tirsdag 10. mars 2009

…multikunstner…

Baard tronvold

…til minne om Baard Tronvold…stjørdaling og bergenser som meg, som døde midt i sitt kreative liv for noen dager siden, bare 48 år….han var musiker, billedkunstner og  hadde øye for å bruke det vi andre syntes var skrap…og gjøre det vakkert…og føye musikk og bilde sammen …..som han selv sa :

…”ønsker at bildene skal vibrere, være en dynamisk handling . …dette kjenner jeg best fra Bachs musikalske verden med fuger, hvordan 4 separate selvstendige stemmer vibrerer mot hverandre, flykter fra hverandre og finner nye ståsteder og synsvinkler”….

…tenner et lys for deg…som spilte på så mange strenger…

..bildet over fra bildeserien “ute i min hage” som hadde utstilling med  blant annet i Bodø kunstforening

 

3 kommentarer:

Min Verden sa...

Så nydelig, både ord og bilder - men jeg har et spørsmål: er det støvsugerposer??? Hmmm!

Ramme Alvor sa...

Han var heilt ukjend for meg, men kreativ måte å skape kunst på, fleire av fotografia hans kunne eg tenkt meg i heimen. Trist å høyre at kunstnarlivet tok slutt so altfor tidelg.

Fint innelgg :)
klem
Britt

~♥~ Monica S sa...

Flott!! Fint og vakkert!
Det er trist når ein ikkje får verte eldre enn 48 år.. faren min vart berre 46.. det er trist å tenke på !

Monica