mandag 23. mars 2009

..nytt ord…

forside

…har lært et nytt ord i dag..taktil…som skal bety noe sånt som “ øverføring av informasjon eller følelese ved berøring…å røre ved hudfølelse eller berøringssansen vår “….å bli kjent med Anne K…og hennes arbeider er en slik opplevelse for meg..sjekk her for den vakre hjemmsiden hennes…og nettbutikk…

greinstortbilde 

 nystikk1

..nå er det tid for ny bok og kaffestund… “drømmehjerte” av cecilia samartin….ny bok er som en ny verden..forventninger….spenning…mmmmm…. kan kanskje gi flere taktile opplevelser (må bruke ordet før jeg glemmer det )…

11 kommentarer:

Unknown sa...

Wauw, sikke fantastisk puder. De må helt bestemt på min ønskeliste. Tak for linket og ha en god dag!

Anne sa...

Juhu, den 30. ja, det er neste mandag det fant jeg da ut..., og da er jeg på jobb vet du, typisk.

Vakre bilder Marit, og sanne ord også.

GundaM sa...

Wow, for en lekker pute den øverste der ja de andre og emn den var rå!!!

Os deg videre med te og resten ;0) Klem

Bratte Bakka sa...

:) ja nokre er visuelle, andre auditive, men mest av alt er vi taktile. Når ein går inn i ein butikk for å kjøpe papir..og ikkje får kjenne på arka? Eller stoff?

Nydeleg innlegg, putar og ord :)

Klem

Ramme Alvor sa...

Ops! ja slik går det nåe ein ikkje klarar halde tunga beint i munnen...men no er eg her att..på ramme Alvor :)

moa sa...

tjohei..her er jeg, vet du:0)
..nydelig innlegg, skjønn kopp, og herlige puter..TAKTIL ,ja..et begrep jeg jobbet mye med innen spes ped..et vakkert ord jeg liker..og har mange herlige minner fra de barna jeg jobbet med da..!
..og du er i farta, fortsatt..?

kramisar..

moa sa...

..det vet vi at du gjør, kjære venn!
vi tenker om deg vi også!!!
..og det er så fint, sant?

kram igjen:0)

moa sa...

..ikke om deg!!!!!
på deg!!!!!

~♥~ Monica S sa...

Synes heile bloggen din oser av taktilitet!! (enda ett nytt ord hehe)

Du er dyp!en tenker er du Miamor!
Eg blir ofte imponert over alt du kjem på å skrive om eller "rundt"

Monica

FO - 2 sa...

Det er så godt å komme innom deg her Marit!
Du gir oss andre gode doser med påfyll for sjelen.
Takk for at du er der!
Setter stor pris på deg. :)))

P.S.
Håper at urtene fra meg viser tegn til liv snart da... ;)
At det spirer litt i hageflekken din. ;)
Til sommeren er du iallefall hjertelig velkommen til å komme hit og plukke deg ut noen planter.
Har sådd sånn ca. 40 sorter nå. Både blomster og spiselige vekster.

Og ja, jeg VET at jeg skylder deg ett besøk først. ;)

Har noe på tapetet hele denne uken og neste uke er det jobbing hver dag.
I morgen blir jeg gressenke og alenemor igjen.
Da drar husbonden til Newcastle.

Forstatt fin uke til deg, så sees og snakkes vi i løpet av våren! :)

hvorfor ikke... sa...

Ja, dette var en taktil opplevelse...lært et nytt ord i dag, jeg også;) må bruke det så jeg ikke glemmer det, hihi! Takker og bukker!