sa...

Hello:)

Denne gangen holder jeg meg innenlands. Nærmere bestemt Lillestrøm. Er livredd båtturer i uvær så derfor droppet jeg Danmark (med fare for vinterstormer). Istedet skal jeg, som du ser, kose meg med svinsing. Slett ikke ille det heller:) Blir skikkelig husmorferie dette!

Ps: idag brukte jeg de flotte vantene dine igjen, og ALLE kommenterer dem! De er så fine!! Tusen takk igjen:)

Som mine dager er sa...

Jeg vil gjerne treffe deg fredag ;-)
Gi meg tid og sted så er det en deal!

Klæm

Tone sa...

Oy, eg trur neimen ikkje eg hadde tørt å kalle eit prosjekt for "Rett i dass" men eg håpar det ikkje går troll i ord.

Ramme Alvor sa...

ÅÅÅ håpar du vert i orden att og at Stordturen vert kjempekjekk :)
Skikkeleg fengande navn på det prosjektet, ingen gløyme det lett :)
Du opna augene mine for Norah Jones her hin dagen (i går?) so no har eg fått dama på hjernen. Takk! :)

Klem
Britt

Min Verden sa...

Hva skulle verden gjort uten det "frivillige vesen" - hadde ikke blitt mye gøy da nei. Bra at du fikk stablet deg på bena! En paracet er ikke å forakte i ny og ne. God bedring Marit :) Hanne

hvorfor ikke... sa...

Morsomt innlegg...og BRA sak...inspirerende!

så MÅ du bli bra, da, vennen!
smil Torunn

Vibeke sa...

Uff og æsj, håper du våknet med bedre form i dag!!?
Take it slow nå da.....

Godbedringsklemmer :o)

irina sa...

Heia mail mæ på iguzman@start.no

kan ta imot besøk etter kl 14.

passer det eller ?

Send meg en kommentar eller mail meg du :)

klem