tirsdag 24. februar 2009

…helt konge….

 helt konge...

…eller kanskje helt dronning…hadde vært noe??..snakker ikke om å snike meg inn i den kongelige arverekken eller noe i den dur..ikke fristende i det hele tatt...men ble litt inspirert av denne mannen som jeg har hørt på i kveld..kort sagt snakker han om å være konge i eget liv..om å være sjef i eget liv..og å ikke bruke tid på unødvendige ting…

…med humor og ironi satte han søkelyset på bekymringer og det å prøve å kontrollere det som er ukontrollerbart i livet…som for eksempel sykdom og død…har vært så heldig å høre han før, og selv om jeg ikke egentlig er så bekymra av natur.. setter han alltid tankene i sving hos meg…så bare vent…skal se å få mekka meg ei krone i løpet av natta…klippe og lime...eller sy og strikke kanskje….skulle gjøre susen tenker jeg….godt jeg har bloggen som eget kongerike…være både konge og sjef... gjøre som jeg vil …iallefall nesten da…

10 kommentarer:

moa sa...

ååå hva du er gullig, lille gumman....

nattaklem

~♥~ Monica S sa...

Hehehe!! Den var fin Deres Høyhet!! :-) heheh

klem
Monica

Gamlå sa...

Stillig, du passet i godt i kronen :).

Nei, ikke ville jeg heller vært kongelig!! Det må være slitsomt.

Nei, jeg er som deg konge over bloggen min.

klem fra Gamlå

Fjordheim sa...

Godt at vi ikke har det helt store kongerike å styre over kanskje.
Flott innlegg. Greit å ha kontroll over eget liv.
Ha en kongelig flott dag :)

Tante Mimmi sa...

Nemmen! Kossen klarte du det? Å bli dronning??? (eller kanskje det var det med krona eg lurte på!)

Noooo ser eg kven som må væra modellen min! Fy søren har De så velstelte hender- er det kammerpiken som ordner det?????
Kan ikkje legge ut tuppen av fingen min etter dette...
Nei..no dreg er! Til Gamlegrenda og tar ein kopp kaffi på Fuglen- og tenkjer på deg!

Ramme Alvor sa...

Hehe, klarte ikkje lese innlegge dkikkeleg, vart heil topphengt i fingrande din. Er dei alltid so velstelt? Gjer du det sjølv? Er dei kunstige? neglane...ikkje fingrane sjølvsagt...eller kanskje dei og?

Gurimalla...no fekk eg slike mindrefingerneglkompleks her...klarar ikkje fokusere heilt...hehe

Ha ein fingerferdig dag!
Britt

Ramme Alvor sa...

..skikkeleg...opphengt...
som du ser ikkje heilt fokusert, nei

sammen på veien sa...

Du får sagt det og vist det du min venn:) :)
Men det er ikke lett å være konge eller dronning over alt i livet.
Skulle ønsket det selvfølgelig!!!

god ikkekongelig klem

Vibeke sa...

:o)

Gleder meg til å treffe deg Deres Høyhet!

Klemmer

Petunia sa...

Ja, miamoney hadde sikkert blitt verdt en del. I alle fall mer enn det Islandske kronen - kan være!Stilig!
Jeg er glad jeg bare er en helt vanlig dame - selv om jeg møtte en dame på tur i dag som visste at hunden min heter Jølle, enda jeg aldri har truffet henne før.
Grublet litt på det på vei hjem...