søndag 22. mars 2009

….nesten voksen..???….

bursdag

…størstejenta vår fyller 18 neste uke…og feiret med jentefest i kveld….vi andre ble jaga ut av huset….skulle bare mangle…da kan vi jo like gjerne finne på noe trivelig..som å trykke på stoff til ny kjole….ja..det var bare meg det da…de andre hadde ingen kontakt med stoff av ulike slag….så vidt jeg vet…

DSC01154 DSC01151

..først klipping av de ulike delene til kjole...trykkeklossen er ferdiglaga av I-en i MIKA-gjengen…så var det å male linstoffet i passende farge…før det ble trykking…dette er en utrolig gøy prosess..man glemmer å snakke..og det sier jo litt for min del….glemmer nesten å puste…

 DSC01161  DSC01152

…”noen “ av oss er litt mer dristige i fargevalgene enn “andre”…se sååå kult….”noen” er ikke meg…men en som har hud og hårfage til å tåle litt sterkere kolører enn meg,,,,jeg er litt mer forsiktig og holder meg til den litt mere jordfargede skalaen…om jeg er mer jordnær av den grunn…kan du jo lure på…

DSC01156 DSC01158

…så er det å glede seg til sying en annen kveld….å håpe på at det ikke blir fartsbot denne gangen..har skjerpa meg noe kraftig må vite….

10 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

HEhe! Det forstår eg godt Miamor.. kan ikkje holde på å gi vekk alle plagga du lagar heller ;-) Det ser ut til å bli en HERLIG sommerkjole!

HA en fiiin søndag!

Monica

~♥~ Monica S sa...

Hadde du forresten datteren din da du bodde hos Aglen??

Monica (tenker nå ja)

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med bursdag i huset. Her i huset er det snart en som blir tenåring...
Så spennende med kjole da..du er så flink !
Nyt søndagen, ser ut som den blir ganske grå=)
Klem

Jannicke sa...

Gratulerer til store jenten!!
Gleder meg til å se kjoleresultat!!
Artig stoff og mønster :o)
Ha en flott søndag!
(i griseværet!)

Tove sa...

Grattis med 18-åringen... Medan eg las meg nedover i innlegget ditt tenkte eg på at denne kjolen ikkje må verte like dyr som skjørtet ditt....

Pizzaen såg nydeleg ut, forresten! Men du, har du ruccola på før du steikjer den? Eg har gått rundt og trudd at den blir svidd då, og suser den på siste fem minutta. Men går det altså like bra å ha den på med ein gong???????

GundaM sa...

Grattis med jenta di ;0) og du for et spennende prosjekt de kjolene er, gleder emg til å se!!!

Ha en fin søndag;)

Anonym sa...

Å dei kjolane blir flotte.
Men det må vel bli litt meir vår fyrst. Her snøar det. Huff!
Ha ei like kreativ og kjekk veke som helga di ser ut til å ha vore :-)
mvh sig

Min Verden sa...

Gratulerer med jenta :) Stoffet ditt er praktfullt. Gleder meg til å se ferdig produkt. Godt at det bare var du som var i nærkontakt med stoffet. Husk å puste forresten, blir så mye trøbbel hvis du ikke gjøre det ;) Ha en flott uke. Hanne

Ramme Alvor sa...

Herleg! Eg ser kor kjekt de har det. Skaping :)
Og eldstejenta som no er vaksen, kjekt og vemodig på ein gong?

Klem
Britt

FO - 2 sa...

Gratulerer til og med 18 åringen! :)))

Både stoff, farger og mønster på de blivende kjolene osv. var riktig så flotte.
Digg! ;)

Ønsker deg ei fin, kretiv og fargerik uke Marit.
Klem.