fredag 13. februar 2009

…fuglegalskap…

DSC_0728 DSC_0720

..kalles en sykdom der man tror man tar bilder av fugler..og når man skal se etter..har ikke fuglene festet seg til linsen i det hele tatt…sjekk bare de forsvunne endene på disse bildene…

…om fuglegalskap er værre eller bedre enn fugleinfluensa..skal være usagt…men at forholdet mitt til fugler ikke er helt sunt, kan du skjønne når jeg forteller at jeg også har vikeplikt for fugler i trafikken…

..noen andre som nesten dukker under rattet på bilen når det flyr en fugl over veien??? …neppe...men jeg har hatt vikeplikt for fugler så lenge jeg kan huske, ..og ikke bare de som kommer fra høyre, men fra alle himmelretninger.. og det kan være stressende til tider skal jeg si deg....og når jeg  i tillegg har en bror som er doktor på gjøk..er det ikke rart jeg har blitt litt
ko ko….

DSC_0732

17 kommentarer:

FO - 2 sa...

Er det passende å ønske deg god bedring eller....? ;))) Hehe.
Uansett, bildene dine er veldig flotte, til og med uten fuglene som har fløyet...

FO - 2 sa...

Jeg fikk nytt kamera til jul, og hvilket kan du lese om HER . ;)
Ikke speilrefleks da. Avanserer litt etter litt.... ;)
Er veldig fornøyd iallefall! :)

Bo med Lena sa...

Hi hi..har du sett på et Tv-Norge-programm nå Miamor. Godt du fikk vasket litt da ;)

Glemte å si gratulerer med kommende utstilling- Så herlig!! Bildene dine er kjempeflotte og fortjener å bli sett.

FO - 2 sa...

HER!!!! Kanskje.... Hehe.

Tove sa...

Vakre vinterbileter du har, gode Miamor... Her er det berre mas med heile snøen; det er ufyseleg med den bratte vegen ned til riksvegen. Og når det gjeld husbonden, så ser vel resten av innbyggarane i kommunen meir til han enn eg - slik er det brøytekarar! Men så er han bra herleg når han kjem heim etter endt økt, med eit beist av ein traktor og blinkar med lysa til meg... Aldri så gale at det ikkje er godt for noko - det gjeld å finne det positive!

Og når det gjeld dei strikka halsane, så er det klart at dei frosne halsane på Halsane må ha halsar!

Som mine dager er sa...

He he ... koko er du ikke ...bare nesten. Himla god koko. Det er deg ;-)

Nydelige vinterbilder Marit. Nesten så jeg tror du har fått nytt kamera, deltatt på fotokurs og går i lære til en eller annen fotograf.

Jepp, det blir bloggtreff i morgen. Er sliten etter ei travel uke, men har vel litt av spiriten tilbake igjen i morgen. akkurat nå er det bare skjønt å synke ned i godstolen og bare ikke gjøre noe! Puh...

Take care, sweetie.

Klem fra Marit

moa sa...

..innom for å ønske deg fiiiiiin helg - med eller uten galskap!!

klemmer

Mitt hvite hus sa...

Utrolig flotte bilder med eller uten fugler. Du klarer virkelig å knipse de flotteste bildene.
Ser ut som dere storkoser dere i akebakken under her også.
JA er ikke vinteren deilig når den er slik den har vært i Bergen i det siste. Jeg liker det virkelig:O=)

Varme klemmer på de kalde snøkinnene dine Miamor,

mali-mo sa...

Heheheee, jeg syns nå jeg så en and jeg da ;)

Og du, hvis du vil føle deg "bedre" eller hva jeg skal si...da jeg bodde på Geilo, så kjørte jeg et lemenår over Hardangervidda i 20 km i timen, flere kilometer om gangen. Jepp. Looony-damen bak rattet på Opelen med blikket stivt festet mot asfalten og speidende i grøftekantene...det var meg. Kjørte faktisk over uten å drepe ett enda ett (tror jeg).

De senere årene har jeg igrunn fått mest tilsnakk for stygge unnamanøvrer ved bilkjøring på nattestid når det sitter mye padder/frosk i veibanen. Og jeg ER faktisk ikke smågal, hysterisk vegetarianer eller dyrefanatiker, jeg føler meg bare mye bedre når jeg lar være å drepe de dyrene sånn helt uten hensikt liksom ;)

her er kvelden på sofaen, og det er nå et framskritt siden jeg har ligget til sengs en stund ;)Takk for koselig hilsen! Og du: Utstilling????

Tante Mimmi sa...

Hei på deg!
Det blir bra på utstilling: "Endene som forsvann":)

Men du frå spøk til alvor;
bilete under var superfint- gledar meg til å sjå det live!
God helg til deg og dine!

I helga er det knappekursing her!:)

Tante Mimmi sa...

I bydn i dag??? buuu-huuuu!

Tante Mimmi sa...

Tar det att me! :)

Magdalena sa...

fin helg til deg,- nydelige bilder,- også uten fugler....
klem~~~

Ramme Alvor sa...

Nydelege bileter uansett fuglar eller ikkje :) At du dukkar i bil når ein fugl flyg forbi kan vel kanskje tendera til det ekstreme, om det er galskap er vel heller tivlsamt.

Skal du verte profesjonell kunstnar med eigen utstilling? Kvar? Når? ;) Eller får eg lese kryptiske innlegg og prøve tolke meg fram til svara ;)

Ha ein framifrå dag!
Britt

GundaM sa...

Hihi, du er ikke koko bare herlig Miamor!!!

Flotte bilder, som vanlig her inne.

ha en flott helg der ute, kos dæ og slapp av!

Tone sa...

Hmm...desse fuglane, Miamor, gjev dei deg beskjedar som du berre må følge?

;) Ha ei god helg!

♥ Stines hverdag sa...

Hehe... med eller uten ender, -bildene din var iallefall utrulig fine :)

Ha en fortsatt fin helg!