torsdag 15. januar 2009

...sol og lys....


Når vårens friske vinder danser mot meg
og alle fugler jubler ut sin sang
Når hestehov og blåveis farger dagen
og alle livets krefter bryter fram
Når alt det nye livet synger mot meg
og vinteren er borte og forbi
Den aller første sommerfuglen letter
så vakker og så fargerik og fri
...

Takk for sol og lys
Takk for kraft og mot
Takk for liv igjen
Kom og vær min venn
...
Det store lyset skinner og forandrer
og nattens lange grep er ikke mer
Og alt omkring meg sier:
ikke gi deg
det du drømmer om kan faktisk skje
...
Takk for sol og lys
Takk for kraft og mot
Takk for liv igjen
Kom og vær min venn


T: Tore Thomassen

....vakker dag her vest...nydelig lys....


...og jeg har funnet en favorittartist....hør..

24 kommentarer:

Hulda sa...

Så vakre bilder du tar, helt herlige naturbilder. Likte også det siste her med stor og lita hand.

Maliva`s verden sa...

Vakkert skrevet og vakre bilder:O)
Klem fra Maliva

Anne sa...

Nydelig et innlegg Mia!!
Du kan dette med flotte små ord du, og ort til ettertanke og vekst, det er det Små ord som sier så utrolig mye!!

Vakkert.

Guttemamma sa...

Grøss,så vakkert!!

Jannicke sa...

...en fryd for øyet, og øret ;o).
Takk!

Tove sa...

Mmmmmmm, så vakkert.... Det siste biletet var utruleg nydleg... Og du, takk for at du nok ein gong tipsa meg om bileta til Magnar Børnes. No har eg maila han og fått lov til å låne eit av bileta som bakgrunn på logoen min! Sjekk den ut! Ha ein fin kveld - eg reknar med du oppheld deg ein heilt annan stad enn på ein flyplass???

irina sa...

Vakkert som alltid. Anemone har så rett !!

men her er det minus 13 grader så hold deg bort. Men når du kjem e kaffen klar :)

Liv Elin sa...

Vakre bilder og ord !

Flotte naturbilder , men likte spes. godt det bildet med hendene!Nydelig!:)

~♥~ Monica S sa...

:-)
Koselige bilder!! passa så godt til orda også!

Kjekt å sjå at andre enn eg tenker på våren ;-)

Monica

Min Verden sa...

Så utrolig herlige innlegg du lager om dagen og for noen flotte bilder. Ikke tilfeldig satt sammen - det kan man se. Vakker tekst og vakre bilder. Kan det bli bedre... Stoor klem.

mali-mo sa...

Åh,nydelige våstemningsfølelse bilder ;) Ville bare innom og si at vi er på beina igjen ;)

Har gått tur til Brushytten i nydelig vinterlandskap idag, laaangt fra våren, men utrolig vakkert. deilig med energipåfyll. Og sånt får jeg lønn for!!!!

God helg!

GundaM sa...

Vakkert, vet ikke om det er teksten eller bildene jeg skal fokusere på. Måtte ta det om igjen;)

Helg ja...Denne bli bra sjø ;)

ESMERALDAS HJERTE sa...

ÅÅÅÅååååå:) vakre bilder, vakre ord...Du er herved linket, og jeg kommer igjen for å nyte.....

Klemm

Ramme Alvor sa...

Bilturen får eg ta i måro...men eg kan no sei så mykje at det va ikkje nokon Josh Groban å sjå, kun ein sliten Jokke som sat i baksetet og mumla noko om at eg va so pen...men meir om da i måro :)

God natt :)
Britt

Dans på roser... sa...

syngedame etter min smak, ja!

Piiis ænn låvv bækk.
Kos dere i helga, håper det blir superb. Hadde vært spennende å få litt referat fra en sånn UIO helg. Har hørt mye positivt om UIO, men har ikke vært med på noe selv. Never ever... believe it or not. Hovedsetet for UIO Norge, ligger vel rett borit høgget her?
Jan og Tove er min eneste erfaring med UIO, og de er vel bare en bitteliten bit....

mange klemmer til deg fra meg.

Dans på roser... sa...

syngedame etter min smak, ja!

Piiis ænn låvv bækk.
Kos dere i helga, håper det blir superb. Hadde vært spennende å få litt referat fra en sånn UIO helg. Har hørt mye positivt om UIO, men har ikke vært med på noe selv. Never ever... believe it or not. Hovedsetet for UIO Norge, ligger vel rett borit høgget her?
Jan og Tove er min eneste erfaring med UIO, og de er vel bare en bitteliten bit....

mange klemmer til deg fra meg.

Anna Lisa sa...

Nydelig dikt. Og nydelege bilder da!!! Flink du er!!
Håpa du har det bra og får ei flott helg!
Klem

Ramme Alvor sa...

E du på farten att? Kjekt å ha slikt fint fylje som du har i dag :)

Ynskjer deg ei fortryllande helg!
Klem
Britt

Philippe Rissetto sa...

Bonsoir Miamor,
Je vous remercie pour votre lien vers A Heart in Provence, j'en suis très flattée.
Je me suis permise de vous citer dans ma rubrique "My readers"
Amitiés.

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei min venn,
nydelige ord og vakkert,sterkt bilde nederst!
Fin melodi også :0)
Mye reising på deg for tiden?
Lunsj på Midttun snart?
Ønsker deg ei hærlig helg!
Kjerstiklem

Lill sa...

Fantastiske bilder og nydeleg dikt, det gjekk hand i hand slik det siste bilde viste:0))
Nyt helga
Smil frå Lill

innendørs sa...

Du er bare full av så mye fint og mange fine ord!!:) Alltid herlig å klikke innom deg!!

God helg i samme slengen:) Håper den blir avslappende og oppfriskende!

hvorfor ikke... sa...

Vakkert vakkert vennen
Tusen takk:)
Nyt helgen, Klem Torunn

Gamlå sa...

Hohooooooooooo
Så herlig sang, flotte bilder med nydelig tekst. Du er flink du Miamor.

Kos deg masse på lørdagskvelden.

klem fra Gamlå